Wedstrijdverslag FC Binnenmaas 1 - Oud-Beijerland 1 (16 mrt 2019)

Binnenmaas, FC 1

16 maart 2019 14:30

M.A. (Michael) Lindhout

OSV OUD-BEIJERLAND KAN KOPLOPER BINNENMAAS NIET VERRASSEN

OSV Oud-Beijerland heeft op het winderige, maar drukbezochte sportpark “De Lange Weide” opnieuw niet weten te verrassen tegen koploper Binnenmaas. De Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal leed, na een 1-0 ruststand, uiteindelijk een volkomen terechte 3-0 nederlaag.

De openingsfase was nog wel voor de bezoekers geweest, die het thuisteam van trainer Fop Gouman tegen de wind in verrasten. Zo wist doelman Thijs Botterhuis in de 3e min. een schot van Jan Jaspers te pareren en tikte hij in de 9e min. een schot van Shurnel Francois over de lat. Maar uit de eerste de beste kans kwam de thuisploeg in de 19e min. wel aan de leiding. Een trap vanaf de middenlijn ging gedragen door de wind over de OSV-verdediging, waarop Riccardo Wijsbroek goed anticipeerde en de OSV-doelman vervolgens wist te passeren: 1-0. Vanaf dat moment kwam de thuisploeg beter in de wedstrijd en troefde het de bezoekers in de duels steeds vaker af. De bij vlagen sterke wind zorgde er bovendien voor, dat de bezoekers er steeds moeizamer uit konden komen. Ongelukkig uitverdedigen tegen de wind in zorgde in de 36e min. zelfs voor een tegentreffer van Michael Mathilda, die echter wegens buitenspel (?) werd afgekeurd. Kort voor de rust was het OSV-doelman Serhan Tenekecioglu, die een schot van Riccardo Wijsbroek onder de lat wist te keren, na opnieuw een lange bal over de OSV-verdediging van achteruit. Aan de andere kant was het nog Stephan Baaij, die na terugleggen van Jan Jaspers de bal rakelings langs de paal wist te schieten.

De tweede helft begon met een gele kaart voor Sven Post, maar een minuut later was het wel Michael Mathilda, die na een teruggetrokken voorzet van Riccardo Wijsbroek vanaf de linkerflank de bal langs de OSV-doelman in het doel wist te schieten: 2-0. Een tegenvaller voor de bezoekers, die zichtbaar met andere gedachten uit de kleedkamer waren gekomen. De overtuiging vloeide al meteen uit het spel, al schoot Ilyas Edir in de 57e min. nog wel rakelings naast van buiten de “16”. Maar een snelle uitval van de thuisploeg resulteerde in de 60e min. in een strafschop, toen de OSV-doelman de aanstormende Michael Mathilda van scoren afhield. Vanaf 11 meter schoot John Maijers de 3-0 binnen. In een poging een vrije trap van Stephan Baaij in de 64e min. te keren, ging Riccardo Wijsbroek vervolgens volledig groggy. Het betekende voor OSV zo ongeveer het laatste wapenfeit. Binnenmaas kreeg steeds meer ruimte en het was aan de OSV-doelman te danken, dat een vrije doortocht van Michael Mathilda niet tot een doelpunt leidde. Op de overwinning van Binnenmaas was vanmiddag dan ook niets af te dingen. Ook de neutrale toeschouwer kon tevreden huiswaarts keren. De prima leidende arbiter Michael Lindhout uit Rotterdam toonde vanmiddag geel aan Sven Post en Michael Mathilda van Binnenmaas en aan doelman Serhan Tenekecioglu, John van Tiggelen en Shurnel Francois van Oud-Beijerland.   Op zaterdag 23 maart a.s. ontvangt OSV op sportcomplex “Olympia” Rijnmond HS  op bezoek, dat vandaag in eigen huis de punten deelde (1-1) met OVV. Binnenmaas ziet Vierpolders op bezoek komen, dat de thuiswedstrijd tegen Den Bommel zag worden afgelast. Runner-up Rozenburg, dat zich bij GHVV (2-1) liet verrassen, treft hekkensluiter Piershil. Nummer 3 OVV ziet Botlek op bezoek komen, dat bij Gravendeel wist te verrassen (1-3). Na het inhaalweekend van zaterdag 30 maart a.s. zal SC Botlek op 6 april de volgende tegenstander van OSV zijn op sportpark “De Brug”.

FC Binnenmaas - OSV Oud-Beijerland 3-0 (1-0): 19. Riccardo Wijsbroek 1-0; 48. Michael Mathilda 2-0; 61. John Maijers 3-0 pen.

FC Binnenmaas: Thijs Botterhuis –– Richard van der Wilt, John Maijers, Steve van Puffelen en Charlie de Graaf –– Maurice de Boer (78. Sjoerd van der Pers), Leon van der Stel, Sven Post en Jannick van der Laan –– Riccardo Wijsbroek en Michael Mathilda (86. Lars Brinkman).

OSV Oud-Beijerland: Serhan Tenekecioglu –– Jock de Burgo, Loek Visser, Wesley Koedam en Bas Koelemeijer –– Thomas Lagerweij (63. Patrick Korpel), Stephan Baaij, Ilyas Edir (69. John van Tiggelen) en Ricardo Danning –– Jan Jaspers en Shurnel Francois (88. Nick van Dijk).

/////////

Foto's :  Arjan van Essen (Avesportfoto), (link)