Wedstrijdverslag Rhoon 1 - Oud-Beijerland 1 (16 feb 2019)

Rhoon 1

16 februari 2019 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND IN RHOON MET HAKKEN OVER DE SLOOT

OSV Oud-Beijerland heeft  op een gezellig druk en zonnig sportpark “De Omloop” tegen Rhoon de winst weten mee te nemen. De Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal zag een 0-3 voorsprong bij de rust in de slotfase nog bijna tenietgedaan worden.

Het team van trainer Ronard Venekamp, die vanwege schorsingen van doelman  Niels Ketting en verdediger Rick van Vliet verdedigend enigszins moest improviseren, kwam weliswaar goed uit de startblokken, maar keek al na 11 minuten tegen een 0-1 achterstand aan. Het was Stephan Baaij, die - na een pass van Jan Jaspers door het hart van de verdediging - met een puntertje van dichtbij Rhoon-doelman Joost van Wassenaar kansloos wist te laten. Een welkome opsteker zo vroeg in de wedstrijd, die het spel van de bezoekers ten goede kwam. De aanvallen waren vanmiddag ook nog eens zeer effectief, want na goed doorzetten van Marco van Daalen werd zijn voorzet vanaf de achterlijn door Jan Jaspers in de 23e min. bij de tweede paal fraai binnen gekopt: 0-2. De thuisploeg kon daar in deze fase aanvallend weinig tegenover stellen en moest in de 35e min. zelfs opnieuw een tegentreffer incasseren. Een verre uittrap van OSV-doelman Serhan Tenekecioglu werd door Rhoon-aanvoerder Kevin Stolk onbedoeld met het hoofd verlengd, waarna Marco van Daalen door het centrum een vrije doorgang had naar het Rhoon-doel:0-3. Kort hierna leek de thuisploeg iets terug te doen, maar Vincent Kroon strandde op het uitgestoken been van de OSV-doelman. In de slotminuut was het aan de andere kant John van Tiggelen, die op snelheid de uit zijn doel gekomen Rhoon-doelman reeds gepasseerd was, maar de bal niet in het verlaten doel wist te schieten.

De thuisploeg kwam met het inbrengen van Bart Driesse met geheel andere intenties uit de kleedkamer. Voordat de bezoekers de wijziging in de gaten hadden lag de bal al in het OSV-doel. Een voorzet vanaf de linkerkant belandde in de 49e min. in het 16-metergebied en werd door de verse invaller meteen binnen geschoten: 1-3. De thuisploeg nam hierna steeds meer het initiatief en zette de bezoekers vervolgens onder druk. Hoewel de bezoekers nog nauwelijks in de buurt van het Rhoon-doel kwamen, liet de aansluitingstreffer toch lang op zich wachten. Eerst in de 81e min. viel deze alsnog en was het opnieuw Bart Driesse die voor de 2-3 zorgde. In de slotfase hing de gelijkmaker zelfs nog even in de lucht (een treffer werd terecht wegens buitenspel afgekeurd), maar zover liet de OSV-verdediging het uiteindelijk niet meer komen.                                                                                                                                                              Arbiter Mitchell Prins uit Hoogvliet kon terugzien op een prima optreden en toonde in dit sportieve duel alleen geel aan Rhoon-speler Martin de Ruiter.   Voor zaterdag 23 februari staan de op 26 januari jl. afgelaste duels op het programma. OSV ziet streekgenoot Gravendeel op sportcomplex “Olympia” op bezoek komen, dat vandaag de punten deelde met Den Bommel (1-1). Rhoon gaat op bezoek bij koploper Binnenmaas, dat bij Pernis met 0-2 wist te winnen. Runner-up Rozenburg ging bij Vierpolders met 1-0 onderuit en ziet Botlek naar sportpark “West” komen, dat thuis te sterk was voor Piershil. OVV, dat zich bij De Jonge Spartaan met 4-2 liet verrassen, ziet GHVV op bezoek komen, dat de punten bij Rijnmond HS wist te delen. GHVV is op zaterdag 2 maart a.s. de volgende tegenstander van OSV aan de Langeweg.

Rhoon - OSV Oud-Beijerland 2-3 (0-3): 11. Stephan Baaij 0-1;23. Jan Jaspers 0-2; 35. Marco van Daalen 0-3; 49. Bart Driesse 1-3; 81. Bart Driesse 2-3.

Rhoon: Joost van Wassenaar –– Jeroen Oster, Sebastiaan Houtgraaf, Martin de Ruiter en Jeffrey Zwaan –– Wesley Strootman (46. Bart Driesse), Kevin Stolk, Roy Tibboel en Allard Howell (60. Jeffrey Berkhof) –– Rick Donker en Vincent Kroon.

OSV Oud-Beijerland: Serhan Tenekecioglu –– Jock de Burgo, Loek Visser, Wesley Koedam en Bas Koelemeijer –– Stephan Baaij, Ilyas Edir en Ricardo Danning –– Marco van Daalen (79. Jordi van Marion) Jan Jaspers en John van Tiggelen (46. Levy Groeneweg).