Ooggetuigeverslag HOVDJSCR 4 - Oud-Beijerland 2 (zon) (

3062CA
ROTTERDAM
tel. 010-4521756

Op de dag dat Feyenoord landskampioen van NL is geworden mochten we om 14u aantreden op het veld van HOV/DJSCR 4.
Hadden dit seizoen nog niet tegen hun gespeeld.  Was al snel duidelijk dat het weer een team was met allemaal jonge snaken. We konden weer aan de bak.

Deze vereniging heeft slechts 4 kleedkamers, dus we moesten samen met een ander team gebruik maken van kleedkamer 3. Hierdoor was het dus niet mogelijk om al je spullen achter te laten in de kleedkamer.  Maar hier had HOV geniale oplossing voor namelijk ieder team kon een sleutel ophalen bij de kantine van een locker, wij kregen locker 5.  Zie bijgaande foto , was echt een enorme grote locker, en hier moesten we dus alle tassen in proppen.  Gelukkig hebben we een boomlange speler namelijk Thomas, die kon de tassen in het hoogste vak gemakkelijk deponeren.

Vandaag begonnen we de wedstrijd weer met 14 man, zie bijgaande opstelling.  Tegenpartij had er 13. Onder een stralend zonnetje floot de scheidsrechter de wedstrijd op gang.  We begonnen aftastend deze wedstrijd en namen weinig risico's. Ook tegenpartij begon rustig. Maar na 3 minuten komt de bal per ongeluk op hand van Diego terecht in mijn doelgebied, en ja hoor wat doet scheids die fluit voor penalty.  Is echt onterecht en onnodig om dit zo vroeg in de wedstrijd te fluiten.
Hun aanvoerder eiste de bal op en schoot snoeihard binnen, ik koos wel de goede hoek al vallend maar was onhoudbaar.   Dit doelpunt voelde als een mokerslag, want iedereen was eigenlijk beetje de weg kwijt hierdoor. Hierdoor krijgt tegenpartij allemaal kansen op schoten vanuit de 2e lijn. En moet zeggen alle ballen vielen ook goed voor hun, en niet veel later was de 2-0 een feit. Na 20 minuten is er weer een hard schot op doel en die komt vol op de pols van Dennis terecht, en die moest echt even gaan zitten. Hij had enorme pijn in zijn pols en dompelde even zijn hand in de waterzak.  Was een wonder dat scheids weer niet penalty floot.  Want hij was er wel toe in staat .  Hierna probeerde we weer draad op te pakken, maar creerden weinig kansen en schoten weinig op hun doel. Tegenpartij bleef druk zetten en slaagde er nog in om 2x te scoren voor de rust.
We gingen dus rusten met een 4-0 achterstand.

Er werd niet al te veel gezegd in de kleedkamer want ons spel was niet goed. Waarom dit zo was kon niemand verklaren.  Misschien tijdstip, zonnetje, wedstrijd Feyenoord, moederdag.

Wat tweede helft gebeurde ga ik maar niet neerpennen, want daar zouden jullie als lezer alleen maar zwaar depressief van worden. En dat wil ik jullie graag besparen. Ik weet niet wat ik had maar was echt dramatisch mijn prestatie, ik kreeg alleen maar volgende opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd:

“ he keeper ga je vandaag nog een bal pakken of …”

Ik had echt een totale offday, waarvoor ik bij deze mijn excuses aan ‘t team wil aanbieden. Maar toen wedstrijd afgefloten werd kwamen paar spelers me wel troosten, had ik wel even nodig.  Ik kreeg echt na de wedstrijd een deja-vu met mijn allereerste wedstrijd die ik ooit op doel stond bij OSV. Was een uitwedstrijd bij WCR, die hadden we verloren met 15-4. Gelukkig was het vandaag maar 10-2, want we zijn er toch nog in geslaagd om 2e helft 2x te scoren .Maar meer zat er dus echt niet in vandaag.

Gelukkig lag het niet alleen aan mij maar was het een offday van het totale team en moeten we maar snel deze wedstrijd vergeten en focussen op de volgende wedstrijd aanstaande zondag thuis tegen nr laatst HBSS.

Na de wedstrijd heb ik toch eerst nog een biertje gedaan (ze hadden gelukkig Jupiler) en Diego was zo aardig om te trakteren op een patatje pinda.  Dat maakte mijn dag weer een beetje goed, en ging om 17u dan maar huiswaarts.  Toen ik net vertrok bij HOV werd ik ook nog gestraft voor mijn wanprestatie want toen ik de eerste bocht wilde nemen kwam er opeens vanuit de lucht een enorme grote schijt van een vogel recht op mijn raam terecht.  Wat een knal was dat zeg, en vies….    Dat kon er ook nog wel bij op zo ‘n dag.