Wedstrijdverslag De Jonge Spartaan 1 - Oud-Beijerland 1 (22 sep 2018)

Jonge Spartaan, de 1

22 september 2018 14:30

OSV WEET PUNTEN BIJ DE JONGE SPARTAAN MEE TE NEMEN

OSV Oud-Beijerland heeft op sportpark “Spartacus” in Middelharnis voor de eerste keer de punten weten mee te nemen. De Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal won het duel tegen De Jonge Spartaan ditmaal met het kleinst mogelijke verschil.   Terwijl de regen gestaag naar beneden viel op de fraaie grasmat namen de bezoekers in de beginfase het initiatief, maar troffen vanmiddag in het team van trainer Hans de Heer een tegenstander, die zich in de snelle omschakeling beslist niet onbetuigd liet. Maar tot enig gevaar voor het doel van de jonge, debuterende DJS-doelman Johan Kroon leidde dit vooralsnog niet. Toch kwamen de bezoekers in de 13e min. wel op voorsprong. Na een pass van Ilyas Edir in de “16” belandde de bal in de loop voor de voeten van David Pieters, die de bal met veel gevoel langs de paal in het doel wist te schieten: 0-1. De meegereisde (grote) fanschare van de bezoekers ging er op de overdekte tribune eens even goed (en droog) voor zitten. Zij zagen veelvuldig balbezit van hun blauwwitten, maar de echte serieuze doelkansen waren vervolgens op een hand te tellen. Zo schoot Jan Jaspers in de 29e min. rakelings over het DJS-doel en eindigde een afstandsschot over de grond van David Pieters kort voor het rustsignaal in handen van de DJS-doelman.

In de tweede helft was het de thuisploeg, die het initiatief naar zich toe wist te trekken en de bezoekers met grote regelmaat op de eigen speelhelft onder druk wisten te houden. Maar behalve een toenemend aantal hoekschoppen werd OSV-doelman Tom Kukler echter zelden op de proef gesteld. Veelal speelde het spel zich dan ook buiten de doelgebieden af, waar de bezoekers er in deze fase ook in aanvallend opzicht niet meer zo vaak uit konden komen. Het was zelfs invaller Jordy Frank, die voor de thuisploeg de gelijkmaker op zijn schoen had. Zijn inzet ging in de 82e min. echter rakelings langs de OSV-staander. Toch was OSV in de slotfase nog bijna succesvol. Na een korte combinatie op de rand van de “16” was het invaller Levy Groeneweg, die de bal rakelings naast het DJS-doel wist te glijden en in het eindsignaal was het een kopbal van diezelfde Levy Groeneweg, die in handen van de DJS-doelman eindigde. Het laatste fluitsignaal van de rustig leidende arbiter Herwin van der Maat uit Alphen a/d Rijn voelde deze keer voor de OSV-aanhang als een opluchting op deze eerste competitiedag. Tenslotte vertrok OSV – in de korte historie tussen beide verenigingen - nog niet eerder met een overwinning huiswaarts vanaf het sportpark “Spartacus”.

Komende zaterdag 29 september ontvangt OSV op sportcomplex “Olympia” Rhoon op bezoek, dat vandaag de eerste krachtmeting met OVV met 0-3 verloren zag gaan. De Jonge Spartaan mag in Oostvoorne op bezoek. GHVV (2-3 winst bij SC Botlek) en Rijnmond HS (4-2 thuiszege tegen FC Binnenmaas) treffen elkaar in Heenvliet, terwijl Den Bommel (1-1 in Pernis) en Gravendeel (2-1 winst op Rozenburg) in een onderling duel de degens zullen kruisen op sportpark “De Kruus”, waar OSV op zaterdag 6 oktober a.s. ook op bezoek zal gaan.

De Jonge Spartaan - OSV Oud-Beijerland 0-1 (0-1):  13. David Pieters 0-1.

De Jonge Spartaan:   Johan Kroon –– Pim Grootenboer, Jan-Willem van Lente, Wiljan Driece en Dion Smit (30. Dennis van Wijk / 78. Tim Driece) –– Raoul Verolme, Norman Leune en Gerben Prins –– Steven Oosthoek, Niels Kaim (68. Jordy Frank) en Michael Sloof.

OSV Oud-Beijerland: Tom Kukler –– Bas Koelemijer, Loek Visser, Wesley Koedam en Youri van Ruiven –– David Pieters, Ilyas Edir en Stephan Baaij –– Marco van Daalen (85. Thomas Lagerweij), Jan Jaspers en John van Tiggelen (79. Levy Groeneweg).