Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - Pernis 1 (14 okt 2018)

Pernis 1

13 oktober 2018 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND HOUDT DE PUNTEN IN HUIS TEGEN PERNIS

OSV Oud-Beijerland heeft in het duel tegen Pernis de punten in huis weten te houden. Op sportcomplex “Olympia” zegevierde de Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal, na een 1-0 ruststand, uiteindelijk met 3-0.   De nederlaag van vorige week in Den Bommel heeft de ogen bij de thuisploeg weldegelijk geopend. Ondanks de personele problemen in de selectie stond er vanmiddag wel een team in het veld dat de boodschap begrepen had. Al zag het daar in de eerste minuut nog niet naar uit toen Pernis via Jeandre Andrea al de eerste doelkans van de wedstrijd kreeg. Maar vervolgens werd het team van trainer Bjorn van Kwawegen al snel weer op de eigen helft teruggedrongen en was het Shurnel Francois, die in de 4e min. na een slalom zijn inzet zag stranden op de voeten van Pernis-doelman Marvin Fernandez-Iglesias. Ook Jan Jaspers zag zijn inzet – na een voorzet van Marco van Daalen – van dichtbij stranden op een tegenstander op de doellijn. Toch kwam de thuisploeg in de 27e min. wel op voorsprong. Na een korte drinkpauze was daar ineens David Pieters, die de bal in de “16” wel langs de Pernis-doelman wist te schieten: 1-0. Bij een snelle counter in de 31e min. was het de eenzame Mikey Witte, die kon profiteren van een tijdelijke man-meer-situatie vanwege een blessurebehandeling van Loek Visser, die de bal op het dak van het OSV-doel wist te schieten. OSV kreeg vervolgens hierna volop mogelijkheden om de voorsprong verder uit te bouwen, maar zowel Shurnel Francois (inzet gekeerd door de doelman), Jan Jaspers (te weinig kracht achter kopbal), Marco van Daalen (richting volley uit voorzet vanaf de achterlijn) als Stephan Baaij (na loopactie geen kracht meer om steekbal van Ilyas Edir af te ronden) misten het doel. Kort voor de rust schoot Jeandre Andrea na een soloactie aan de andere kant de bal nog hoog over het OSV-doel. In de tweede helft toonden de bezoekers meer aanvalsdrang, maar was het Shurnel Francois, die al snel de beste kans kreeg. Zijn inzet van dichtbij trof evenwel in de 56e min. de Pernis-doelman vol in het lichaam. Ook OSV-doelman Tom Kukler trof het niet toen hij in de 74e min. bij een vangbal verkeerd landde en geblesseerd het veld moest verlaten. Aangezien ook reserve-doelman Lukas Roeling de thuiswedstrijd in het tweede elftal niet ongeschonden was doorgekomen, mocht verdediger Youri van Ruiven de keepershandschoenen aantrekken en werd zijn positie overgenomen door Thomas Lagerweij. Maar in de 83e min. was daar toch het bevrijdende doelpunt. Na een prima interceptie van Jordi van Marion belandde de bal via Jan Jaspers voor de voeten van Shurnel Francois, die koelbloedig wist af te ronden: 2-0. Nadat Marco van Daalen eerst nog op invaller-doelman Jeffrey Meijboom was gestuit, was hij twee minuten later wel succesvol door de bal na een solo in de korte hoek achter de doelman binnen te schieten: 3-0. Na het laatste fluitsignaal van de prima leidende arbiter Peter van der Born kon de aanhang tevreden huiswaarts keren.

Komende zaterdag 20 oktober zal OSV in Heenvliet op bezoek gaan bij GHVV’13, dat Vierpolders met een 2-3 overwinning zag vertrekken. Pernis gaat op “De Omloop” op bezoek bij Rhoon, dat zijn eerste punt (1-1) wist te pakken bij SC Botlek. Den Bommel, dat bij OVV verrassend de punten wist mee te nemen (2-3), gaat dat ook proberen bij FC Binnenmaas, dat in Rozenburg met 0-3 wist te winnen. Gravendeel ziet na het doelpuntloze duel bij Rijnmond HS als koploper hekkensluiter Piershil op bezoek komen. Verder is er de streekderby tussen Vierpolders en OVV. Over 2 weken is FC Binnenmaas te gast op “Olympia”.

OSV Oud-Beijerland - Pernis 3-0 (1-0):  27. David Pieters 1-0; 83. Shurnel Francois 2-0; 88. Marco van Daalen 3-0.

OSV Oud-Beijerland: Tom Kukler (78. Thomas Lagerweij) –– Wesley Koedam, Loek Visser (33. Jordi van Marion), Ricardo Danning en Youri van Ruiven –– David Pieters, Ilyas Edir en Stephan Baaij –– Marco van Daalen, Jan Jaspers en Shurnel Francois.

Pernis: Marvin Fernandez-Iglesias (Jeffrey Meijboom) –– Roderick Vlak, Melvin van Eijk, Izak Lavooij en Jesse Bouman –– Bart van der Steen (88. Gino Blom) en Quincy de Lobel –– Jeandre Andrea (78. Zidane Lo-Kioeng-Shioe), Farid Ait-Moumad en Arinneson Pauletta –– Mikey Witte.

- - - - - - - -
Foto's :  Frank Dijkman