Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - Den Bommel 1 (18 mei 2019)

Den Bommel 1

3e klasse D

18 mei 2019 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND NA ZEGE VERZEKERD VAN NACOMPETITIE

OSV Oud-Beijerland heeft vanmiddag op sportcomplex “Olympia” met 3-1 gewonnnen van Den Bommel. De Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal heeft zich hiermee, mede door de 1-5 overwinning van FC Binnenmaas in Oostvoorne, verzekerd van deelname aan de nacompetitie.

Het team van trainer Henk Schouten wist zich al vrij van degradatiezorgen na de 3-2 overwinning van vorige week tegen SC Botlek en kon dus vrijuit voetballen. De druk lag dus vooraf vooral bij OSV, dat zich geen misstap kon veroorloven. De openingsfase van de wedstrijd was al veelbelovend. Nadat Jan Jaspers in de 6e min. de bal uit een snel genomen vrije trap van Ilyas Edir in handen van doelman Rick Postema had gekopt, was het even later aan de andere kant Wesley Bakker, die uit een pass van Ruben Rui dos Santos de bal in kansrijke positie naast schoot. Een minuut later was het voor de thuisploeg al wel raak. Uit een voorzet van Jan Jaspers was het Shurnel Francois, die in de 10e min. de bal op de borst controleerde en meteen in de korte hoek binnen schoot: 1-0. Het spel speelde zich vervolgens voornamelijk buiten de doelgebieden af. Bovendien stond Rick Postema in de 26e min. op de goede plaats om een schot van Shurnel Francois, na een prima voorzet van Ilyas Edir, uit de hoek te duiken. Na een korte drinkpauze was het Jesper van den Hoek, die met een schot vanaf de zijkant de OSV-doelman in de bovenhoek vond. Uit een snelle tegenaanval via Shurnel Francois en Ricardo Danning, was het Stephan Baaij, die in de 32e min. de voorzet van Jan Jaspers met het hoofd geen kracht richting de bovenhoek kon meegeven. Ook een door Ricardo Danning snel genomen vrije trap ging even later rakelings aan Ilyas Edir voorbij. OSV-doelman Serhan Tenekecioglu moest vervolgens in de korte hoek redding brengen na een soloactie van Johnno Bakker. In de slotminuut van de eerste helft was het nog Shurnel Francois, die na een pass van Thomas Lagerweij, de doelman reeds voorbij was, maar de bal vanaf de zijkant niet in het verlaten doel wist te schieten. Kort na de rust was het Shurnel Francois, die na een pass van Jan Jaspers, met een schitterend schot, stijf in de verre bovenhoek, de 2-0 op het scorebord wist te brengen. De thuisploeg leek meteen door te willen drukken en zag een minuut later Ilyas Edir, uit een voorzet van Jan Jaspers, de bal rakelings naast schieten. Maar de bezoekers kwamen in de 60e min. wel op 2-1. Een prima een-twee werd door Johnno Bakker opgezet en overtuigend afgerond. Goed doorzetten van Thomas Lagerweij bood vervolgens in de 83e min. Jan Jaspers de gelegenheid om van dichtbij de bevrijdende 3-1 achter Rick Postema te schieten. Arbiter Mo Moussaoui hield vanmiddag in dit sportieve duel de  kaarten op zak.

Voor de laatste competitiewedstrijd van het seizoen gaat OSV op zaterdag 25 mei a.s. op bezoek bij Pernis, dat reeds met SC Botlek is veroordeeld tot het spelen van nacompetitiewedstrijden voor behoud in de derde klasse. Den Bommel ziet OVV naar sportpark De Kruus komen. Runner-up Rozenburg, dat thuis met 4-0 zegevierde over Rhoon, gaat op bezoek bij kampioen Binnenmaas, dat samen met Rhoon koploper is in de derde periode. Rhoon ziet Botlek op bezoek komen. Zaterdag 1 juni a.s. start de nacompetitie.

OSV Oud-Beijerland – Den Bommel 3-1 (1-0): 10. Shurnel Francois 1-0; 53. Shurnel Francois 2-0; 60. Johnno Bakker 2-1; 83. Jan Jaspers 3-1.

OSV Oud-Beijerland: Serhan Tenekecioglu –– Jock de Burgo, Loek Visser (89. Alex Munvaneza), Bas Koelemeijer en Nick van Dijk –– Thomas Lagerweij (84. Jordi van Marion), Stephan Baaij, Ilyas Edir en Ricardo Danning (80. Patrick Korpel) –– Jan Jaspers en Shurnel Francois.

Den Bommel: Rick Postema –– Jordy Buijs, Leon Breeman, Joris Buijs (62. Hans Kornet) en Jordan Braafhart –– Frank Post (62. Thomas Engels), Mees Vroege, Johnno Bakker en Jesper van den Hoek (84. Stefan Klink) –– Ruben Rui dos Santos en Wesley Bakker.