Wedstrijdverslag Den Bommel 1 - Oud-Beijerland 1 (6 okt 2018)

Den Bommel 1

6 oktober 2018 14:30

OSV MOET DE OVERWINNING AAN EFFECTIEVER DEN BOMMEL LATEN

OSV Oud-Beijerland heeft op sportpark “De Kruus” weer eens kennis gemaakt met een nederlaag. De Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal verloor vanmiddag, na een 1-0 ruststand, met 2-0 van een bijzonder strijdlustig Den Bommel.   Het team van trainer Henk Schouten, afgelopen seizoen gedegradeerd uit de 2e klasse E, was er veel aan gelegen om de herinneringen aan de vorige week geleden 2-4 thuisnederlaag snel te doen vergeten. Het opereerde vanmiddag in de openingsfase bijzonder behoedzaam. De bezoekers waren in het eerste halfuur dan ook voornamelijk op de helft van de thuisploeg te vinden, maar slaagden er uiteindelijk niet in om het doelman Sonny Kievit echt lastig te maken. Er deden zich wel mogelijkheden voor, maar van serieuze scoringskansen was geen sprake. Verdedigend gaf de thuisploeg nauwelijks ruimte weg aan de OSV-voorwaartsen en op het middenveld liepen zij de technisch vaardige bezoekers hinderlijk in de weg, waardoor de passes steeds minder nauwkeurig werden en bij medespelers aankwamen. Ook de duels om de tweede bal werden steeds vaker door de thuisploeg gewonnen. Den Bommel moest zich echter in deze fase wel voornamelijk richten op de counter via de snelle spitsen. Dit leverde in de 37e min. uit een snelle omschakeling zowaar ook succes op. Uit een voorzet van Jordy Buijs vanaf de rechtervleugel was het Ruben Rui dos Santos die de bal in de loop achter OSV-doelman Tom Kukler wist te koppen: 1-0. OSV slaagde er vervolgens - ook in de tweede helft - niet in om over de vleugels gevaarlijk te worden en liep zich in een laag tempo telkens vast in de overvolle as van het veld. De thuisploeg profiteerde hier in de 63e min. opnieuw optimaal van, want na een snelle uitbraak over de linkerkant was het ditmaal Johnno Bakker, die uit de voorzet de weifelende OSV-doelman Tom Kukler van dichtbij in de korte hoek wist te passeren: 2-0. Vanaf de aftrap was het OSV dat de bal uit een voorzet van Marco van Daalen door DB-verdediger Stefan Klink verkeerd geraakt zag worden, doch de bal voorlangs het doel zag gaan. De bezoekers moesten met deze tussenstand wel meer risico’s nemen. Zij zagen echter ook in de 65e min. Wesley Bakker na een counter gestuit worden door de OSV-doelman. Daar waar bij de bezoekers de preciezie ontbrak om – met aanvallende wissels - de aansluiting te realiseren kon de thuisploeg zich volledig focussen op het hanteren van de lange bal. De onverzettelijkheid van de thuisploeg zorgde er echter voor, dat ook de vijf extra speelminuten van arbiter Orlando Fonseca niet genoeg waren om de stand een ander aanzien te geven. Op de overwinning van Den Bommel viel vanmiddag in dit pittige doch faire duel niets af te dingen.

Komende zaterdag 13 oktober zal OSV op sportcomplex “Olympia” Pernis treffen, dat Piershil met een 6-0 nederlaag naar huis liet vertrekken. Den Bommel gaat op bezoek bij OVV, dat bij FC Binnenmaas ook voor de eerste keer tegen een 2-0 nederlaag aan liep. Rozenburg (1-2 zege bij Rhoon) en FC Binnenmaas treffen elkaar op sportpark West. Gravendeel, dat ook haar derde wedstrijd met 3-1 wist te winnen van GHVV’13, gaat naar Rijnmond HS, dat bij De Jonge Spartaan met een 3-0 nederlaag moest vertrekken. GHVV’13 ontvangt Vierpolders komende zaterdag en op 20 oktober a.s. zal OSV in Heenvliet te gast zal zijn.

Den Bommel - OSV Oud-Beijerland 2-0 (1-0):  37. Ruben Rui dos Santos 1-0; 63. Johnno Bakker 2-0.

Den Bommel: Sonny Kievit –– Jordy Buijs, Patrick Verolme, Stefan Klink en Joris Buijs –– Mees Vroege, Frank Post, Johnno Bakker (80. Maurice Bruggeman) en Jesper van den Hoek (69. Fabianson Wiel) –– Ruben Rui dos Santos en Wesley Bakker.

OSV Oud-Beijerland: Tom Kukler –– Bas Koelemijer (25. Jordi van Marion / 69. Thomas Lagerweij), Loek Visser, Wesley Koedam en Youri van Ruiven –– David Pieters, Ilyas Edir en Stephan Baaij (69. Ricardo Danning) –– Marco van Daalen, Jan Jaspers en John van Tiggelen.