Wedstrijdverslag 's Gravendeel 1 - Oud-Beijerland 1 (3 nov 2018)

's-Gravendeel vv 1

3e klasse D

3 november 2018 14:30

GEDREVEN OSV OUD-BEIJERLAND WINT BIJ 'S GRAVENDEEL

OSV Oud-Beijerland heeft op sportpark “De Trekdam” tegen Gravendeel een nuttige en verdiende overwinning weten te boeken. In een aantrekkelijk duel wist de Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal, na een 0-2 ruststand, te zegevieren met 1-3.

De bezoekers hadden duidelijk lering getrokken uit het toch wel tegenvallende optreden van een week geleden. Vanaf de aftrap toonde het team vanmiddag de bereidheid om veel energie in de wedstrijd te steken. Er werd fel gestreden om elke bal en daarmee verraste het toch wel enigszins het team van trainer Barry Schipper. Voor de neutrale toeschouwer ontspon zich zo een duel waar op een positieve manier veel vaart in zat. Ook arbiter Andrew Westenbroek voelde daarbij de sfeer binnen de lijnen prima aan. Beide teams zochten de aanval en dat betekende dat er voor beide doelen de nodige activiteit te beleven viel. Toch waren het de bezoekers, die al snel een voorsprong namen. Een snelle aanval over de rechterkant leidde tot een voorzet van Marco van Daalen op Shurnel Francois, die de vanmiddag sterk keepende doelman Dennis Sleiffer in de 7e min. wist te passeren: 0-1. De doelman reageerde 10 minuten later nog uitstekend met de vuisten op een schot van Jan Jaspers, maar moest in de 19e min. toch capituleren. Na een soloactie van Shurnel Francois belandde de bal via Jan Jaspers voor de voeten van Thomas Lagerweij, die de bal beheerst langs de doelman in de verre hoek wist te schuiven: 0-2. Een riante voorsprong, die er voor zorgde dat er meer ruimte voor een snelle tegenaanval ontstond. Maar het waren toch vooral slordigheden bij het uitverdedigen aan bezoekerszijde, die tot kansen voor de thuisploeg leidden. Zo kon Sven Akkerman naast koppen uit een corner en was het Roy Schrauwen, die na een slippertje de bal rakelings naast schoot.

In de tweede helft was het de thuisploeg die het initiatief naar zich toe trok, maar leidde een eigen doelpunt van Roy Schrauwen, die bij het meeverdedigen de bal over zijn eigen doelman wist te koppen, in de 57e min. tot een grotere achterstand: 0-3. Meteen vanaf de aftrap was het aan de andere kant OSV-doelman Roeland de Vries, die goed reageerde op een inzet van Sven Akkerman, die een voorzet vanaf de rechterkant meteen op zijn schoen nam. Maar in de 72e min. viel de eretreffer dan toch, toen de vrijgelopen Sven Akkerman een hoge voorzet van Reinier Toes bij de tweede paal vrij kon binnen koppen: 1-3. Ook OSV kreeg in de slotfase nog enkele mogelijkheden om de voorsprong verder uit te bouwen, maar de precisie en (vooral) krachten bij de voorwaartsen ontbraken om er meer uit te halen. De overwinning kwam vanmiddag niet meer in gevaar. Voor een overwinning op Gravendeel moet OSV ver terug gaan in de tijd en wel naar 12 mei 1991, toen OSV – spelend in de 2e klasse B op de zondag - op de Trekdam nog won met 0-3 door doelpunten van Jaco Sterk en Jan en Joop Kuivenhoven.

Zaterdag 10 november a.s. speelt OSV om 17:00 uur op sportcomplex “Olympia” een duel om de districtsbeker tegen zondag tweedeklasser ONA uit Gouda, terwijl Gravendeel om 14.30 uur op “De Trekdam” Nieuwenhoorn zal ontvangen. Ook staat het inhaalduel tussen Den Bommel en Vierpolders op het programma. Op zaterdag 17 november ziet OSV dan weer Vierpolders op bezoek komen, dat vandaag thuis met 2-0 wist te winnen van Pernis. Gravendeel reist af naar OVV, dat bij GHVV’13 de punten (0-4) wist mee te nemen. Koploper Binnenmaas, dat bij Rhoon met 0-5 wist te winnen, treft De Jonge Spartaan, dat thuis in de derby tegen Den Bommel met lege handen (1-2) achter bleef.

's Gravendeel - OSV Oud-Beijerland 1-3 (0-2):  7. Shurnel Francois 0-1; 19. Thomas Lagerweij 0-2; 57. Roy Schrauwen 0-3 e.d.; 72. Sven Akkerman 1-3.

's Gravendeel: Dennis Sleiffer –– Reinier Toes, Jordy Westein (90. Ayhan Qasimov), Luc Rozendaal (70. Martijn Zilverschoon) en Leon de Jong –– Joeri van Ast, Ivar de Boer en Job van der Vorm –– Jelle van der Starre, Sven Akkerman en Roy Schrauwen (70. Zoey Hoogwerf).

OSV Oud-Beijerland: Roeland de Vries –– Bas Koelemeijer, Loek Visser, Jordi van Marion en Youri van Ruiven –– David Pieters, Thomas Lagerweij en Stephan Baaij –– Marco van Daalen, Jan Jaspers (72. Levy Groeneweg) en Shurnel Francois.

///////////////////////////

Foto's : Frank Dijkman, Jack van der Starre en Arjan van Essen (ave sportfoto)