Wedstrijdverslag RVC Celeritas 1 - Oud-Beijerland 1 (29 aug 2020)

RVC Celeritas

Groep 2 21

29 augustus 2020 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND ‘VERSLIKT’ ZICH IN RVC CELERITAS

OSV Oud-Beijerland heeft zich in Rijswijk op sportpark “Prinses Irene” laten verrassen door vierdeklasser RVC Celeritas (4E). De Smeets Ferry-formatie van trainer Adri van Tiggelen moest, na een 2-0 ruststand, met maar liefst 4-0 het onderspit delven tegen een uiterst gemotiveerde thuisploeg.

Het team van trainer Dennis Young had zich voorgenomen de huid vanmiddag zo duur mogelijk te verkopen. Met veel inzet ging het de duels aan en daar hadden de bezoekers zich duidelijk niet op ingesteld. Na vijf minuten al was het Giovially Serbony, die de bal na een soloactie rakelings voor het OSV-doel langs schoot. Een wake-up call die nog niets los maakte. In de 12e min. was het echter wel raak. Na een stevig duel rond de middenlijn was het Benjamin Calliste, die wel attent reageerde, achter de bal aanging en vanaf de achterlijn met zijn voorzet bij de eerste paal de meegelopen Jergo Leijdekkers vond: 1-0. OSV kon daar aanvallend weinig tegenover stellen. De OSV-voorwaartsen waren nauwelijks bereikbaar, mede door het ‘enthousiaste’ verdedigen van de thuisploeg. OSV-doelman Serhan Tenekecioglu, voor het eerst weer actief vanmiddag, moest daarentegen in de 22e min. wel handelend optreden om een schot van Joey Klijn uit zijn doel te houden.

Maar ook hij was in de 35e min. kansloos toen Jergo Leijdekkers, na goed doorzetten, vanaf de achterlijn de naar binnen gekomen Giovially Serbony wist te bereiken: 2-0. Kort hierna voorkwam de OSV-doelman echter dat Ryan Lugtigheid, na een steekbal door het hart van de OSV-verdediging, van dichtbij trefzeker kon zijn. In de tweede helft werden de nodige wissels doorgevoerd, maar het leidde voor de bezoekers niet tot doelkansen. De thuisploeg vergrootte in de 55e min. zelfs de voorsprong. Ditmaal was het de doelman, die na een schot gekeerd te hebben, de bal in de herkansing alsnog losliet, waarvan spits Jergo Leijdekkers van dichtbij met een intikker wist te profiteren: 3-0. Het lukte OSV echter niet om een tegentreffer op het scorebord te krijgen en zag aan de andere kant Giovially Serbony in de 69e min. bij een snelle uitval voor de 4-0 tekenen.
In de slotminuut trof ook invaller Marco van Trier voor de thuisploeg nog de lat.
Het zal dan ook niet verbazen, dat doelman Serhan Tenekecioglu vandaag de meest opvallende speler aan de zijde van de bezoekers was.
De komende week is er weer genoeg werk aan de winkel.

Komende zaterdag 5 september zal OSV op sportcomplex “Olympia” aantreden tegen Graaf Willem II/VAC (4D), dat vandaag de thuiswedstrijd tegen NSV’46 met 4-0 wist te winnen. NSV’46 (4B), dat thuis RVC Celeritas zal ontvangen, is op 12 september dan weer de tegenstander van OSV op sportcomplex “Olympia”.

RVC Celeritas – OSV Oud-Beijerland 4-0 (2-0): 12. Jergo Leijdekkers 1-0; 35. Giovially Serbony 2-0; 55. Jergo Leijdekkers 3-0; 69. Giovially Serbony 4-0.

RVC Celeritas: Dennis Hendriks –– Navin Ramlal, Jari Seffelaar, Dylan Durban en Joey Klijn –– Umit Bektas, Giorgen Agostien en Ryan Lugtigheid (85. Marco van Trier) –– Benjamin Calliste (69. Marvin Wijks), Jergo Leijdekkers (80. Abdoellah Tajdirti) en Giovially Serbony.

OSV Oud-Beijerland: Serhan Tenekecioglu –– Loek Visser (46. Youri van Ruiven), Quinton Burk, Wesley Koedam en Jurriaan Lindhout –– Rahine de Wind (46. Jordy Westein), Ilyas Edir (66. Sediq Walizada) en Edinho Piqué –– Christopher Rojer (46. Marco van Daalen), Jan Jaspers (46.Kenzo Sanches) en Shurnel Francois.

Arbiter Glenn Berkleef toonde gele kaarten aan Marco van Daalen, Jordy Westein en Wesley Koedam van OSV en aan Marco van Trier van RVC Celeritas.