Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - Nieuwerkerk 1 (9 okt 2021)

Nieuwerkerk 1

9 oktober 2021 14:30

Sportpark Olympia
Langeweg 22
3262LE
OUD-BEIJERLAND

OSV OUD-BEIJERLAND MOET ZEGE AAN NIEUWERKERK LATEN

OSV Oud-Beijerland zag op sportcomplex “Olympia” tegenstander Nieuwerkerk met de punten huiswaarts keren. De Smeets Ferry-formatie van trainer Barry Schipper trok in een boeiend en sportief duel, na een 0-1 ruststand, met 0-2 aan het kortste eind.

Het team van trainer Ron Luijten deed daarmee vanmiddag goede zaken en is het enige team, dat tot vandaag de volle buit wist binnen te halen.
De bezoekers kregen al vroeg in de wedstrijd de kans om op voorsprong te komen. Nonchalant uitverdedigen van de thuisploeg stelde Roy de Oude in de gelegenheid om de bal in het verlaten doel te schieten, doch adequaat ingrijpen van de zondaar voorkwam een vroege tegentreffer. Het toonde aan dat de bezoekers scherp aan de wedstrijd begonnen en de kortste weg naar het doel bleven zoeken. De voorsprong kwam er toch. Nadat eerst nog een voorzet van Rick Kramer door Stefan van der Vlegel over het OSV-doel was gekopt, was het in de volgende minuut wel raak. Een voorzet van de rappe Roy de Oude werd door de meegelopen Stefan van der Vlegel achter OSV-doelman Donovan Levestone geschoten: 0-1. De thuisploeg had zichtbaar moeite met de snelle omschakeling van de bezoekers en kwam zelf maar spaarzaam tot serieuze doelpogingen. Voorzetten vanaf de vleugels resulteerden veelal slechts in hoekschoppen.
Kort voor het rustsignaal was er nog een harde inzet van Dedier Bos, die evenwel een speler in de muur voor het doel trof.

De thuisploeg ging in de tweede helft met volle overtuiging voor de gelijkmaker, maar moest in de 56e min. opnieuw een tegentreffer incasseren. Opnieuw was het Rick Kramer, die vanaf de linkerkant met een scherpe voorzet Roy de Oude voor het OSV-doel bereikte en die van dichtbij voor de 0-2 tekende. De thuisploeg wilde direct iets terugdoen, maar zag 3 minuten later uit een snelle tegenaanval Remco Langerveld vanaf de middenlijn alleen op het OSV-doel afgaan en met een lob van buiten de ‘16’ over de OSV-doelman de bal tegen de staander belanden.
Het inbrengen van Kenzo Sanches zorgde vervolgens wel voor meer aanvallende impulsen. De fysiek sterke aanvaller zorgde vooral met zijn doorkopballen voor meer doelgevaar. Het leverde vanmiddag echter geen doelpunten meer op. Ook een vrije trap van Dylan de Vroed trof geen doel. Kortom: OSV heeft hard gewerkt, maar moest toch zijn meerdere erkennen in een sterke tegenstander.

‘Man van de wedstrijd’ was vanmiddag arbiter Dennis Broeckaert uit Schiedam, die mede door zijn optreden de sportieve ‘papieren topper’ ook een echte wedstrijd liet worden. Aan OSV-zijde speelde vanmiddag Quinton Burk wederom een sterke wedstrijd. Bij Nieuwerkerk was het aanvoerder Stefan van der Vlegel die, naast de nog altijd behendige Remco Langerveld, opviel met zijn goede spel en loopacties.

Op zaterdag 16 oktober a.s. speelt OSV op sportpark ‘De Venhoeve” tegen Zwarte Pijl, dat vandaag met 2-1 onderuit ging bij FC IJsselmonde, de komende tegenstander van Nieuwerkerk op sportpark Dorrestein. Op zaterdag 23 oktober is FC IJsselmonde dan weer de tegenstander van OSV op sportcomplex “Olympia’.

OSV Oud-Beijerland – Nieuwerkerk 0-2 (0-1):  19. Stefan van der Vlegel 0-1;  56. Roy de Oude 0-2.

OSV Oud-Beijerland:
Donovan Levestone –– Loek Visser, Quinton Burk en Youri van Ruiven (76. Wesley Koedam) –– Thomas Lagerweij (66. Jan Jaspers), Jordy Westein (29.Tim Wiendels), Esra Pieters en Jurriaan Lindhout (66. Niels Jacobs) –– Dedier Bos (66. Kenzo Sanches), Dylan de Vroed en Marco van Daalen.

Nieuwerkerk:
Kevin de Geus –– Kas Hoenderop, Bart Meeske, Maurice Treffers en Menno Homan –– Shane van den Engel, Bilal Ouahabi (66. Bart Slob), Stefan van der Vlegel en Rick Kramer (66. Jesse Asowata) –– Remco Langerveld (81.Rowendey Schoop) en Roy de Oude.

Arbiter Dennis Broeckaert uit Schiedam toonde vanmiddag de gele kaart aan Wesley Koedam.

Foto's :  Jaap van Dijk Fotografie  & Frank Dijkman