Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - VVOR 1 (19 feb 2022)

VVOR 1

19 februari 2022 14:30

J.G.P. Zuidwijk

Sportpark Olympia
Langeweg 22
3262LE
OUD-BEIJERLAND

OSV OUD-BEIJERLAND EN VVOR HOUDEN ELKAAR IN EVENWICHT

OSV Oud-Beijerland hervatte vanmiddag op sportcomplex “Olympia” na ruim twee maanden de competitie met de wedstrijd tegen VVOR. De weersomstandigheden waren na ‘storm Eunice’ voor beide teams echter verre van ideaal en zij toonden zich na afloop dan ook tevreden met de 1-1 puntendeling.
Niet alleen de Smeets Ferry-formatie van trainer Barry Schipper telde de nodige afwezigen, ook VVOR-trainer Peter van Gestel deed voorafgaand aan het duel nog een extra schietgebedje. Niet alleen blessures, maar ook de reeds lang geplande wintersport (vrije weekenden waren ingepland) kwam voor velen ongelegen.

De lange periode zonder voetbal was vanmiddag op het veld ook duidelijk terug te zien. Er werd met veel inzet en op faire wijze gestreden. De harde wind en lage temperatuur maakte het echter voor de spelers allesbehalve gemakkelijk.
Doelpunten vergoedden in de eerste helft echter veel. Zo viel in de 25e min. de treffer van Kenzo Sanches (1-0) op een moment dat de wedstrijd echt nodig had en was in de 35e min. de gelijkmaker (1-1) van Semir Golic in de verre bovenhoek achter doelman Donovan Levestone om in te lijsten.
Het ontbreken van doelpunten (niet te verwarren met doelkansen) in de tweede helft zorgde op de tribune voor een andere beleving. Het spel kon de kou niet verdrijven. Het was de thuisclub die het windvoordeel in het laatste kwartier via met name Jan Jaspers echter niet wist te benutten. Het vizier van de anders zo trefzekere spits stond nog niet op scherp. In de absolute slotfase kon de wedstrijd nog alle kanten op, maar het laatste fluitsignaal van arbiter Sjaak Zuidwijk deed de rust in beide kampen terugkeren. Het duel verdiende immers geen verliezer.

Bij de thuisploeg maakte vanmiddag Damon Tol zijn debuut in de basiself en mocht ook Melchior de Koning zijn eerste speelminuten in de hoofdmacht maken.

Op zaterdag 26 februari a.s. staat voor OSV de thuiswedstrijd tegen IJVV de Zwervers op het programma, dat vandaag de thuiswedstrijd tegen Gravendeel met 1-2 verloren zag gaan. VVOR ziet Rhoon op bezoek komen, dat SSS met een 4-2 nederlaag huiswaarts stuurde. Koploper Nieuwerkerk, dat thuis geen fout maakte tegen Den Bommel (5-1) treft aan de Oldegaarde hekkensluiter BZC/Zuiderpark, terwijl runner-up LMO op bezoek gaat bij SSS. Op zaterdag 5 maart treft OSV op sportpark ‘Spartacus’ in Middelharnis de Jonge Spartaan.

OSV Oud-Beijerland - VVOR 1-1 (1-1): 26. Kenzo Sanches 1-0; 35. Semir Golic 1-1.

OSV Oud-Beijerland: Donovan Levestone –– Youri van Ruiven, Loek Visser, Quinton Burk en Nick van Dijk –– Dedier Bos, Jordy Westein, Dylan de Vroed en Damon Tol –– Kenzo Sanches (70. Melchior de Koning) en Jan Jaspers.

VVOR: Danny Slegtenhorst –– Ajdin Ducic, Maldini Maris Cruz (80. Axel Linger), Rodney Elmont en Muneeb Rafiq –– Semir Golic, Naoufel Bouyakhrichan (Success Abraham Segun), Sander van der Kamp en Mounir Battouh (Jerad Acharju) –– Sam Nieuwenhuis en Jerrel Lamsberg (Nizar el Manouzi)

De prima leidende arbiter Sjaak Zuidwijk uit Nieuwerkerk aan den IJssel hield vanmiddag in het sportieve duel de kaarten op zak.

////////////////////////

Foto's :  Jaap van Dijk Fotografie