Ooggetuigeverslag Nieuwerkerk 6 - Oud-Beijerland 2 (zon) (23 apr 2023)

Nieuwerkerk 6

OSV Oud Beijerland 2 (zon)

23 april 2023 12:00

G.E. Graham

Sportpark Dorrestein
Sportpark Dorrestein 2
2912TL
NIEUWERKERK AD IJSSEL
tel. 0180-313812

Misschien vragen jullie zich af waarom ik elke week deze verslagen maak, maar dit zit echt in mijn DNA/bloed. Wil even iets verklappen aan jullie uit mijn prive-leven.
Ik begon namelijk al vroeg met schrijven, zie bijgaande 2 kaarten die ik heb geschreven toen ik rond de 20 jaar was. Dit waren briefkaarten met daarop een tekst gericht aan mijn pa en zus. Hier kan je al zien dat ik niet van de korte teksten was.
Wou ik even kwijt aan jullie, dan snappen jullie me nu beter toch.

Vandaag stond een degradatiekraker op t programma (de zoveelste al) uit om 12u tegen Nieuwerkerk a/d IJssel 6. Deze keer mochten we op veld 3 (tijdje geleden mochten we op t hoofdveld tegen hun 2e team) , en kregen we kleedkamer 8.
We hadden 14 man vandaag, zie bijgaande opstelling, dus we konden lekker doorwisselen. Tegenpartij had ook genoeg man op de bank.

Om 12u floot de scheids de wedstrijd op gang. Deze keer begonnen we niet echt goed aan de wedstrijd, we vonden elkaar moeilijk en we lieten veel ruimte voor de tegenstander. Die kwamen wel goed uit de startblokken en creerden aantal kansjes. Na 10 minuten kan er eentje aanleggen voor een schot en die schiet hem perfekt in de verre hoek laag over de grond, ik dook nog wel maar kon niet de 1-0 vermijden.  Hierna probeerden we wel maar nog steeds lukte niets en creerden we echt geen kansen. Nieuwerkerk daarentegen zette veel druk op mijn doel gebied en na 20 minuten was er een schot die Dennis probeerde onschadelijk te maken, maar ipv hiervan krijgt de bal een effect waardoor hij links binnengaat terwijl ik de bal rechts verwacht had. Is wederom own goal, en de 2-0 was een feit.  We zouden toch echt uit ander vaatje moeten gaan tappen. Maar wederom is er uitbraak van hun op links , ik kom op tijd uit en gooi mijn lichaam voor de bal . Maar hij schiet dus pardoes op mijn neus, moest wel even gaan liggen (zag even kort sterretjes)  Had ook bloedneus en ik spuugde af en toe beetje bloed, maar ging gewoon door. Moet wel zeggen dat is niet handig met een bloedende neus en die handschoenen. Moest het maar telkens optrekken, is niet echt smakelijk maar ja alles voor mijn doel te verdedigen. Heb ook een wondje op mijn neus eraan overgehouden en koppijn.  Gelukkig was mijn neus niet gebroken. Na 25 min was er weer een own goal, deze keer van Bob. Was beetje zelfde situatie als Dennis zijn goal.   En alsof dit nog niet genoeg was kunnen ze nog voor de rust de 4-0 binnenschieten.  Was een goed geplaatst schot van hun nr 10, en ik was kansloos. Toen floot de goed leidende scheids de eerste helft af. Tijdens het naar de kleedkamer lopen kwam ik in gesprek met de scheids, en hij was ook een keeper bij ander team van Nieuwerkerk.
Dus was wel even gezellig eerste helft door te spreken met hem.

Tweede helft kwamen onze wissels erin en begonnen we vol goede moed aan de tweede helft. We zouden in elk geval proberen te scoren, zodat we de stand konden milderen. We begonnen beter en kregen kansen. Na 10 minuten werden we beloond voor onze inzet en kon Remy de 4-1 binnentrappen. Toen waren ze toch even van slag want ze werden zenuwachtig.  Tweede helft stond verdediging goed en konden ze niet doorbreken.  Niet veel later kan Mark scoren maar zou buitenspel geval geweest zijn. Maar daar hebben we twijfels over.  Dus bleef 4-1.
We bleven druk zetten en vooral Ben was aktief.  Hij nam aantal afstandschoten, en eentje was echt een beauty, een zeer hoge bal maar die belandde op de paal en jammergenoeg niet in doel maar naar veld terug. Anders was de 4-2 een feit en kon alles nog.  Hierna bleven we kansen creeren en niet veel later kon Pil de 4-2 binnenschieten, we hadden weer hoop.

De eerste 25 minuten kon ik mijn doel schoon houden. De 24e minuut was er een terugspeelbal van Bob maar die was niet echt goed, hij schoot snoeihard de bal terug recht in mijn klokkenspel. Was zo geschrokken dat ik wel de bal gestopt had maar toen ik hem weer aan Bob wou uitpassen schoot ik zeer zacht en zat er eentje van tegenpartij tussen. Gelukkig kon hij hieruit niet scoren.  Hierna kregen ze nog enkele corners maar kon alles weghalen. Met nog 10 minuten te gaan komt de nr 10 op Thomas af, hij omspeelt hem en mij (want kwam ook uit) en schoot de 5-2 binnen.  Was echt balen want wou de 0 houden 2e helft.

Hierna probeerden we nog wel maar scoren lukte niet meer. De laatste minuut komt de nr 10 alleen op me af, en zag zijn bal erin gaan, maar hij had niet met mij gerekend.  Want ik kon bal nog wegwerken, hij was zo boos dat hij me gewoon een forse duw gaf, en stond ook op mijn voet
(heb nu een grote blaar bovenop 1 van mijn tenen, is best pijnlijk). Sloeg echt nergens op dat hij me zo een duw gaf, voor zelfde geld had ik er een blessure aan overgehouden.  En dat was dan de aanvoerder van t team, die gaf niet het goede voorbeeld.

Toen floot de scheids deze wedstrijd af en konden we zonder punten richting thuisfront vertrekken.  Aanstaande zondag zijn we vrij, dus kunnen weekje extra bekomen van het verlies.