Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - IJVV De Zwervers 1 (26 feb 2022)

Zwervers, IJVV de 1

Jan Jaspers (schot)

26 februari 2022 14:30

J. van Drunen

Sportpark Olympia
Langeweg 22
3262LE
OUD-BEIJERLAND

OSV OUD-BEIJERLAND IN SLOTFASE ALSNOG NAAST DE ZWERVERS

OSV Oud-Beijerland moest vanmiddag op sportcomplex “Olympia” tegen IJVV de Zwervers tevreden zijn met een gelijkspel. In de slotfase maakte de Smeets Ferry-formatie van trainer Barry Schipper een 0-2 achterstand alsnog ongedaan.
Het team van trainer Peter Huisman begon goed aan de wedstrijd, dwong een aantal hoekschoppen af en zag de OSV-doelman in de wedstrijd groeien. Langzaam nam de thuisploeg het initiatief echter over. Het veldoverwicht leverde evenwel nauwelijks echte doelkansen op. En toen het rustsignaal in aantocht leek, was daar ineens een afstandsschot van Mo Taibi dat van 35 meter in de rechter-bovenhoek achter Donovan Levestone verdween: 0-1. In de tweede helft herpakten de bezoekers zich en profiteerden in de 56e min. optimaal van zwak ingrijpen in de OSV-verdediging. Het was Luc van Leeuwen, die voor de 0-2 kon tekenen. De thuisploeg moest vanaf dat moment alle schroom van zich afschudden en op jacht naar de aansluiting. Eerst nadat Dylan de Vroed in de 84e min. de lat had getroffen begon OSV er weer in te geloven. Het was Jan Jaspers die vervolgens in de 88e min. na een klutsbal van dichtbij voor de 1-2 aansluiting zorgde. De spanning kwam er zo in de slotfase alsnog volop in en in blessuretijd was het opnieuw Jan Jaspers die uit een voorzet van Dylan de Vroed zelfs voor de 2-2 tekende. Een winnaar leverde het duel vanmiddag niet meer op.
De prima leidende arbiter Jaap van Drunen uit Maasdam toonde vanmiddag geel aan Loek Visser (OSV) en Jay Falix (de Zwervers) in dit sportieve duel.

Op zaterdag 5 maart a.s. staat op sportpark ‘Spartacus’ in Middelharnis voor OSV de uitwedstrijd tegen de Jonge Spartaan op het programma, dat vandaag het duel in Den Bommel met 2-1 verloren zag gaan. IJVV de Zwervers gaat op bezoek bij Zwarte Pijl, dat met 0-2 de punten wist mee te nemen bij Gravendeel. SSS, dat het thuisduel met runner-up LMO met 1-0 wist te winnen, ziet VVOR op bezoek komen, dat het duel met Rhoon zag worden afgelast. Rhoon is op zaterdag 12 maart de tegenstander van OSV op sportcomplex ‘Olympia’ aan de Langeweg.

OSV Oud-Beijerland – IJVV de Zwervers 2-2 (0-1): 45+2. Mo Taibi 1-0; 56. Lucvan Leeuwen 0-2; 88. Jan Jaspers 1-2; 90+2. Jan Jaspers 2-2.

OSV Oud-Beijerland: Donovan Levestone –– Youri van Ruiven, Loek Visser (60. Rahine de Wind), Quinton Burk en Nick van Dijk –– Dedier Bos, Jordy Westein, Dylan de Vroed –– Jan Jaspers, Kenzo Sanches en Melchior de Koning (60. Stephan Baaij).

IJVV de Zwervers: Dennis de Jel –– Mourad Boudal, Sander Gorter, Aleksandar Bogdanovic en Dennis van Leeuwen –– Ayrton Kampwart (46. Rachid Bouali), Mohammed Taibi, Luc van Leeuwen (73. Ferry Leertouwer) en Stivan Silva (85. Jay Falix) –– Yannick Esajas (89. René Schilperoort) en Ronnie Pfeffer.

////////////////

Foto's :  Jaap Van Dijk Fotografie