Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - FC IJsselmonde 1 (1 sep 2018)

FC IJsselmonde 1

1 september 2018 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND WINT OVERTUIGEND VAN FC IJSSELMONDE

OSV Oud-Beijerland heeft zaterdag de eerste bekerwedstrijd tegen FC IJsselmonde (3C) overtuigend gewonnen. De Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal zegevierde, na een 4-1 ruststand, uiteindelijk met 6-2 over de kersverse derdeklasser.

Het team van trainer John van Leeuwen moest het initiatief aan de thuisploeg laten, die zeer zeker in de openingsfase de bal goed in de ploeg wist te houden. Een door de vanmiddag prima leidende arbiter Jordy Kaptein toegekende strafschop bood Ilyas Edir al in de 6e min. de gelegenheid om de 1-0 achter doelman Michael Koolmees te schieten. OSV bleef gevaarlijk doorkomen over de vleugels, maar de afwerking of beslissende pass was niet altijd even gelukkig. In de 22e min. kwam een voorzet van Marco van Daalen wél voor de voeten van Jan Jaspers en dat betekende prompt: 2-0. Uit het niets kwam IJsselmonde terug in de wedstrijd. Een slordigheidje in de OSV-gelederen werd uiteindelijk met een intikkertje van Michel van ’t Hof, nadat in eerste instantie doelman Tom Kukler de inzet van Gavin Delgado Gomes nog wist te pareren, afgestraft: 2-1. Maar nadat John van Tiggelen in de 34e min. zijn kopbal nog over het vijandelijke doel had zien eindigen was het in de 39e min. Jan Jaspers, die uitstekend reageerde op een steekpass van Ilyas Edir en de bal resoluut in de verre hoek wist te prikken: 3-1. Drie minuten later was hij opnieuw succesvol toen de bal na een aarzeling in de IJsselmonde-afweer voor zijn voeten belandde en de doelman opnieuw het nakijken had: 4-1.

In de tweede helft deed de thuisploeg het zichtbaar rustiger aan onder de zonnige, warme weersomstandigheden. De kansen werden dan ook schaarser. Een inzet van Ilyas Edir - na een vlot lopende aanval - werd in de 64e min. door de doelman gepareerd en vervolgens leidde aan de andere kant haken binnen de “16” in de 72e min. tot een strafschop voor de bezoekers. Adilson Fernandes schoot de bal feilloos binnen: 4-2. Nog even veerde de thuisploeg in de slotfase op en dat leverde prompt twee treffers op. Eerst was het David Pieters, die - na een steekbal tussendoor van Shurnel François - de doelman in de korte hoek wist te verrassen (5-2) en vervolgens was het Marco van Daalen die – na een door Alex Ruijtenberg opgezette aanval - de 6-2 eindstand op het scorebord wist te brengen.

Op dinsdagavond 4 september a.s. speelt OSV eerst nog aan de Oldegaarde om 20.15u. een vriendschappelijk duel tegen Spartaan ’20 (zo) om vervolgens komende zaterdag 8 september voor de tweede bekerwedstrijd op sportpark “De Koorenaar” aan te treden tegen Goudswaardse Boys, dat vandaag in Stad aan ’t Haringvliet met 5-2 de zege aan SNS moest laten. FC IJsselmonde ontvangt zaterdag SNS op haar nieuwe complex aan de Buitendijk (Varkenoord).

OSV Oud-Beijerland – FC IJsselmonde 6-2 (4-1): 6. Ilyas Edir 1-0 pen.; 22. Jan Jaspers 2-0; 24. Michel van ’t Hof 2-1; 39. Jan Jaspers 3-1; 42. Jan Jaspers 4-1; 72. Adilson Fernandes 4-2 pen.; 87. David Pieters 5-2; 89. Marco van Daalen 6-2.

OSV Oud-Beijerland: Tom Kukler –– Jock de Burgo, Loek Visser, Ricardo Danning en Alex Ruijtenberg –– Thomas Lagerweij (61. David Pieters), Ilyas Edir (70. Wesley Koedam) en Stephan Baaij –– Marco van Daalen, Jan Jaspers en John van Tiggelen (61. Shurnel François).