Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - Vierpolders 1 (17 nov 2018)

Vierpolders 1

17 november 2018 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND MAG NIET MOPPEREN TEGEN VIERPOLDERS

OSV Oud-Beijerland heeft tegen Vierpolders de punten op sportcomplex “Olympia” weten te houden. In een duel dat nimmer aan de hooggespannen verwachtingen wist te voldoen zegevierde de Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal, na een 1-0 ruststand, uiteindelijk toch met 2-1.   Velen hadden vooraf uitgekeken naar het duel tussen de nummers 2 en 3, maar moesten achteraf vaststellen dat het spel wat beide teams op de grasmat legden van een zeer matig niveau was. Het bezoekende team van trainer Paul Bestebreur loerde op de snelle omschakeling, daar waar de thuisploeg het in een traag tempo zocht in (te) korte combinaties, die gedoemd waren vast te lopen in een muur van (mee)verdedigers. De eerste serieuze kans was dan ook in de 16e min. voor de bezoekers, die na een uitbraak van Ruud Prins over de linkerkant Douwe Zijlstra rakelings naast zagen schieten. Van echte doelkansen was verder in de eerste helft echter nauwelijks sprake tot de 45e minuut. Nadat doelman Jaimie de Jong een schot van Jan Jaspers uit zijn doel wist te houden, was het in dezelfde minuut uit een corner wel raak. De bal viel uiteindelijk voor de voeten van Shurnel Francois, die van dichtbij hard uithaalde en het net wist te vinden: 1-0. Een prima opsteker voor de thuisploeg zo kort voor het rustsignaal. In de tweede helft veranderde het spelbeeld echter, nadat de bezoekers bij een snelle uitval op gelijke hoogte kwamen. Het was Glenn Stoffers, die in de 53e min. zijn tegenstander opzij zette en vanaf de achterlijn de bal voor het OSV-doel wist te brengen waar de meegelopen Jesper Lakerveld van dichtbij raak schoot: 1-1. De thuisploeg toonde vervolgens aanvallend wat meer initiatief, maar dat leverde ook meer mogelijkheden en ruimte voor de bezoekers op. Toch moest de lange Vierpolders-doelman in de 71e min. eerst nog een vrije trap van Ilyas Edir onder de lat vandaan ranselen, alvorens hij in de 79e min. vanaf de stip alsnog werd gepasseerd. Uit een corner vanaf de linkerkant was het in een scrimmage voor het doel OSV-speler Youri van Ruiven, die onder de ogen van arbiter Jaap van Drunen stevig werd geraakt. De leidsman twijfelde geen moment en bood David Pieters de gelegenheid om de doelman de verkeerde keuze te laten maken: 2-1. De voorsprong bracht geen rust in het spel, ook al was het nog Shurnel Francois, die in de 91e min. de doelman reeds voorbij was, maar de bal aan het verlaten doel voorbij zag gaan. Een tweede gele kaart voor Youri van Ruiven ver in blessuretijd en een tweetal vrije trappen voor de bezoekers rond de “16” zorgden nog even voor opwinding bij de trouwe OSV-aanhang, maar het ‘verlate’ laatste fluitsignaal van arbiter van Drunen bracht alsnog uitkomst. Achteraf gezien hoort ook een slechte wedstrijd winnen er zo af en toe bij, maar liever niet te vaak.

Zaterdag 24 november a.s. speelt OSV na bijna 19 jaar weer eens in Oostvoorne tegen OVV. Beide ploegen troffen elkaar voor de laatste keer in het kampioensjaar (met promotie naar de tweede klasse) van OVV op zondag 23 januari 2000 aan de Zwartelaan. Het OSV-team van toen nog trainer Stanley Rieborn won destijds overtuigend met 0-3. De tijden zijn inmiddels voor de beide “100-jarigen” wel veranderd. OVV, het team van trainer Rob Vuik, wist vandaag thuis met 2-1 te winnen van Gravendeel, dat Vierpolders op “De Trekdam” op bezoek ziet komen. Koploper Binnenmaas, dat vandaag door een 5-0 overwinning op Jonge Spartaan de eerste periode wist te winnen, gaat op bezoek bij hekkensluiter Piershil, dat thuis met 0-12 van GHVV verloor. Op 1 december komt Piershil naar “Olympia”.

OSV Oud-Beijerland - Vierpolders 2-1 (1-0):  45. Shurnel Francois 1-0; 53. Jesper Lakerveld 1-1; 79. David Pieters 2-1 pen.

OSV Oud-Beijerland:  Roeland de Vries –– Jock de Burgo, Loek Visser, Bas Koelemeijer en Youri van Ruiven –– David Pieters, Ilyas Edir en Thomas Lagerweij (56. Stephan Baaij) –– Marco van Daalen, Jan Jaspers en Shurnel Francois.

Vierpolders: Jaimie de Jong –– Max Lodder,Tom Thijssen, Daniel Kapaan en Ruud Prins –– Ruud Hakbijl (63. Sven Hokke), Douwe Zijlstra en Maikel Straatman –– Vincent Bieling, Glenn Stoffers en Jesper Lakerveld.