Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - Botlek 1 (19 okt 2021)

Botlek, SC 1

19 oktober 2021 20:00

Sportpark Olympia
Langeweg 22
3262LE
OUD-BEIJERLAND
tel. 0186-612740

OSV Oud-Beijerland boekte vanavond in de strijd om de Fidus / Voetbal Rijnmond Cup op sportcomplex ‘Olympia’ een ruime zege tegen Botlek. De Smeets Ferry-formatie van trainer Barry Schipper zegevierde, na een 1-0 ruststand, uiteindelijk met 4-0.

Beide teams toonden de intentie om er een leuke wedstrijd van te maken. Kansen wisselden zich in de openingsfase dan ook over en weer af. De mooiste kans was voor de bezoekers, die in de 8e min. bij een snelle uitbraak de bal over de keeper en het OSV-doel zagen gaan. Aan de andere kant was het een kopbal van Jan Jaspers, die uit snoeiharde voorzet van Dylan de Vroed over het Botlek-doel verdween. De treffer viel alsnog in de 31e min. toen een kopbal van Dylan de Vroed, na een vrije trap, op de lat belandde en Loek Visser in de rebound de bal kon binnen werken: 1-0.

Kort hierna lieten de bezoekers de kans op de gelijkmaker echter liggen door bij een snelle uitval de OSV-doelman te omspelen, maar vervolgens de bal in het zijnet te schieten. Door de vele wissels aan beide kanten kende de tweede helft een heel ander spelbeeld. De thuisploeg was in de tweede helft beduidend sterker en ook het meest productief.

Zo was het in de 57e min. Kenzo Sanches, die met een schitterende treffer aan het eind stond van een snel uitgevoerde aanval en was het Marco van Daalen die na een fraaie dieptepass van Rahine de Wind voor de assist op maat zorgde: 2-0. Eerst in de 84e min. was het Jan Jaspers, die de voorsprong vergrootte en na een snoeiharde voorzet van Dedier Bos de bal op de borst liet stuiten voor de 3-0. Ook de laatste treffer mocht er zijn.

Uit een voorzet van Marco van Daalen, na een prima pass overigens van Dedier Bos, was het opnieuw Jan Jaspers die de bal in de 87e min. bij de tweede paal wist binnen te glijden: 4-0. Kortom: het ‘een keer raken’ leverde dus weldegelijk meer doelpunten op. Arbiter Jaap van Drunen werd het vanavond niet al te moeilijk gemaakt en toonde alleen de gele kaart aan Wesley Koedam.

Zaterdag 23 oktober a.s. zal OSV op sportcomplex ‘Olympia’ weer voor de competitie spelen tegen FC IJsselmonde. SC Botlek treft dan koploper VFC in Vlaardingen.

OSV Oud-Beijerland – SC Botlek 4-0 (1-0): 31. Loek Visser 1-0; 57. Kenzo Sanches 2-0; 84. Jan Jaspers 3-0; 87. Jan Jaspers 4-0.

OSV Oud-Beijerland: Donovan Levestone ––Youri van Ruiven, Wesley Koedam (65. Tim Wiendels), Quinton Burk en Loek Visser (43. Jurriaan Lindhout) ––Patrick Korpel (46. Dedier Bos), Esra Pieters en Rahine de Wind –– Jan Jaspers, Dylan de Vroed (46. Kenzo Sanches) en Marco van Daalen.

21_10_19_OSV_1_-_Botlek_1.jpg