Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - Zwarte Pijl 1 (30 apr 2022)

Zwarte Pijl 1

Esra Pieters (schot)
Kenzo Sanches (afstandschot)
Kenzo Sanches (intikker)

30 april 2022 14:30

J.G.P. Zuidwijk

Sportpark Olympia
Langeweg 22
3262LE
OUD-BEIJERLAND

OSV OUD-BEIJERLAND NEEMT LAAT AFSTAND VAN ZWARTE PIJL

OSV Oud-Beijerland heeft zaterdagmiddag op sportcomplex ‘Olympia’ tegen Zwarte Pijl op sportieve wijze revanche genomen voor de 3-2 nederlaag, die het eerder op sportpark ‘De Venhoeve had geleden. De Smeets Ferry-formatie van trainer Barry Schipper wist, na een 0-0 ruststand, in de slotfase van de tweede helft uiteindelijk het verschil te maken.
Het vermakelijke duel kreeg een uitslag, die velen (beslist) niet voorzien hadden. Het team van trainer Roël Liefden had in de eerste helft het betere van het spel. Met snelle counters door het hart van de OSV-verdediging verscheen het een aantal maal gevaarlijk voor het doel van de thuisploeg en was het Marciano Bruma die in de 22e min. de paal trof, waarna in de rebound Oswaldo Peiter over schoot. Allengs kwam OSV beter in de wedstrijd en zag het Jan Jaspers in de 31e min. na een prima aanvalsopzet stranden op doelman Evander Bendt. De OSV-spits zag in de slotfase ook zijn kopbal, uit een strakke vrije trap van Jordy Westein, nog door de doelman gekeerd worden.
Beide ploegen waren goed aan elkaar gewaagd en zo ook in de tweede helft. Het uitvallen van Marciano Bruma en de wissels aan OSV-zijde deed de wedstrijd echter kantelen in het voordeel van de thuisploeg. Zo werd een door de zojuist ingevallen Dylan de Vroed geschoten vrije trap van richting veranderd en was het Esra Pieters, die de bal achter doelman Evander Bendt wist te schieten: 1-0. Kort hierna was het diezelfde Esra Pieters, die na goed doorgaan van Dylan de Vroed, de bal uit diens voorzet meteen op de slof nam en de ZP-doelman opnieuw de gang naar het net liet maken: 2-0. Aan de andere kant wist doelman Donovan Levestone een snelle aansluitingstreffer te voorkomen. Een goede interceptie van de weer sterk spelende Stephan Baaij stelde Kenzo Sanches in de 80e min. in staat om de bal bijna vanaf de middenlijn over de ver voor zijn doel staande ZP-doelman in het (verlaten) doel te schieten: 3-0. De bezoekers gaven zich vanaf dat moment zichtbaar gewonnen en moesten in blessuretijd nog twee doelpunten incasseren. Het was Jordy Westein, die na een prima steekbal van Stephan Baaij op beheerste wijze voor de 4-0 tekende en vervolgens was het ook nog Kenzo Sanches, die een goede actie van Nick van Dijk koelbloedig afrondde: 5-0.
Zo kreeg dit sportieve duel een uitslag die de trouwe OSV-aanhang lange tijd niet voor mogelijk had gehouden.
De prima leidende arbiter Sjaak Zuidwijk uit Nieuwerkerk a/d IJssel toonde in dit sportieve duel slechts de gele kaart aan Ismail Celen van Zwarte Pijl.

Zaterdag 7 mei a.s. treft OSV op sportpark ‘De Omloop’ Rhoon, dat bij LMO met een 2-1 nederlaag moest vertrekken. Zwarte Pijl ontvangt koploper Nieuwerkerk, dat bij Den Bommel met 0-3 wist te winnen. VVOR, dat zich in eigen huis liet verrassen (1-2) door de Jonge Spartaan, gaat op bezoek bij Gravendeel, dat bij SSS een 4-2 nederlaag moest incasseren.
Dinsdagavond 10 mei a.s. is er een volledige speelronde en staat op sportcomplex “Olympia” de Hoeksche Waardse derby tegen Gravendeel op het programma, waarna OSV op zaterdag 14 mei a.s. op bezoek zal gaan bij Groote Lindt.

OSV Oud-Beijerland – Zwarte Pijl 5-0 (0-0): 69. Esra Pieters 1-0; 73. Esra Pieters 2-0; 80. Kenzo Sanches 3-0; 90+2. Jordy Westein 4-0; 90+5. Kenzo Sanches 5-0.

OSV Oud-Beijerland: Donovan Levestone –– Youri van Ruiven, Loek Visser, Quinton Burk en Nick van Dijk –– Jordy Westein, Stephan Baaij, Esra Pieters (85. Wesley Koedam) en Tim Wiendels –– Jan Jaspers (68. Dylan de Vroed) en Marco van Daalen (68. Kenzo Sanches).

Zwarte Pijl: Evander Bendt –– Mitchell Simson, Gregory Doesburg, Gavir Breidel en Brandon Schotsborg –– Ismail Celen en Marciano Bruma (66. Francis Jackson) –– Rashid Gerard, Agbor Eyongakpa en Raymilio Delba –– Oswaldo Peiter (74. Darrel Sno).