Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - GHVV'13 1 (9 mrt 2019)

GHVV'13 1

9 maart 2019 14:30

ONMACHTIG OSV OUD-BEIJERLAND VERLIEST VAN GHVV

OSV Oud-Beijerland heeft op een door storm en slagregens geteisterd “Olympia” de punten aan GHVV moeten laten. De Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal slaagde er niet in om een tegen de wind in opgelopen 0-1 achterstand in de tweede helft alsnog goed te maken.

Voor de echte voetballiefhebber was het vanmiddag eigenlijk maar niets op het winderige sportpark. De sponsorvanen stonden strak van de wind en de regenbuien deden de rest om de toeschouwers naar binnen en de tribune op te jagen.

Het team van trainer John Stougje mocht in de eerste helft profiteren van het windvoordeel en daar maakte het ook dankbaar gebruik van. De thuisploeg slaagde er amper in om de bal tegen de wind in over de middenlijn te krijgen. Het was dan ook aan OSV-doelman Serhan Tenekecioglu te danken dat de bezoekers niet al snel op voorsprong kwamen. Met enkele prima reflexen – en de doelpaal -wist hij zijn doel schoon te houden. Maar in de 30e minuut moest hij zich dan toch gewonnen geven. Het was Robin de Ridder, die met een (schitterende) vrije trap vanaf de linkervleugel met het rechterbeen de verre bovenhoek wist te vinden: 0-1. Toen OSV in de 38e min. dan ook bij een tegenaanval wel in de buurt van het GHVV-doel kwam, leidde een botsing tussen OSV-aanvaller Shurnel Francois en GHVV-doelman Erwin van Trigt binnen de “16” tot een collectieve roep om een strafschop. Arbiter Ed Hollemans vond echter van niet en reageerde hierop door de wedstrijd (tijdelijk) af te blazen en in zijn eentje naar de kleedkamer te gaan, de spelers verbouwereerd in de regen op het veld achterlatend. Na de thee keerden de spelers weer terug op het veld en werd de wedstrijd hervat. De hervatting ging opnieuw vergezeld van een hevige regenbui, waarna vervolgens de harde wind enigszins ging liggen en het windvoordeel voor de thuisploeg ook afnam. Doelkansen wist de thuisploeg zich echter nauwelijks te scheppen. Sterker nog, een terugspeelbal in de 64e min. van een OSV-speler op zijn eigen doelman “in the blind” zette Robin de Ridder vrij voor een verlaten doel en was het gedaan: 0-2. Een kopbal van Jan Jaspers, die in de 81e min. van dichtbij rakelings over het GHVV-doel ging, had de spanning nog enigszins terug kunnen brengen, maar uiteindelijk waren de beste kansen hierna toch voor de bezoekers, die o.a. Brian van Dam bijna op de doellijn de bal nog zagen missen. Al met al een verdiende overwinning voor GHVV in een verder sportief duel. Arbiter E.(Ed) Hollemans uit Hoogvliet toonde vanmiddag geel aan Ricardo Danning (OSV) en Jordi Breestraat (GHVV).   Op zaterdag 16 maart a.s. gaat OSV op sportpark “De Lange Weide” op bezoek bij koploper Binnenmaas, dat vandaag de punten deelde (3-3) bij Den Bommel. GHVV ziet runner-up Rozenburg op bezoek komen, dat zich vandaag in eigen huis liet verrassen door De Jonge Spartaan (2-4). Vierpolders, dat OVV in Oostvoorne op een 0-3 nederlaag trakteerde, ontvangt Den Bommel. Rijnmond HS, de tegenstander van OSV op zaterdag 23 maart a.s. op sportcomplex “Olympia”, ontvangt - na de 2-6 zege bij SC Botlek - aan de Botreep OVV op bezoek.

OSV Oud-Beijerland – GHVV 0-2 (0-1): 30. Robin de Ridder 0-1; 64. Robin de Ridder 0-2.

OSV Oud-Beijerland: Serhan Tenekecioglu –– Bas Koelemeijer, Jordi van Marion, Wesley Koedam (78. Patrick Korpel) en Nick van Dijk –– Thomas Lagerweij, Ilyas Edir en Ricardo Danning (56. John van Tiggelen) –– Marco van Daalen, Jan Jaspers en Shurnel Francois.

GHVV: Erwin van Trigt –– Mark van der Meijden, Roman Pardon, Jelle van der Graaf en Morris Gelderland –– Robin de Ridder, Danny Poldervaart en Jelle Wolters –– Jordi Breestraat, Brian van Dam en Toivi Schol.

(Foto's : Frank Dijkman )