Ooggetuigeverslag HBSS 4 - Oud-Beijerland 2 (zon) (19 feb 2023)

HBSS 4 (zon)

19 februari 2023 12:30

S. Goudriaan

Sportpark Harga
Trimpad 14
3118JJ
SCHIEDAM
tel. 010-4706678

Na de overwinning en een gelijkspel in de voorbije weken stond deze zondag een wedstrijd ‘op verplaatsing’ op het programma tegen HBSS op het compleet gemoderniseerde sportpark ‘Harga’.

VTZ heeft de afgelopen week bijzonder zijn best moeten doen om deze zondag weer voldoende spelers bijeen te brengen. Zo was Tim vorige week geblesseerd geraakt en was onze Mario Courtois ditmaal aanwezig bij bijna alle (incl. de finale) tenniswedstrijden in Ahoy’ bij het ABN AMRO Open (zij bijgaande foto’s die hij ‘live’ met ons deelde, inclusief een kort verslag wie er aan de winnen hand was).

Gelukkig voor onze trouwe volgers ditmaal geen opsomming van hoe goed alle Belgen wel niet waren tijdens dit toernooi, want Belgisch routinier David Goffin lag er al in de eerste ronde uit. En het Nederlandse tennis zit duidelijk in de lift met inmiddels bekende namen als Tallon, Botic en Tim.

De dinsdagtraining werd dit keer maar gelaten voor wat hij was, want het merendeel van de heren durfde het niet aan op Valentijnsdag het huis te verlaten. Naar verluidt zijn ze het hele jaar zelf de baas thuis, maar alleen niet op deze dag.

Enfin, vol goede moed werd er toegeleeft naar deze kelderkraker, want het was wel de wedstrijd tussen de nummer laatst en voorlaatst. Het deed voor sommigen zelfs een beetje denken aan The Other Final.  (De wedstrijd tussen de nummer laatst en voorlaatst op de FIFA-ranking in 2002 tussen Bhutan en Montserrat).

De tegenstander had deze zondagmiddag wat langer de tijd nodig om op het veld te verschijnen, maar al snel werd duidelijk waarom. Het was gelijk duidelijk dat ze heelveel aanvulling uit andere teams hadden verzorgd, want de spelers kenden elkaar niet bij naam. Spraken elkaar aan bij het rugnummer. En, ook bij de aftrap bleek dat ze met 13 man binnen de lijnen stonden en meerderen geen scheenbeschermers om hadden. De scheidsrechter regelde dat dit alles snel werd opgelost en dan konden we bijna 20 minuten later dan toch beginnen. Gelukkig was Tim er als supporter bij en hij was op de elektrische bakfiets helemaal vanuit zijn woonplaats Waddinxveen komen fietsen (met tegenwind). Hij had zich iets op de afstand verkeken. Hij had de 32 kilometers in 1.5 uur afgelegd en snel zijn fiets aan de oplader gelegd, want hij moest (met de wind in de rug) vanmiddag ook nog terug.

We begonnen nog vrij veelbelovend aan de wedstrijd, want zo vond spits Randy de zijkant van de paal op zijn weg en zag Diego na een goede steekbal zijn lob over de keeper op de bovenkant van de deklat eindigen. Toch was het HBSS dat uit een kort genomen corner de bal voorgaf en via een omhaal (of iets dat daarop leek) de bal via de binnenkant van de doelpaal in het net zeg belanden. We moisten duidelijk uit een ander vaatje gaan tappen vandaag, want het zou geen makkie worden. Gelukkig bracht Randy nae en kwartier de stand op gelijke hoogte, 1-1. En twee minute later produceerde Randy een beauty toen hij vanaf de de zijlijn de bal hoog wilde voorgeven, maar zijn voorzet met enig fortuin over de keeper in de verre hoek zeilde. Voor de rust wisten Marvin na goed voorbereidend werk van Pil de stand van dichtbij ook nog op 1-3 te brengen.

In de rust werden de nodige wissels besproken en voorbereid. Gewaarschuwd werd dat het nog wel eens lastig kon worden aangezien we het middenveld niet meer in handen hadden. Al voor rust was namelijk ook Diego verloren die een kuitblessure had opgelopen. Kort na rust gebeurde helaas waar we niet op hoopten. Via een getoucheerde bal verdween de bal achter onze keeper en kort daarna lag ook de gelijkmaker in het netje. We probeerden de Organisatie nog een beetje te herstellen, maar dat lukte niet echt. Een enorme Schwalbe levered HBSS vanaf de strafschopstip ook nog de kans op de voorsprong op en helaas voor ons stond het ineens 4-3. Toch kenmerkt onze ploeg zich door het voortdurend blijven doorgaan en we zijn in de afgelopen weken al vele malen teruggekomen vanuit forse achterstand. Dat gebeurde ook nu al deed de assistent scheidsrechter zijn uiterste best om de 4-4 afgekeurd te laten krijgen. De scheidsrechter was echter gedecideerd : Doelpunt !   Bij de tegenstander kwam er steeds meer irritatie en werd aanvoerder Ben hard neergelegd en diende een HBSS speler en ook Marvin (voor zijn reactie) de wedstrijd vanaf de zijlijn verder te bekijken. In de slotfase werd het zelfs nog 9 tegen 9 en gebeurde er van alles, want we kwam toch nog met 5-4 achter, maar in een alles-of-niets offensief wisten we met een 9-tal er ook nog een gelijkmaker uit te slepen, 5-5.

Uiteraard heerste er achteraf teleurstelling dat we onze voorsprong hadden verspeeld en ook geen afstand op de ranglijst van HBSS hebben kunnen nemen, maar we beseften ook dat we tegen een veel stereker team hebben gespeeld. En aangezien we best veel positivo’s in het team hebben, werd al snel gemeld dat we nu inmiddels al 3 wedstrijden ongeslagen zijn. En dat is zeker waar, er is zeker een stijgende lijn waarneembaar.We hebben in de laatste 5 wedstrijden ook al 19 keer gescoord. Er zijn niet veel teams die dat ons kunnen nazeggen.

Komende zondag zijn wij ook een weekje vrij en kunnen we hopelijk blessures laten genezen.

En oh ja, onze keeper (Koning Speciaal bier) zat dus vanmiddag echt bij de Bobo’s, want hij heeft een foto bij gevoegd van Prins Pils (ook wel bekend als onze Koning) en toernooi-directeur Richard Krajicek (op Wimbledon beter bekend al King Richard).