Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - ZBVH 1 (22 aug 2020)

ZBVH 1

22 augustus 2020 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND START MET OEFENZEGE TEGEN ZBVH

OSV Oud-Beijerland heeft zaterdag de eerste oefenwedstrijd van het nieuwe seizoen gewonnen. Op sportcomplex “Olympia” zegevierde de Smeets Ferry-formatie van trainer Adri van Tiggelen, na een 3-1 ruststand, met 7-2 over streekgenoot ZBVH.

Het team van trainer René Milot, dat al eerder in actie kwam, kende tegen OSV een prima start. Het trachtte in de openingsfase veel druk op de tegenstander te zetten en werd daarvoor in de 11e min. al met een treffer van Jimmy Andeweg – na een fraaie combinatie - beloond: 0-1. De thuisploeg had in de openingsfase vooral moeite om het juiste ritme te vinden. Het zag bovendien ook nieuwkomer Chris Rojer al snel met een blessure uitvallen. Langzaam kwamen de blauwwitten echter beter in de wedstrijd. Na een half uur spelen viel ook de gelijkmaker. Een overtreding op Marco van Daalen binnen de ‘16’ leidde tot een strafschop, die door het slachtoffer zelf werd benut: 1-1. Twee minuten later al was het Loek Visser, die attent reageerde nadat een voorzet langs vele benen was gegaan en van dichtbij voor de 2-1 zorgde. De thuisploeg werd sterker en kort hierna was het Jordy Westein, die Rahine de Wind vrij voor doel zette, doch de inzet werd door de ZBVH-doelman gestopt. Toch werd het voor de rust ook nog 3-1 nadat Jordy Westein de vrije ruimte vond en Marco van Daalen de kans bood om doeltreffend uit te halen.

In de tweede helft trad OSV met een compleet ander team aan en zocht het meteen vanaf de aftrap de aanval. Maar ook nu weer waren het de bezoekers die scoorden. Waar iedereen bij een vrije trap buiten de ‘16’ in de 52e min. een voorzet verwachtte, krulde Twan Breure de bal over de grond langs de OSV-muur en langs de doelpaal in de touwen: 3-2.  Een minuut later was de marge al weer hersteld. Uit een harde voorzet van Marco van Daalen was het de meegelopen Shurnel François, die de bal binnen liep: 4-2.
Ook Ilyas Edir pikte na een uur spelen zijn doelpuntje mee door een van richting veranderde bal vanaf de rechterkant binnen te schieten: 5-2. In deze fase voerde OSV de druk verder op. Zo was het Kenzo Sanches, die een pasklare voorzet van Shurnel François bijna op de doellijn nog wist te missen en was het Jan Jaspers, die na een fraaie een-twee met zijn linkerbeen wel de korte hoek wist te vinden: 6-2. Nadat Shurnel François de bal na een snelle onderschepping nog naast het ZBVH-doel wist te schuiven, was het Jordy Westein, die in de 78e min. uit een steekpass van diezelfde Shurnel François op fraaie wijze de 7-2 eindstand op het scorebord wist te schieten.

Komende dinsdagavond oefent OSV om 20.00 uur op sportpark “De Tienvoet” tegen Heinenoord, waarna zaterdag op sportpark ‘Prinses Irene’ in Rijswijk de eerste bekerwedstrijd tegen RVC Celeritas op het programma staat.
ZBVH zal op sportpark ‘Hercules’ als tegenstander sv Ommoord ontvangen.

OSV Oud-Beijerland – ZBVH 7-2 (3-1): 11. Jimmy Andeweg 0-1; 31. Marco van Daalen 1-1 pen.; 33. Loek Visser 2-1; 43. Marco van Daalen 3-1; 52. Twan Breure 3-2; 53. Shurnel François 4-2; 60. Ilyas Edir 5-2; 66. Jan Jaspers 6-2; 78. Jordy Westein 7-2.

OSV Oud-Beijerland (eerste helft): Tom Kukler –– Loek Visser, Wesley Koedam, Youri van Ruiven en Jurriaan Lindhout –– Jordy Westein, Rahine de Wind en Thomas Lagerweij  –– Sediq Walizada, Dylan de Vroed en Chris Rojer (13. Marco van Daalen).

OSV Oud-Beijerland (tweede helft): Roeland de Vries –– Edinho Piqué, Wesley Koedam (70. Youri van Ruiven), Quinton Burk en Nick van Dijk –– Ilyas Edir, Tim Wiendels en Jan Jaspers –– Marco van Daalen (70. Jordy Westein), Kenzo Sanches en Shurnel François.

///////////////////

Foto's :   Van Dijk Fotografie