De Jonge Spartaan 6 - Oud-Beijerland 2

Oostplaatseweg 19
3241LV
MIDDELHARNIS

“Een ploeg die niet mee buigt met de wind, zal breken”

De Jonge Spartaan 6 - Oud-Beijerland 2 3-1 (0-0)

De verslagen dit seizoen zijn schaars, evenals de punten die tot vandaag bijeen gesprokkeld zijn. Na drie gespeelde wedstrijden was het tweede Beijerlandse selectieteam, voorafgaand aan de tweestrijd met de jonge strijders van Spartaan uit de ‘-nis’, met een schamele drietal punten terug te vinden in de onderste regionen van de puntenladder. De tegenstrever van vandaag had het dubbelde van dit aantal, niet onoverkomelijk dus…!?!?

Met een wind op zeil, welke vanaf de Korendijkse Slikken via het Haringvliet de weg naar Sportpark Spartacus wist te vinden, werd de bal op het zompige veld aan het rollen gebracht. Dat de föhn zijn werk deed werd snel duidelijk; de Beijerlanders hielden tegen en de Spartanen lieten zich meevoeren met de mistral. Kansen waren er in het eerste bedrijf echter nauwelijks te noteren. Waar aan de ene kant niets zeggende schoten door de, sterk acterende, Beijerlandse goalie onschadelijk werden gemaakt, was het aan de andere kant Oud-Beijerland🔵⚪️ dat eveneens non-gevaar kon stichten. Gerust werd er dan ook met dubbel blank: 0-0.

Het tweede bedrijf was in beginsel een blauwdruk van de eerste vijfenveertig omwentelingen van het uurwerk, met dien verstande dat de Beijerlandse formatie nu met de wind in de zeilen het vijandelijke doel mocht bestoken. Echte kansen bleven uit, tot een stief kwartier voor het eindsignaal. Het waren de Spartanen die als eerste de nul van het bord deden doen verdoezelen. Na een, in eerste instantie, sublieme redding van de Beijerlandse sluitpost Rijnaarts, was het in de rebound wel raak; 1-0. Kort hierop was het de beurt aan de Beijerlanders. Na een vunzige overtreding op Verhulst, dit binnen de beruchte lijnen van de bingo-zone, was het diezelfde Verhulst die mocht aanleggen voor een kalktrap. Deze kans liet de achterneef van het baasje van die Belgische viervoeter niet onbenut; 1-1. Waar de Beijerlanders verzuimden door te drukken, was het De Jonge Spartaan die het slotakkoord voor zich wisten op te eisen. Tot tweemaal toe wisten de bewoners van eiland Goeree-Overflakkee fouten in de Beijerlandse defensie af te straffen. Bij een stand van 3-1 vond de matig fluitende leidsman het welletjes en liet de matadors inrukken richting het schitterende clubhuis.

Ook na vandaag blijven de punten schaars, evenals het beeldmateriaal wat op de gevoelige plaat is vastgelegd; verder dan een portretfoto van “Here Pilske” kwam men vandaag niet. Aankomend weekend zal schaarste niet in het dictionaire voorkomen als de blauw-witten🔵⚪️ haar jaarlijkse trainingskamp🍻 zal beleggen in de inmiddels vertrouwde heuvels van de vlaaien provincie. Derhalve zal de eerst volgende tweestrijd plaatsvinden op zaterdag 11 november, alwaar er een bezoek zal worden gebracht aan NBSVV 3, aftrap 12.00uur.

Beijerlandse selectie: Rijnaarts, Helleman, Steenhoek, Veldhoen, Dekkers, de Ruiter, Sam, Verhulst, Rooijakkers, Struijk, Engel, van Roon, van Buren, van Hoog, van der Ham

Man van de wedstrijd: Sam “Limoncello”

Uw Razende Reporter