Wedstrijdverslag Pernis 1 - Oud-Beijerland 1 (25 mei 2019)

Pernis 1

25 mei 2019 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND SLUIT COMPETITIE AF MET ZEGE TEGEN PERNIS

OSV Oud-Beijerland heeft vanmiddag op sportpark “Pernis” de laatste competitiewedstrijd tegen Pernis gewonnen. De Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal boekte, na een 0-2 ruststand, een 0-4 overwinning en kan zich nu gaan opmaken voor de nacompetitie.

Het team van trainer Bjorn van Kwawegen wilde de competitie vanmiddag met een goed gevoel afsluiten om zo de strijd tegen degradatie met vertrouwen tegemoet te kunnen zien. Maar de thuisploeg keek al na drie minuten tegen een achterstand aan. Het was Ilyas Edir, die na een pass van Shurnel Francois, met een doeltreffend schot voor de 0-1 zorgde. Die score werd tien minuten later al verdubbeld door John van Tiggelen, die na een dieptepass van Shurnel Francois voor de 0-2 tekende. Bijna was de thuisploeg succesvol, maar het was Milan Goudzwaard, die in de 24e min. na een goed lopende aanval de bal rakelings voorlangs het OSV-doel schoot. Ricardo Danning schoot vervolgens kort hierna voor OSV van dichtbij op de paal en aan de andere kant was het Mikey Witte, die in de 29e min. een voorzet van Roderick Vlak vanaf de achterlijn volkomen verkeerd raakte. Ook een inzet van invaller Guido Peelen strandde in de 37e min. in de korte hoek op de voeten van OSV-doelman Serhan Tenekecioglu. Ook in de tweede helft voorkwam de OSV-doelman, dat Bart van der Steen van dichtbij een voorzet van Guido Peelen succesvol wist af te ronden. Maar in de 60e min. moest de thuisploeg na een rode kaart (twee keer geel) voor Kevin Mackay met tien man verder. Toch duurde het nog lang voordat de bezoekers hiervan wisten te profiteren. John van Tiggelen miste in de 75e min. op de doellijn nog een voorzet van Shurnel Francois, maar een minuut later trof Ilyas Edir met een schot wel doel: 0-3. In de 83e min. was het Shurnel Francois, die de bal uit een pass van Stephan Baaij met de borst controleerde en achter de op het verkeerde been staande Pernis-doelman Jeffrey Meijboom wist te schieten: 0-4. Ook een eretreffer was de thuisploeg vanmiddag echter niet gegund, want in de slotminuut stond de OSV-doelman opnieuw een treffer van Guido Peelen in de weg. Bij OSV mocht B-junior Nivaldo de Vleeschhouwer vanmiddag – na speelminuten in het tweede elftal ook - zijn eerste speelminuten in het eerste elftal maken.  Arbiter Yvo Yanover toonde de gele kaart aan de Pernis-spelers Kevin Mackay (2x) en Quincy de Lobel.

Zaterdag 1 juni a.s. start OSV om 14.30 uur de nacompetitie met een thuiswedstrijd tegen Perkouw, dat vandaag door een 1-0 overwinning op Lekkerkerk winnaar werd van de derde periode in 3C. Pernis treft voor de nacompetitie DVV’09 op het eigen sportpark. Rozenburg, dat bij Binnenmaas met 2-1 verloor, start de nacompetitie met een uitwedstrijd tegen Kethel Spaland (nr. 13/2D) en Rhoon gaat, na de 4-1 winst tegen SC Botlek, als winnaar van de derde periode in 3D op bezoek bij VVOR. Zuidland (nr. 12/2D) treft in een thuisduel DVO’32.

Pernis - OSV Oud-Beijerland 0-4 (0-2): 3. Ilyas Edir 0-1; 13. John van Tiggelen 0-2; 76. Ilyas Edir 0-3; 83. Shurnel Francois 0-4.

Pernis: Jeffrey Meijboom –– Gino Blom (20. Bart van der Steen), Izak Lavooij, Jeffrey de Snayer en Vincent van der Horst –– Roderick Vlak, Quincy de Lobel en Kevin Mackay –– Milan Goudzwaard (30. Guido Peelen), Collin Holkamp (84. Tristan van Dijk) en Mikey Witte.

OSV Oud-Beijerland: Serhan Tenekecioglu –– Loek Visser, Jordi van Marion, Wesley Koedam en Bas Koelemeijer –– Stephan Baaij, Ilyas Edir en Ricardo Danning –– Shurnel Francois (84. Alex Munvaneza), Jan Jaspers en John van Tiggelen (77. Nivaldo de Vleeschhouwer).