Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - Piershil 1 (1 dec 2018)

Piershil 1

1 december 2018 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND WINT VAN PIERSHIL

OSV Oud-Beijerland heeft op een nat en koud sportcomplex “Olympia” de wedstrijd tegen streekgenoot Piershil gewonnen. De Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal zag, na een 5-0 ruststand, een (1)6-1 eindstand op het scorebord prijken.   Gejuich en applaus steeg van de tribune op toen Jacco Vink in de slotseconden van de wedstrijd met een schitterend schot in de bovenhoek de eretreffer voor de bezoekers wist binnen te schieten. Het team van trainer John van der Toorn vierde het hierop volgende laatste fluitsignaal van arbiter Sjaak Zuidwijk, alsof zij het winnende doelpunt zojuist hadden gescoord. Het was tekenend voor de positieve spelopvatting, die de bezoekers vanmiddag in het ongelijke duel lieten zien. Los gezien van het scoreverloop trachtte het team vrijuit te voetballen en zich niet alleen in verdedigende stellingen terug te trekken. Mede hierdoor werd het voor de toeschouwers van beide ploegen op de tribune een leuke - met enige voetbalhumor doorspekte - voetbalmiddag.

Al in de tweede minuut kwam de thuisploeg op voorsprong, toen een afvallende bal pardoes voor de voeten van Jan Jaspers viel (1-0) en even later was het een voorzet van John van Tiggelen, die hij op de borst aannam en beheerst achter doelman Bjorn van der Bijl wist te schieten: 2-0. Uit een vrije trap leken de bezoekers snel iets terug te doen, maar de bal van Antonio Fernandes Costa Neto belandde in de 13e min. op de lat en doelman Roeland de Vries wist in de rebound tot twee keer toe de bal uit zijn doel te houden. Na 25 minuten was het echter Justin van der Horst, die David Pieters in de “16” vasthield en de bal op de stip zag belanden. Het slachtoffer nam de penalty zelf, maar zag zijn inzet gekeerd door de Piershil-doelman. Twee minuten later was het toch Ilyas Edir, die aan het eind stond van een goed lopende aanval en de 3-0 op het scorebord bracht. Kort hierna liep de score snel verder op. Youri van Ruiven ging over de linkerkant goed door en wist de bal in de korte hoek binnen te schieten (4-0) en in de volgende minuut was het Shurnel Francois, die na een pass door het midden de bal langs de doelman in de hoek wist te schuiven: 5-0.

De tweede helft was nauwelijks begonnen of Jan Jaspers was opnieuw twee keer binnen een minuut trefzeker (7-0). De thuisploeg bleef vervolgens – gedreven door kou en regen - wel voetballen en wist in de 55e min. opnieuw te scoren. Dit keer was het Loek Visser, die na een corner op de juiste plek stond om de bal van dichtbij in het doel te schieten: 8-0. Nadat Shurnel Francois de 9-0 had binnen geschoten, was het Youri van Ruiven, die in de 58e min. na een vloeiende aanval over de linkerkant op fraaie wijze de 10-0 wist binnen te schieten. Via doelpunten van Youri van Ruiven (terugleggen van de bal door Shurnel Francois vanaf de achterlijn), Stephan Baaij (na voorzet Shurnel Francois), Shurnel Francois (schot vanaf de 16-meterlijn), John van Tiggelen (schot uit de draai) en Shurnel Francois (vrijstaand bij de tweede paal) liep de score op naar 15-0. Piershil zag in de 87e min. een vrije trap van Jacco Vink nog op de lat eindigen. Na haken binnen het strafschopgebied, mocht Ilyas Edir zelf vanaf de stip - via de doelman - de score op 16-0 brengen. Maar het slotakkoord was voor Piershil, dat in de allerlaatste seconden van de wedstrijd via Jacco Vink de 0 van het scorebord wist te krijgen: 16-1. De vreugde om het gescoorde doelpunt was er niet minder om.

Zaterdag 8 december a.s. speelt OSV op sportpark “West” tegen runner-up Rozenburg, dat vandaag met 2-3 wist te winnen bij Den Bommel. Piershil ontvangt thuis OVV, dat in de slotfase met 1-2 wist te winnen bij Pernis. Koploper Binnenmaas, dat thuis met 2-0 won van GHVV, gaat op bezoek bij SC Botlek, dat in Middelharnis met 4-1 onderuit ging bij Jonge Spartaan. Op 15 december is SC Botlek op sportcomplex “Olympia” de laatste tegenstander voor de winterstop.

OSV Oud-Beijerland - Piershil 16-1 (5-0):  2. Jan Jaspers 1-0; 11. Jan Jaspers 2-0; 27. Ilyas Edir 3-0; 28. Youri van Ruiven 4-0; 29. Shurnel Francois 5-0; 47. Jan Jaspers 6-0; 48. Jan Jaspers 7-0; 55. Loek Visser 8-0; 56. Shurnel Francois 9-0; 58.Youri van Ruiven 10-0; 65. Youri van Ruiven 11-0; 80. Stephan Baaij 12-0; 82. Shurnel Francois 13-0; 84. John van Tiggelen 14-0; 85. Shurnel Francois 15-0; 89. Ilyas Edir 16-0 pen.; 90. Jacco Vink 16-1.

OSV Oud-Beijerland: Roeland de Vries –– Jock de Burgo, Loek Visser (61. Jordi van Marion), Bas Koelemeijer (81. Tim Wiendels) en Youri van Ruiven –– David Pieters (61. Stephan Baaij), Ilyas Edir en Thomas Lagerweij –– Shurnel Francois, Jan Jaspers en John van Tiggelen.

Piershil: Bjorn van der Bijl –– Niels van Ruiven, Marcel Verhorst, Jacco Vink en Justin van der Horst (74. Nick Roest) –– Casper Schoonderwoerd, Antonio Fernandes Costa Neto, David Ramirez en Wouter Naaktgeboren (60. Jaap Naaktgeboren) –– David Sanchez (46. Dimitri den Tuinder) en Robin Roest.