Wedstrijdverslag Zwaluwe 1 - Oud-Beijerland 1 (29 okt 2022)

Zwaluwe 1

3e klasse C

29 oktober 2022 14:30

J.P.C. Beljaars

Sportpark De Kwarrehoek
Oudeweg 24 A
4926BV
LAGE ZWALUWE

OSV OUD-BEIJERLAND MOET PUNTEN IN LAGE ZWALUWE ACHTERLATEN

OSV Oud-Beijerland heeft ook haar derde uitwedstrijd op rij verloren zien gaan. Op sportpark ‘De Kwarrehoek’ in Lage Zwaluwe zag het team van trainer Barry Schipper hoe de thuisploeg, na een 1-0 ruststand, met 2-0 aan het langste eind trok.

De thuisploeg van trainer Jack Beusenberg nam op het goed bezochte sportpark al meteen vanaf de aftrap het initiatief. Het team dwong meteen een aantal corners af, die voor de nodige verwarring in de OSV-gelederen zorgde. De bezoekers hadden het in deze fase lastig om tot aanvallende daden te komen. Het was dan ook voor het thuispubliek wachten op het moment dat Zwaluwe de score zou openen. Die treffer kwam er ook in de 18e min. toen Sil Heijkoop een voorzet vanaf de linkerkant met de hak zodanig van richting deed veranderen dat OSV-doelman Donovan Levestone het nakijken had: 1-0. Het overwicht van de thuisploeg nam hierna weer geleidelijk af, maar de bezoekers misten in een rommelige fase vervolgens aanvallend de stootkracht om het Zwaluwe-doelman Wesley Dekkers ook maar enigszins lastig te maken.

Ook in de tweede helft was het de thuisploeg, die op jacht ging naar een vergroting van de voorsprong. De strijd om de afvallende bal viel dan ook aanvankelijk veelal in het voordeel van de thuisploeg uit. Met het inbrengen van Edinho Piqué, die door werk afgelopen week niet in staat was om aan de trainingen deel te nemen, binnen de lijnen kregen de bezoekers meer greep op het middenveld en wisten zich ook aanvallend een aantal kansen te scheppen. Het was evenwel niet voldoende om Zwaluwe van de 2-0 af te houden, want in de 75e min. was het Joey Konings, die een voorzet vanaf de linkerkant op fraaie wijze van dichtbij wist binnen te koppen. Toen kort hierna ook Loek Visser nog met een (discutabele) tweede gele kaart van arbiter Jimmy Beljaars het strijdtoneel moest verlaten, wisten de bezoekers dat er vanmiddag niet meer in zat. Met tien man wist OSV de schade in de slotfase, mede dankzij doelman Donovan Levestone, nog te beperken. Gele kaarten daarentegen vielen er teveel in dit sportieve duel. Man van de wedstrijd aan OSV-zijde was Quinton Burk.

Zaterdag 5 november a.s. ziet OSV het nog ongeslagen DFC naar sportcomplex 'Olympia' komen, dat vandaag een vrij weekend kende. Zwaluwe gaat op bezoek bij het eveneens nog ongeslagen IFC, dat met 1-8 zegevierde over Seolto, de komende tegenstander van SSS, dat vandaag met 0-1 wist te winnen bij Rhoon. Rhoon gaat op bezoek bij De Fendert, dat de punten bij Hekelingen (3-2) moest achterlaten. Groote Lindt gaat na de 7-1 overwinning op Klundert voor ‘de derby’ dichtbij huis op bezoek bij ZBC'97, dat met 4-1 verloor bij Internos.
Na het vrije weekend van 12 november gaat OSV op zaterdag 19 november a.s. op sportpark ‘Schildman’ op bezoek bij koploper IFC in Hendrik Ido Ambacht.

Zwaluwe - OSV Oud-Beijerland 2-0 (1-0): 18. Sil Heijkoop 1-0; 77. Joey Konings 2-0.

Zwaluwe: Wesley Dekkers – Jelle Nooren, Rens van Lookhuizen, Wessel Groote en Pim Schonk – Devin Huijbregts, Joey Konings en Melvin Visseren – Thijs Hooft, Jesse Groote en Sil Heijkoop (75. Tristan Kuiper).

OSV Oud-Beijerland: Donovan Levestone -- Youri van Ruiven, Loek Visser, Quinton Burk en Nick van Dijk -- Romano Liefveld, Damon Tol (57. Edinho Piqué) en Clifford Robinson (57. Milan van Breugel) -- Raylicho Babel, Shurnel Francois (65. Melchior de Koning) en Marco van Daalen.

Arbiter Jimmy Beljaars uit Zevenbergen toonde in de 83e min. de rode kaart (2x geel) aan Loek Visser en verder geel aan Nick van Dijk, Youri van Ruiven, Raylicho Babel en Romano Liefveld, alle van OSV. Ook Zwaluwe-speler Sil Heijkoop zag de gele kaart.