Wedstrijdverslag GHVV'13 1 - Oud-Beijerland 1 (20 okt 2018)

GHVV'13 1

20 oktober 2018 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND NEEMT DE PUNTEN MEE BIJ GHVV

OSV Oud-Beijerland heeft ook in het duel tegen GHVV’13 de punten weten mee te nemen. In Heenvliet trok de Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal, na een 1-1 ruststand, met 2-5 aan het langste eind.          De vele toeschouwers waren op het gezellig drukke sportcomplex niet alleen afgekomen op het boeiende duel, maar ook vooral om te genieten van het heerlijke nazomerweer. De bezoekers namen in de openingsfase wel meteen het initiatief, maar troffen in het team van trainer John Stougje een taaie opponent, die vanmiddag verdedigend gedurende lange tijd weinig ruimte zou weggeven. Toch kwam OSV al vroeg in de wedstrijd op voorsprong. Op een bal tussendoor van Shurnel Francois werd alert gereageerd door David Pieters, die in de 10e min. de bal langs GHVV-doelman Erwin van Trigt in het doel wist te glijden: 0-1. Twee minuten later was het diezelfde David Pieters, die uit een voorzet van Marco van Daalen zijn kopbal vanaf de 5-meterlijn door de lat gekeerd zag worden. In plaats van een grotere voorsprong stond in de 16e min. de gelijkmaker al weer op het scorebord. Na een snelle uitbraak over de rechterkant was het Toivi Schol, die de bal uit een voorzet van Jordi Breestraat van dichtbij achter OSV-doelman Lukas Roeling wist te schieten: 1-1. Beide teams werden vervolgens wat voorzichtiger, hetgeen ook leidde tot minder doelkansen. Zo schoot Shurnel Francois nog rakelings over het GHVV-doel en was het Brian van Dam, die na een snel genomen vrije trap, de bal over het OSV-doel schoot. Ook een  kopbal van Clifford Robinson, uit een vrije trap, ging in de 36e min. rakelings over het OSV-doel.

In de tweede helft kwam de thuisploeg beter uit de startblokken. Het was wat meer op de helft van de bezoekers te vinden en nam in de 52e min. zelfs een voorsprong. Ook dit keer was het Toivi Schol, die na een soloactie vanaf de linkerkant de bal verrassend in de korte hoek wist binnen te schieten: 2-1. Maar ook deze voorsprong hield niet lang stand, want in de 56e min. was de gelijkmaker al weer een feit. Nadat Marco van Daalen na een snelle aanval de bal op de paal had geschoten, stelde hij in de herkansing Jan Jaspers in de gelegenheid om de 2-2 te maken. Het speelveld werd allengs steeds langer. Beide ploegen zochten waar mogelijk de aanval, ook al ging dit nog al eens ten koste van de nauwkeurigheid. Uit een door David Pieters ingeleide counter was het Jan Jaspers, die in de 69e min. Marco van Daalen bij de tweede paal de stand op 2-3 liet brengen. In de jacht op de gelijkmaker viel de thuisploeg uiteen en bood het ook meer mogelijkheden voor de bezoekers. De wissels aan OSV-zijde pakten dit keer goed uit. Bij zijn eerste balcontact was het John van Tiggelen, die een harde voorzet losliet, die door GHVV-verdediger Jelle van der Graaf ook hard achter zijn eigen doelman werd geschoten: 2-4. Vervolgens was het uit goed doorzetten van Rens Burgwal, dat John van Tiggelen de bal vanaf de achterlijn kon terugleggen op Shurnel Francois, die voor de 2-5 eindstand tekende. De prima leidende arbiter Olav van Hees hield het op tijd voor gezien, aangezien er in dit stevige, doch sportieve duel nauwelijks oponthoud te noteren was geweest. Het duel heeft vanmiddag de neutrale toeschouwer zeker geboeid.

Komende zaterdag 27 oktober zal OSV op sportcomplex “Olympia” aantreden tegen Binnenmaas, dat vandaag tegen Den Bommel met 3-1 wist te winnen, terwijl GHVV’13 op bezoek zal gaan bij Rozenburg, dat bij Jonge Spartaan (2-3) de punten wist mee te nemen. Vierpolders, dat in eigen huis met 3-1 te sterk was voor OVV, gaat naar Den Bommel. Koploper Gravendeel, dat met 8-1 wist te winnen van hekkensluiter Piershil, gaat naar Botlek en ziet over 2 weken OSV op “De Trekdam” op bezoek komen.

GHVV’13 - OSV Oud-Beijerland 2-5 (1-1):  10. David Pieters 0-1; 16. Toivi Schol 1-1; 52. Toivi Schol 2-1; 56. Jan Jaspers 2-2; 69. Marco van Daalen 2-3; 80. Jelle van der Graaf 2-4 e.d.; 88. Shurnel Francois 2-5.

GHVV’13: Erwin van Trigt –– Clifford Robinson, Sander de Bloeme, Jelle van der Graaf en Morris Gelderland –– Jordi Breestraat, Mark van der Meijden (61. Jeroen de Wit), Nick Buijs en Danny Poldervaart –– Brian van Dam en Toivi Schol.

OSV Oud-Beijerland: Lukas Roeling –– Jock de Burgo, Wesley Koedam, Ricardo Danning en Youri van Ruiven –– David Pieters, Ilyas Edir (79. John van Tiggelen) en Thomas Lagerweij (57. Stephan Baaij –– Marco van Daalen, Jan Jaspers (85. Rens Burgwal) en Shurnel Francois.