Wedstrijdverslag OVV 1 - Oud-Beijerland 1 (24 nov 2018)

OVV 1

24 november 2018 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND BLAMEERT ZICH TEGEN OVV

OSV Oud-Beijerland heeft in Oostvoorne tegen OVV een gevoelige nederlaag geleden. De Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal werd, na een 2-0 ruststand, naar een kansloze 6-0 nederlaag gespeeld.   Kon vorige week nog gesproken worden van een matige wedstrijd, in Oostvoorne zag het er vanaf de start ook niet al te vertrouwenwekkend uit. Het thuisteam van trainer Rob Vuik had zich duidelijk beter op het duel tegen de runner-up voorbereid. Het zat de bezoekers meteen fel op de huid en kwam ook veelvuldig op snelheid door over de vleugels, waar met name Brandon Taylor over de rechterkant met zijn lange rushes de achterlijn haalde. OSV verloor echter al snel de slag op het middenveld en had ook nog eens de pech, dat de geslaagde aanvallen van de thuisploeg dodelijk effectief waren. Zo was het in de 13e min. al Pascal van Hulst, die na een teruggetrokken voorzet de OSV-doelman met een afstandsschot laag in de hoek wist te passeren: 1-0. Net toen bij de bezoekers het gevoel ontstond meer greep op de wedstrijd te krijgen was er in de 23e min. weer die snelle Brandon Taylor, die met zijn voorzet vanaf de achterlijn Ferani van Vugt vond, die doeltreffend wist uit te halen: 2-0. Vervolgens was het in de 33e min. ook nog eens Marco van Daalen, die zijn eigen OSV-team ernstig dupeerde door kort achter elkaar twee keer de gele kaart van arbiter René Geerlings te mogen zien. Trainer Richard Koutstaal had nog geen minuut daarvoor een wissel doorgevoerd om de wedstrijd te doen kantelen, maar kon die plannen dus meteen in de prullenbak gooien. Met 10 man streden de bezoekers vanaf dat moment dan ook een verloren strijd. Desondanks werd de rust met een 2-0 stand bereikt. In de tweede helft liep de thuisploeg echter al snel verder uit. Het was Stony van den Berg, die in de 50e min. een voorzet van Pascal van Hulst bij de tweede paal mocht binnen tikken (3-0) en twee minuten later was het diezelfde Stony van den Berg, die op bijna identieke wijze de 4-0 mocht binnen schieten. Even veerden de bezoekers nog op en moest OVV-doelman Boy Stolk redding brengen op een inzet van Levy Groeneweg. Maar kort hierna zat het voor de thuisploeg opnieuw niet tegen. Een schot van Pascal van Hulst van ruim 40 meter verdween over de ver voor zijn doel staande OSV-doelman precies onder de lat: 5-0. Een kopbal van Stony van den Berg bracht in de 72e min. de eindstand (6-0) al op het scorebord.

Een slechte wedstrijd winnen is een keer leuk, maar een slechte wedstrijd ook nog eens met ruime cijfers verliezen gaat er bij de trouwe aanhang toch ook niet in. Enig realisme is echter wel geboden, want OVV was vanmiddag het beter voetballende team en de terechte winnaar.

Zaterdag 1 december a.s. speelt OSV op sportcomplex “Olympia” tegen Piershil, dat vandaag onder de molen verloor van koploper Binnenmaas. OVV gaat op bezoek bij Pernis, dat vandaag ook met 6-0 verloor bij en van de nieuwe runner-up Rozenburg. Binnenmaas ziet GHVV op bezoek komen, dat thuis met 2-0 wist te winnen van Jonge Spartaan. Gravendeel, dat met 2-1 wist te winnen van Vierpolders, gaat naar Rhoon, dat Rijnmond HS met 1-0 de zege moest laten. Op 8 december reist OSV af naar sportpark “West” in Rozenburg.

OVV - OSV Oud-Beijerland 6-0 (2-0):  13. Pascal van Hulst 1-0; 23. Ferani van Vugt 2-0; 50. Stony van den Berg 3-0; 52. Stony van den Berg 4-0; 67. Pascal van Hulst 5-0; 71. Stony van den Berg 6-0.

OVV: Boy Stolk –– Brandon Taylor, Alexander Wagner, Robin Dijkman en André Breinburg –– Jules Kroef (Yannick O’Callaghan), Ferani van Vugt en Timo Lemmens –– Stony van den Berg (Wouter Besters), Pascal van Hulst en Alexander Baartmans (Jeroen van Geest).

OSV Oud-Beijerland: Roeland de Vries –– Jock de Burgo, Loek Visser, Wesley Koedam (32. Stephan Baaij) en Bas Koelemeijer –– David Pieters (46. Levy Groeneweg), Ilyas Edir en Thomas Lagerweij (76. Tim Wiendels) –– Marco van Daalen, Jan Jaspers en Shurnel Francois.

/////////////

Foto's afkomstig van website www.ovv-oostvoorne.nl