Wedstrijdverslag BZC/Zuiderpark 1 - Oud-Beijerland 1 (30 okt 2021)

BZC / Zuiderpark 1

Niels Jacobs (kopbal)

30 oktober 2021 15:00

W.T. van Horssen

Sportpark De Vaan
Oldegaarde 21
3084AA
ROTTERDAM

OSV OUD-BEIJERLAND NEEMT PUNTEN MEE BIJ BZC/ZUIDERPARK

OSV Oud-Beijerland heeft op een drijfnat sportpark ‘De Vaan’ aan de Oldegaarde haar tweede overwinning in deze competitie behaald. De Smeets Ferry-formatie van trainer Barry Schipper wist tegen BZC/Zuiderpark, na een 0-1 ruststand, een 1-3 overwinning mee naar huis te nemen.

Het team van trainer Ferry Seton begon met aanvallende intenties aan het duel. en dwong al meteen een aantal corners af. Echt doelgevaar leverde dit evenwel niet op. Het spel speelde zich vervolgens aan beide kanten voornamelijk buiten de doelgebieden af. De bezoekers waren in de 22e min. echter wel succesvol. Uit een voorzet van Jan Jaspers was het de meegelopen Niels Jacobs, die met een tegendraadse kopbal voor de 0-1 zorgde. Kort voor de rust belandde ook een kopbal van Jan Jaspers nog tegen de paal.
Hoewel de bezoekers ook in de tweede helft het meeste balbezit hadden, was er nauwelijks sprake van echte doelkansen. Er was echter op het gladde en natte kunstgrasveld wel veel (sportieve) strijd om de bal. Eerst in de 85e min. viel er weer een doelpunt te noteren. Dit keer was het Jan Jaspers, die vanaf de linkerflank de bal met een boog via de verre doelpaal wist binnen te schieten:
0-2. Waar lang naar uitgekeken was gebeurde nu wel. Het was Jerson Rosa, die over de linkerkant goed doorkwam en in de 89e min. de bal op fraaie wijze achter OSV-doelman Donovan Levestone wist te schieten: 1-2. In de extra tijd was het vervolgens toch nog Dylan de Vroed die aan het einde stond van een vlotte combinatie tussen Stephan Baaij en Dedier Bos, BZC-doelman Joël Boessen koelbloedig wist te passeren en zo voor de 1-3 eindstand tekende.

Bij de thuisploeg was het vanmiddag Reza Ngarigota die de aandacht op zich vestigde, terwijl aan OSV-zijde Quinton Burk wederom een prima pot speelde . Stephan Baaij, die vanwege personele problemen weer ‘van stal’ was gehaald en al een volledige wedstrijd in de stromende regen met het derde elftal tegen een zeer jeugdig Spijkenisse 2 in de benen had, liet zien ook zonder trainen nog gewoon en opvallend mee te kunnen in een duel waarin ook Damon Tol zijn eerste speelminuten in de ‘hoofdmacht’ mocht maken.

Op zaterdag 6 november a.s. speelt OSV aan de Smeetslandseweg om 15.00 uur tegen LMO, dat bij IJVV de Zwervers met 1-1 de punten deelde. BZC/Zuiderpark gaat op bezoek bij Den Bommel, dat met 6-3 verloor bij FC IJsselmonde. Koploper Nieuwerkerk gaat na de 1-0 thuisoverwinning tegen Gravendeel op bezoek bij De Jonge Spartaan, dat VVOR met een 0-1 overwinning uit Middelharnis zag vertrekken. SSS, dat het duel tegen Groote Lindt kort voor tijd vanwege een blessure van de arbiter zag worden gestaakt, ontvangt Zwarte Pijl dat thuis met 4-0 won van Rhoon. In het inhaalweekend van 13 november a.s. staat het duel tussen SSS en OSV op het programma.

BZC/Zuiderpark - OSV Oud-Beijerland 1-3 (0-1): 22. Niels Jacobs 0-1; 85. Jan Jaspers 0-2; 89. Jerson Rosa 1-2; 90+2. Dylan de Vroed 1-3.

BZC/Zuiderpark: Joël Boessen –– Joshua Olymph (88. Rafael Andrade Freire), Shurendy Martina, Reza Ngarigota en Calvin Oliviera (8. Jerson Rosa) –– Lucien Juliana, Bryan Pereira (65. Bruno Varela Lopes) en Ishuar Martina –– Julius Rosa (65. Reylison Otto), Nick Rorijs en Riwaldo Rodrigues (65. Donny Koot).

OSV Oud-Beijerland: Donovan Levestone –– Youri van Ruiven (65. Stephan Baaij), Jordy Westein, Quinton Burk en Nick van Dijk –– Loek Visser, Niels Jacobs (55. Esra Pieters) en Tim Wiendels (86. Damon Tol) ––Jan Jaspers, Kenzo Sanches (65. Dylan de Vroed) en Marco van Daalen (46. Dedier Bos).

De prima leidende arbiter Wim van Horssen uit Den Hoorn toonde vanmiddag in het sportieve duel gele kaarten aan BZC-aanvoerder Bryan Pereira en de OSV-spelers Loek Visser, Youri van Ruiven en Dedier Bos.