Ooggetuigeverslag GLZ Delfshaven 3 - Oud-Beijerland 2 (zon) (5 mei 2024)

GLZ Delfshaven, rvv 3

5 mei 2024 12:00

Sportpark Nieuw Vreelust
Spaanseweg 3
3028HW
ROTTERDAM
tel. 010-4520770

Vandaag stond een inhaalwedstrijd op het programma uit bij GLZ Delfshaven 3 , we speelden om 12u.
Ik was toch echt nieuwsgierig waar GLZ voor stond, en dankzij onze alerte Mark weet ik dit nu namelijk:  Geestdrift Leert Zegevieren (wat een mooi statement is).

Was een druk programma daar want ze hadden 4 wedstrijd ingepland om 12u. Hierdoor mochten we aantreden op veld 3 wat NG was (voor de leken onder ons dit is NatuurGras).  Dit was voor zover ik me kan herinneren de tweede keer in de laatste 5 jaar dat we op zondag voetballen.  (ik kan me de allerlaatste keer nog een bekerwedstrijd herinneren bij Victoria, dat was toen echt een zeer slecht grasveld , heb toen mijn schouder bezeerd bij het duiken ) Maar het veld van gisteren was echt perfekt, lag zeer hoog en de afwatering was perfekt.  Had best veel geregend de zaterdag en dagen ervoor maar veld was bijna kurkdroog.  Enige nadeel was wel de eendenpoep, niet normaal.  Heb tijdens de opwarming eerst alle poep weggetrapt, want had echt geen zin om in die poep te duiken.   Was ook een stralend zonnetje dus wat wil een mens nog meer .

Na de pascontrole, werd de wedstrijd op gang gefloten en ging de bal rollen.  De eerste 10 minuten was het beetje aftasten van beide partijen en bleef bal vooral in middenveld hangen.  Na deze 10 minuten kregen beide teams kansen, maar nog niet echt grote kansen.  In de 15e minuut komt 1 van hun spitsen op me af, ik ga plat maar hij weet mij en Bob te omspelen en scoort de 1-0.  Was echt balen dat we achter kwamen te staan.  Hierna was er meer druk van hun kant, maar kon dmv aantal reddingen de 1-0 op scorebord houden.  Wij begonnen ook beter te spelen/combineren en niet veel later kon Mohab de 1-1 binnentrappen. Ook was er jammer genoeg slecht nieuws na 30 minuten, want toen moest Shadi er weer af met knie blessure. Hij zou deze wedstrijd opnieuw meedoen om te kijken hoe het gaat.
Dit was seintje voor een laatste 20 minuten met veel kansen over en weer.   Met nog 10 minuten te gaan gaat er eentje sluw van GLZ tegen de vlakte in ons strafschopgebied en scheids fluit penalty.  Ik probeerde de strafschopnemer beetje af te leiden met heen en weer gespring , maar uiteindelijk scoorde hij met een Panenka’tje,  was echt niet leuk is als keeper.  Dus stand 2-1.  Hierna was er echt een rush richting hun doel, en met nog 5 minuten te gaan is er een perfekte voorzet van Randy van ver, en die beland gewoon in de verre hoge hoek van hun keeper, die gewoon kansloos was.  Ook was er nog een heet momentje voor mijn doel net voor de rust, toen ze bijna een tweede strafschop kregen, maar gelukkig werd bal net buiten strafschopgebied gelegd.  Had muurtje goed gezet en uit vrije trap kwam geen doelpunt. Dus we gingen rusten met een 2-2 stand , en alles was mogelijk in de 2e helft.

In de rust bespraken we de wissels,en vol goede moed begonnen we aan de 2e helft.  GLZ kwam ook goed uit de startblokken in de tweede helft en er was gelijk druk op mijn doel. Dit resulteerde niet al te lang na de aftrap in de 3-2. Ze bleven aanvallen en goed combineren en niet veel later was het al 4-2.   Alsof dat nog niet genoeg was scoorden ze al snel de 5-2.   Maar we gaven de moed niet op en begonnen nu ook weer goed te combineren aan hun strafschopgebied en creerden echt goede kansen. Alleen stond er een zeer goede keeper bij hun tussen de palen.
Hij had aantal mooie reddingen in huis.    Alleen dacht Mohab er anders over en slaagde erin om de 5-3 binnen te trappen.  Toen ging het beter lopen, en Remy die toen aan t vlaggen was zag de  5-4 in de lucht gehangen , maar hij had geen rekening gehouden met zijn blunderende doelman. Ze kregen namelijk een hoekschop waar veel effect op zat en ik roep los en in plaats van hard de bal over te boksen beland hij door mijn handen in doel en was de 6-3 een feit. Dit was wel een opdoffer voor  ’t team, bij deze wil ik me nog excuseren voor deze blunder.
Toen was bij mij ook het vertrouwen weg, werd zeer onzeker hierdoor.  Hoopte dat hij snel zou affluiten, maar duurde echt nog een eeuwigheid.  Niet veel later is er een scrimmage voor mijn doel, en door getwijfel van mijn kant kunnen ze van dichtbij binnentrappen.  Met deze stand 7-3 bleven we toch nog goed aanvallen en wederom waren er een aantal goede reddingen van hun keeper nodig om de 7-3 vast te houden. Met nog 5 minuten te gaan kan Mohab nogmaals scoren , en is zijn hattrick een feit.   Alleen kunnen ze jammer genoeg net voor affluiten nog de 8-4 binnentrappen, en toen vond scheids het welletjes en floot hij deze zeer sportieve pot onder een stralend zonnetje op een perfekte grasmat af en konden we gaan douchen.

Na de wedstrijd kwam er nog een toeschouwer naar mij met de vraag waar de lange keeper was, die 2 weken geleden op doel stond, Thomas dus.  Hij zei wat had deze keeper lange armen/benen. Dus Thomas je hebt goede indruk achtergelaten bij tegenstander.

Volgende week spelen we onze laatste thuiswedstrijd van dit seizoen tegen nr 2 op dit moment Nieuwerkerk 2.