Wedstrijdverslag FC Binnenmaas 1 - Oud-Beijerland 1 (19 mrt 2022)

FC Binnenmaas 1

19 maart 2022 14:30

Sportpark De Lange Weide
Sportlaan 30 a
3299XG
MAASDAM

OSV WINT OEFENDUEL BIJ FC BINNENMAAS

OSV Oud-Beijerland oefende vanmiddag op sportpark 'De Lange Weide' tegen FC Binnenmaas vanwege de wegens corona uitgestelde competitiewedstrijd tegen FC IJsselmonde (overigens nu ingepland voor dinsdagavond 29 maart a.s.). De Smeets Ferry-formatie van trainer Barry Schipper had deze keer de wind in de zeilen, want tegen de wind in spelend stond er bij de rust reeds een 0-4 stand op het scorebord.

Waar de doelpuntenproductie de afgelopen weken nog haperde, was dit onderdeel vanmiddag beter verzorgd. Het resulteerde in een 0-3 tussenstand na een kwartier spelen. Eerst was het Dedier Bos, die in de 9e min. naar binnen komend de doelman op fraaie wijze wist te passeren.  Jordy Westein was het, die even later de diepte in werd gestuurd en in de 13e min. voor de 0-2 wist te zorgen.
De koek was nog niet op, want Dedier Bos tekende, na aangeven van Kenzo Sanches, met een lob over de doelman voor de 0-3.  De thuisploeg wilde wel degelijk iets aan deze stand doen, maar de OSV-verdediging slaagde er in om tegendoelpunten te voorkomen.  Op slag van rust klapte de buitenspelval in de ogen van de arbiter niet op tijd dicht (zijn assistent Kees Goud had het echter wel goed gezien) en was het uiteindelijk Esra Pieters die de ruststand op 0-4 bracht.

In de tweede helft ondervond ook OSV dat het lastiger voetballen is met de wind in de rug. Het gaf echter verdedigend weinig doelkansen weg, al trof de thuisploeg in de 53e min. wel tot tweemaal de doelpaal.
Het was Jordy Westein tenslotte, die in de 80e min. uit een voorzet van Youri van Ruiven voor de 0-5 eindstand tekende.

Op zaterdag 26 maart a.s ontvangt OSV op sportcomplex 'Olympia' LMO op bezoek, dat vandaag thuis met 3-2 wist te winnen van Zwarte Pijl (ruststand 0-2). De topper tussen SSS en Nieuwerkerk leverde een 2-0 overwinning op voor de thuisploeg, die daardoor de koppositie (tijdelijk) weer overnam. Na de doordeweekse inhaalwedstrijd tegen FC IJsselmonde staat voor OSV op zaterdag 2 april de uitwedstrijd tegen Den Bommel op het programma.

FC Binnenmaas - OSV Oud-Beijerland 0-5 (0-4): 9. Dedier Bos 0-1; 13. Jordy Westein 0-2; 16. Dedier Bos 0-3; 45. Esra Pieters 0-4; 80. Jordy Westein 0-5.

OSV Oud-Beijerland: Donovan Levestone -- Youri van Ruiven, Loek Visser (46. Wesley Koedam), Quinton Burk en Nick van Dijk -- Damon Tol, Jordy Westein, Dylan de Vroed en Esra Pieters -- Dedier Bos (46. Jan Jaspers) en Kenzo Sanches.