Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - Botlek 1 (15 dec 2018)

Botlek, SC 1

15 december 2018 14:30

OSV EN BOTLEK KOMEN IN DE KOU NIET TOT SCOREN

OSV Oud-Beijerland heeft op sportcomplex “Olympia” de laatste wedstrijd voor de winterstop niet weten te winnen van SC Botlek. De Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal zag geen kans om een bres te slaan in de vijandelijke afweer en moest zich tevreden stellen met een 0-0 puntendeling.   De koude weersomstandigheden waren niet ideaal, maar ondanks dit alles lieten beide teams niet blijken hier hinder van te ondervinden. Zij poogden op een bewonderenswaardige manier zoveel als mogelijk te voetballen. Arbiter Wim Wigleven gaf daar vanmiddag ook alle gelegenheid voor in dit sportieve duel. Het team van Arjan Vuik liet zich in de openingsfase wel even inzakken, maar kwam allengs steeds beter in de wedstrijd en zorgde ervoor, dat er voor de neutrale toeschouwer een leuk duel ontstond. De thuisploeg leek het breiwerk weer uit de kast gehaald te hebben, want Botlek-doelman Patrick de Zoete werd in de eerste helft, buiten een schot van Ilyas Edir in de 9e min., zelden op de proef gesteld. Datzelfde gold trouwens ook voor zijn collega Roeland de Vries aan de andere kant. De 0-0 ruststand kwam dan ook niet helemaal als een verrassing.

In de tweede helft waren het toch de bezoekers, die in de persoon van Jordy de Winter de meeste doelpogingen wisten te ondernemen. Zo schoot hij de bal in de 58e min. uit de draai over het OSV-doel en zag hij in de 62e min. zijn kopbal uit een voorzet van Stef Oppong rakelings over de kruising gaan. Ook was het invaller Patrick Klaris, die in de 77e min. een voorzet van diezelfde Oppong van dichtbij net niet langs de OSV-doelman wist te krijgen. De OSV-doelman reageerde vervolgens in de 80e min. ook prima door een vrije trap van Jordy de Winter uit de hoek te duiken. In de 83e min. was het Ricardo Danning, die het eerste schot van buiten de “16” op het Botlek-doel wist te lossen, dat door doelman Patrick de Zoete werd gekeerd. In de slotminuut was het nog invaller Levy Groeneweg, die een voorzet van David Pieters over het doel zag eindigen. Een doelpunt zat er vanmiddag voor de geduldige toeschouwer echter niet in. Arbiter W. (Wim) Wigleven uit De Lier werd het niet al te lastig gemaakt en kon de kaarten dan ook op zak houden.

Dinsdagavond 18 december a.s. komt OSV in sporthal “De Tienvoet” in Heinenoord in actie tijdens het jaarlijkse zaalvoetbaltoernooi, dat van maandag tot en met woensdag (vanaf 19.00 uur) zal worden gehouden. Alle Hoeksche Waardse verenigingen, met uitzondering van Piershil, zullen hieraan deelnemen. Rijnmond HS zal de eerstvolgende tegenstander van OSV in Hoogvliet zijn bij de hervatting van de competitie op zaterdag 19 januari 2019.

OSV Oud-Beijerland – SC Botlek 0-0 (0-0):  --

OSV Oud-Beijerland: Roeland de Vries –– Jock de Burgo, Loek Visser, Bas Koelemeijer (79. Levy Groeneweg) en Youri van Ruiven (46. Wesley Koedam) –– Thomas Lagerweij, David Pieters, Stephan Baaij, Ilyas Edir en Ricardo Danning –– Jan Jaspers.

SC Botlek: Patrick de Zoete –– Kevin Michelsen, Xavier Demmendaal, Mick Loendersloot en Joshua Olymph –– Lester van Kaam, Jermaine van Pijkeren, Jorn Berkelaar en Jordy de Winter  –– Stef Oppong en Mike Kortsmit (66. Patrick Klaris).