Wedstrijdverslag Piershil 1 - Oud-Beijerland 1 (20 apr 2019)

Piershil 1

20 april 2019 14:30

PIERSHIL SCOORT IN SLOTFASE TEGEN OSV OUD-BEIJERLAND

OSV Oud-Beijerland heeft in Piershil de streekderby weten te winnen. De Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal won het duel onder zomerse omstandigheden, na een 0-4 ruststand, uiteindelijk met 1-10. Het scorebord gaf tot grote hilariteit een 1-0 stand aan.

Voorafgaand aan het duel werd met een minuut stilte stil gestaan bij het toch nog plotselinge overlijden op vrijdagavond j.l. van Jim Raaijmakers, die vorig jaar vanwege zijn gezondheid moest stoppen als trainer van de OSV-selectie.

Het team van trainer John van der Toorn had zich vanmiddag voorgenomen om de schade beperkt te houden en daar slaagde het in de openingsfase wonderwel in. Het liet de bezoekers in de kleine ruimte combineren, maar zorgde ook voor veel mensen achter de bal. OSV ging in die fase echter ook slordig met de mogelijkheden om. Maar in de 17e min. was het toch Bas Koelemeijer, die na een pass tussendoor van Ilyas Edir de score wist te openen: 0-1. De volgende treffer volgde snel. Thomas Lagerweij slalomde door de Piershil-defensie om vervolgens ook doelman Robin Roest kansloos te laten: 0-2. In de 34e min. was het Shurnel Francois, die - na een steekpass van Stephan Baaij – met een hakbal Jan Jaspers een niet te missen kans bood: 0-3. Voor de rust zou het ook nog 0-4 worden. Een inzet van Shurnel Francois werd in de “16” met de arm gekeerd en Wesley Koedam mocht van arbiter Arthur Visser vanaf 11 meter aanleggen voor de treffer. De toeschouwers waren na de rust amper langs de zijlijn geposteerd of de 0-5 van Patrick Korpel, na een voorzet van Shurnel Francois,  was al een feit. De thuisploeg verdedigde zich echter met hand en tand en het duurde tot de 70e min. voordat Jan Jaspers aan de flipperkast een einde kon maken: 0-6. De OSV-spits, die volgens ingewijden de wedstrijdbal had gesponsord, was in de 75e min. opnieuw succesvol, toen hij op de goede plaats stond om een door de doelman gekeerd schot van Ilyas Edir van dichtbij binnen te schieten: 0-7. Piershil zocht vervolgens de aanval om de eer te redden en het was Jacco Vink, die in de 77e min. na een slordigheidje in de OSV-verdediging de bal nog over het doel schoot. Een minuut later schoot Stephan Baaij na een solo met een strak schot aan de andere kant de 0-8 achter doelman Robin Roest. Opnieuw Jan Jaspers mocht vervolgens, na een gestrand schot van Shurnel Francois, met zijn vierde van de middag de 0-9 binnen tikken. Jock de Burgo was het, die de 0-10 (lees de 0-0 op het scorebord) op fraaie wijze binnen kon koppen na een voorzet op maat van Jan Jaspers. In blessuretijd was het deze keer opnieuw Jacco Vink, die met zijn zesde treffer van dit seizoen de eer voor de thuisploeg wist te redden en onder luid applaus de eindstand op 1-10 wist te bepalen.     De rustig leidende arbiter Arthur Visser uit Zoetermeer toonde een gele kaart aan Justin van der Horst (Piershil).

De komende twee zaterdagen is er geen programma, maar op zaterdag 11 mei  komt runner-up OVV op sportcomplex “Olympia” weer op bezoek. OVV won het thuisduel op 24 november 2018 nog met maar liefst 6-0. Ook vandaag won het team uit Oostvoorne op eigen veld met 6-1 van Pernis, dat daardoor nacompetitie niet meer kan ontlopen. Piershil gaat op bezoek bij koploper FC Binnenmaas, dat vandaag door een 0-6 overwinning bij GHVV’13 de kampioensvlag mocht hijsen. Rhoon deed goede zaken in de derde periode door met 1-2 te winnen bij 's Gravendeel en blijft daarmee de ongeslagen koploper (6-16) in de periodestand. Op zaterdag 18 mei a.s. is Den Bommel te gast op sportcomplex “Olympia”.

Piershil - OSV Oud-Beijerland 1-10 (0-4): 17. Bas Koelemeijer 0-1; 20. Thomas Lagerweij 0-2; 34. Jan Jaspers 0-3; 40. Wesley Koedam 0-4 pen.; 47. Patrick Korpel 0-5; 70. Jan Jaspers 0-6; 75. Jan Jaspers 0-7; 78. Stephan Baaij 0-8; 86. Jan Jaspers 0-9; 90. Jock de Burgo 0-10; 90. Jacco Vink 1-10.

Piershil: Robin Roest –– Kevin Wolfs (46. Roy van Taanom), Niels van Ruiven, Jacco Vink, Jesse Colijn en Justin van der Horst (67. Dimitri den Tuinder) –– Casper Schoonderwoerd, Remco Veerman, Antonio Fernandes Costa Neto en Wouter Naaktgeboren –– Rodney de Souza Malveira (58. Jaffeson Araujo de Andrade) .

OSV Oud-Beijerland: Tom Kukler –– Jock de Burgo, Loek Visser (46. Ricardo Danning), Wesley Koedam en Bas Koelemeijer –– Thomas Lagerweij, Stephan Baaij en Ilyas Edir –– Jan Jaspers, Patrick Korpel (55. Nick van Dijk) en Shurnel Francois.

---------
Foto's website svpiershil.nl :  https://www.svpiershil.nl/nieuws/fotos-p1-oud-beijerland-1/