Wedstrijdverslag Botlek 1 - Oud-Beijerland 1 (6 apr 2019)

Botlek, SC 1

6 april 2019 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND DIT KEER EENVOUDIG LANGS BOTLEK

OSV Oud-Beijerland heeft op sportpark “De Brug” tegen Botlek een eenvoudige overwinning behaald. Waar het thuisduel in december jl. nog een moeizame 0-0 opleverde, zegevierde de Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal vanmiddag, na een 0-3 ruststand, overtuigend met 0-4.

Het team van trainer Arjan Vuik, dat in de heenwedstrijd nog zoveel indruk maakte, liet zich in de openingsfase al snel de kaas van het brood eten. In de 9e min. al was het Shurnel Francois, die met een schot in de korte hoek doelman Stephan van Asperen wist te passeren: 0-1. De bezoekers genoten zichtbaar van het bijna windstille voetbalweer en combineerden er lustig op los. De thuisploeg hielp vervolgens ook nog eens mee door in de 19e min. de bal richting eigen doel terug te spelen, daarbij Shurnel Francois over het hoofd ziende: 0-2. Toch kwam Botlek na een half uur bijna terug in de wedstrijd, maar Stef Oppong raakte de voorzet van Patrick Klaris voor het doel volkomen verkeerd. Jan Jaspers liet aan de andere kant zien wel trefzeker te zijn, toen hij in de 41e min. een door de Botlek-doelman gekeerd schot van Shurnel Francois van dichtbij in de rebound wist binnen te schieten: 0-3.

De eerste kans in de tweede helft was voor de thuisploeg, maar Jorn Berkelaar wist de voorzet vanaf de linkerkant van dichtbij niet overtuigend te raken. Het zou een van de weinige kansen voor de thuisploeg blijven. Maar ook OSV, dat de tweede helft domineerde, was niet echt meer op zoek naar een grotere marge, al viel de treffer nog wel. Uit een schot van invaller Stephan Baaij viel in de 80e min. de bal voor de voeten van Ricardo Danning, die zo alsnog de 0-4 eindstand op het scorebord wist te brengen. De goed leidende arbiter Geert Onderwater uit Stompwijk gaf in dit sportieve duel alleen geel aan Jordy de Winter.

Zaterdag 13 april a.s. ontvangt OSV op sportcomplex “Olympia” runner-up Rozenburg op bezoek, dat vandaag de thuiswedstrijd tegen OVV wegens droeve omstandigheden zag worden afgelast. SC Botlek gaat naar koploper Binnenmaas, dat dit keer bij Gravendeel (4-2) de punten moest achter laten. Gravendeel reist af naar De Jonge Spartaan, dat de punten deelde (1-1) bij Vierpolders, dat op haar beurt bij de ongeslagen koploper in de derde periode Rhoon (12 uit 4) op bezoek gaat. OVV ontvangt nu als de nummer vier hekkensluiter Piershil, de tegenstander van OSV op 20 april a.s., op bezoek.

SC Botlek - OSV Oud-Beijerland 0-4 (0-3): 9. Shurnel Francois 0-1; 19. Shurnel Francois 0-2; 41. Jan Jaspers 0-3; 80. Ricardo Danning 0-4.

SC Botlek: Stephan van Asperen –– Joshua Olymph, Xavier Demmendaal, Mick Loendersloot en Patrick Klaris –– Lester van Kaam, Jorn Berkelaar (Quincent van der Graaf) en Jordy de Winter  –– Tim Oppong (Tom Arp), Mike Kortsmit (Kevin Michelsen) en Stef Oppong.

OSV Oud-Beijerland: Serhan Tenekecioglu –– Jock de Burgo, Loek Visser, Bas Koelemeijer en Nick van Dijk (79. Jordi van Marion) –– Thomas Lagerweij (72. Stephan Baaij), Ilyas Edir en Ricardo Danning –– Jan Jaspers, Patrick Korpel (79. John van Tiggelen) en Shurnel Francois.