Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - SNS 1 (15 sep 2018)

SNS 1

15 september 2018 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND PAS LAAT LANGS SNS

Oud-Beijerland, 15 september 2018 OSV Oud-Beijerland heeft zaterdag op sportcomplex “Olympia” de bekerwedstrijd tegen SNS nipt gewonnen. De Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal wist in de slotfase, na een 0-0 ruststand, een 1-0 overwinning over de streep te brengen.

Het team van trainer Taco Brouwer maakte het de thuisploeg ook vandaag weer lastig. Het balbezit was weliswaar voor OSV, maar er werd door de bezoekers bijzonder weinig ruimte weggegeven om dicht in de buurt van doelman Jan van Asperen te komen. En de keren dat dit wel lukte ontbrak het de thuisploeg aan scherpte in de afwerking. Het (veel te) lage baltempo zorgde er voor, dat er te vaak in de kleine ruimte moest worden gespeeld en er nauwelijks mogelijkheden waren voor een dodelijk afstandsschot. In de 23e min. was er wel een snelle aanval, waarbij de voorzet van John van Tiggelen door Jan Jaspers al vallend werd naast gekopt en in de 40e min. was het Marco van Daalen, die na een snelle aanval over de linkerkant de bal weliswaar langs de doelman maar ook voorlangs het SNS-doel schoot. De SNS-doelman voorkwam vervolgens in de 44e min. dat een inzet van John van Tiggelen, na een steekpass van Ilyas Edir, doel trof.

Ook in de tweede helft had de thuisploeg veruit het meeste balbezit, maar waren de echte doelkansen op een hand te tellen. De bezoekers zagen in de 59e min. een kopbal van Paul Looij, uit een vrije trap van Martijn van den Boogert, rakelings naast het doel gaan en aan de andere kant was het een minuut later Ilyas Edir, die na een hakbal van Jan Jaspers, rakelings naast schoot. De SNS-doelman stond even later op de juiste plek om een schot van John van Tiggelen, na een voorzet van Marco van Daalen, op de doellijn te vangen, terwijl in de 63e min. Martijn van den Boogert van buiten de “16” rakelings over het OSV-doel schoot. De SNS-doelman hoorde in de 69e min. een vrije trap van Stephan Baaij op de linker staander belanden en voelde vervolgens via zijn rug de bal naast het doel eindigen. Het zat de thuisploeg niet mee. Toch viel de beslissing in de 78e min. in het voordeel van de thuisploeg uit. Een pass van Wesley Koedam op Marco van Daalen mondde uit in een door doelman Jan van Asperen weg getikte voorzet, waarna de bal door Jan Jaspers in de rebound van dichtbij kon worden binnen geschoten: 1-0. Een hele opluchting op dat moment, omdat de thuisploeg kort hiervoor met 10 man verder moest na een tweede gele kaart (wegens aanmerkingen op de leiding) voor Shurnel François. Tot het laatste fluitsignaal van arbiter Tim van Diest uit Rotterdam veranderde er niets meer aan de stand en kon OSV zijn derde overwinning noteren in deze bekercompetitie, die een vervolg zal krijgen op zaterdag 10 november.

Komende zaterdag 22 september gaat het “echte werk” dan eindelijk beginnen en treft OSV voor de competitie op sportpark “Spartacus” in Middelharnis De Jonge Spartaan, het team van trainer Hans de Heer dat vandaag met 4-0 wist te winnen van ZBVH. SNS ontvangt op sportpark “Den Berg” streekgenoot Flakkee op bezoek.

OSV Oud-Beijerland - SNS 1-0 (0-0): 78. Jan Jaspers 1-0.

OSV Oud-Beijerland: Tom Kukler –– Wesley Koedam, Loek Visser, Ricardo Danning en Youri van Ruiven –– David Pieters, Ilyas Edir en Stephan Baaij –– Marco van Daalen, Jan Jaspers (87. Thomas Lagerweij) en John van Tiggelen (67. Shurnel François).

SNS: Jan van Asperen –– Danny Durinck (46. Nick Braber), Paul Looij, Peter Vroegindeweij en Henrik Braber –– Brent Melaard, Willem Braber, Martijn van den Boogert en Arjan van Gurp –– Vincent van der Graaff (82. Sebastiaan van Rijen) en Wouter Bakelaar.

///////////////

De selectie zal komende week vorm moeten gaan krijgen, ook al is het leggen van een ei kennelijk geen gemakkelijke opgave gezien de grote lijst aan “niet beschikbare” spelers. Maar de zogenaamde “tweede selectie” van OSV kwam vanmiddag ook voor de beker in actie op sportcomplex “Olympia” en ook zij behaalden hun derde overwinning in deze bekercompetitie tegen Nieuwenhoorn 3. Het team van trainer Peter Boon zag de rust ingaan met een 1-0 voorsprong door een doelpunt in de 41e min. van Gert-Jan de Jong, die tot eigen verbazing een als voorzet bedoelde bal in het doel zag eindigen. In de tweede helft was de thuisploeg succesvoller in het maken van doelpunten. Zo was het Philip Barel, die in de 56e min. Patrick Schilperoord de gelegenheid bood om de 2-0 binnen te schieten. In het laatste kwartier liep de score snel verder op. Uit een teruggetrokken voorzet vanaf de achterlijn van Björn Lijten was het Remi Smulders, die Patrick Schilperoord de 3-0 liet aantekenen en vervolgens was het opnieuw Patrick Schilperoord, die een pass in de ruimte van Edwin den Hoed met een diagonaal schot in de verre hoek fraai wist af te ronden. Ook de eindstand werd bepaald door Patrick Schilperoord, die met zijn vierde van de middag een vlijmscherpe voorzet van Björn Lijten vanaf de 5-meterlijn wist binnen te tikken: 5-0. De volgende bekerronde voor dit team zal zijn op zaterdag 20 oktober a.s.

Ook voor dit team zal komende zaterdag 22 september de competitie in de reserve 2e klasse starten met een uitduel tegen sv Poortugaal 2, dat vandaag met 0-6 wist te winnen bij Zwartewaal 2.

OSV Oud-Beijerland (2) – Nieuwenhoorn (3) 5-0 (1-0): Gert-Jan de Jong 1-0; Patrick Schilperoord 2-0, 3-0, 4-0 en 5-0.

OSV Oud-Beijerland: Roeland de Vries –– Mitchell Dirckx, Bas Koelemeijer, Lars Lijten en Matthijs Boon –– Edwin den Hoed, Gert-Jan de Jong en Remi Smulders –– Philip Barel (75. Björn Lijten), Rory Goudswaard (46. Patrick Schilperoord) en Alex Munvaneza (55. Nick van Dijk).

Vandaag ontbraken – buiten de vakantiegangers - maar liefst 8 spelers wegens blessures w.o. Rens Burgwal, Patrick Korpel, Jurriaan Lindhout, Jordi van Marion, Alex Ruijtenberg en Tim Wiendels.