Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 2 - Soccer Boys 2 (29 aug 2020)

Soccer Boys 2

Groep 1 15

29 augustus 2020 12:00

OSV OUD-BEIJERLAND (2) ZIET OVERWINNING UIT HANDEN GLIPPEN

OSV Oud-Beijerland (2) heeft in de thuiswedstrijd tegen Soccer Boys (reserve 2C) de overwinning niet over de streep weten te trekken. Op sportcomplex “Olympia” eindigde het duel, na een 1-0 ruststand, uiteindelijk in een 2-2 gelijkspel.

Het team ‘in opbouw’ van trainer Otto Hoogendijk keek in de openingsfase tegen het jonge team van de bezoekers de kat nog even uit de boom. Het gaf weliswaar weinig kansen weg, maar wist zich ook geen echte kansen te scheppen. Dat veranderde nadat het water na zo’n kwartier spelen met bakken uit de hemel viel. Het waren vooral de ‘ouderen’, die het team het extra zetje gaven. Zo was het Lars Lijten, die na een snelle interventie Patrick Korpel wegstuurde, waarna diens voorzet door Tim Wiendels rakelings werd over geschoten. Twee minuten later was het een onderschepping van Huub van der Hoogt, die zag hoe Renzo Dolk uit zijn pass de bal over de kruising schoot. Vervolgens was het Patrick Korpel, die een vrije trap van buiten de “16” in handen van Soccer Boys-doelman Joost Neeleman zag eindigen. Maar in de 37e min. was het wel raak. Het was Lars Lijten die na een balverovering Renzo Dolk op maat bediende, die op zijn beurt het overzicht bewaarde en de Soccer Boys-doelman kansloos liet: 1-0. In de slotfase zorgden twee vrije trappen nog voor het nodige doelgevaar, maar scoren deed de thuisploeg echter niet.

Beide teams maakten in de tweede helft logischerwijs volop gebruik van de wisselmogelijkheden. Het heeft in deze voorbereidingsfase echter wel zijn uitwerking op het spelbeeld. Toch kwam de thuisploeg na ruim een uur spelen op een 2-0 voorsprong. Een foutieve breedtepass in de Soccer Boys-verdediging kon door Renzo Dolk worden onderschept en met zijn ‘laatste krachten’ wist hij de bal langs de doelman in het doel te schieten. De wissels in de OSV-verdediging zorgden voor enige onrust en zeven minuten voor tijd leidde dit tot een succesvolle doelpoging, waarbij OSV-doelman Roeland de Vries de natte bal onder zijn lichaam door zag schieten: 2-1. De bezoekers profiteerden kort voor tijd opnieuw, door na een hoge voorzet vanaf de vleugel alsnog de gelijkmaker binnen te schieten: 2-2.

De meest opvallende speler aan OSV-zijde was vanmiddag Tim Wiendels.
De prima leidende arbiter Nikki Korpel hield in dit sportieve duel de kaarten (terecht) op zak.

Komende zaterdag 5 september zal OSV 2 op sportpark “Sporthoek” in Bergschenhoek op bezoek gaan bij BVCB 2 (reserve hoofdklasse A), dat vandaag de uitwedstrijd tegen Neptunus-Schiebroek 2 (reserve 1B) met 2-1 verloren zag gaan. Soccer Boys ontvangt dan op sportpark Merenveld in Bleiswijk Neptunus-Schiebroek op bezoek, de tegenstander van OSV op 12 september a.s. (14.45 uur) aan de Hazelaarweg in Rotterdam-Schiebroek.

OSV Oud-Beijerland (2) – Soccer Boys (2) 2-2 (1-0): Renzo Dolk 1-0 en 2-0.

OSV Oud-Beijerland (2): Roeland de Vries –– Thijs Krijgsman (Yaromir van Maaren), Laurent Brethouwer (Jarmo Bontekoe), Jeffrey van Dam en Matthijs Boon –– Tim Wiendels en Lars Lijten –– Sam van Peperstraten (Ryan Langenberg), Huub van der Hoogt (Nicolas Barel) en Renzo Dolk –– Patrick Korpel.

Soccer Boys (2): Joost Neeleman –– Brett Taument (Pieter Beurden), Mike van der Burg (Anwar Bouzian), Tim Verwey en Mels Kerklaan –– Tom Bakkes (Thimo Kluwen), Marwan Bouzian, Yacin Kocak en Joran Horzelenberg –– Xander Verbeek (Mart van Dam) en Tim Overes.