Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - SSS 1 (26 jan 2019)

SSS 1

26 januari 2019 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND EN SSS ZORGEN VOOR AANTREKKELIJK DUEL

OSV Oud-Beijerland en SSS hebben de toeschouwers op sportcomplex “Olympia” vanmiddag – in de eerste (nieuwe) gemeentelijke derby in 2019 - een doelpuntrijk treffen weten voor te schotelen. In een leuk en open duel waren het de bezoekers, die de Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal uiteindelijk, na een 2-3 ruststand, een 4-5 nederlaag wisten te bezorgen.

Voor beide teams was het een goede gelegenheid om weer eens op het maken van doelpunten te oefenen. En de treffers, die in de eerste helft vielen, waren ook nog eens – voor de neutrale toeschouwer - van een prima gehalte. Zo nam het team van trainer Mark Smeding al na 10 minuten uit een goed lopende aanval een voorsprong. Het was de vrijgelopen Frank van der Linden, die de bal - uit een pass van Gijs van der Zande door het centrum – op fraaie wijze op de borst controleerde en in de loop langs OSV-doelman Tom Kukler wist binnen te schieten: 0-1. Binnen een minuut was de stand echter al weer in evenwicht. Een goede actie van Marco van Daalen, na een strakke pass van Ilyas Edir, resulteerde in een prima voorzet vanaf de achterlijn, die door Jan Jaspers bij de tweede paal – in twee instanties – achter doelman Stan Moerland werd binnen gekopt: 1-1. SSS reageerde vervolgens goed op de tegentreffer via Gijs van der Zande, die in de 15e min. een vrije trap vanaf de rand “16” over de muur in het doel wist te krijgen: 1-2. Maar ook nu weer had de thuisploeg het antwoord meteen klaar. Opnieuw was het Marco van Daalen, die in de 18e min. uit een voorzet vanaf de achterlijn Jan Jaspers, met een bal achter het standbeen, bij de eerste paal zag scoren: 2-2. Toch was het even later SSS dat wederom uit het niets op voorsprong kwam. Het was de naar de rechterkant uitgeweken Max Pelkman, die met een (bewust?) schot vanaf de vleugel de bal in de 26e min. over de OSV-doelman in de verre bovenhoek wist te schieten: 2-3. In de tweede helft speelde het spel zich meer op het middenveld af en was het ‘lang’ wachten op een doelpunt. Nadat OSV-doelman Tom Kukler nog een schot van Max Pelkman uit de hoek had geplukt, was de spits een minuut later wel trefzeker toen hij kon profiteren van een weifeling in de OSV-verdediging en koelbloedig bleef in de afwerking: 2-4. Ook nu weer vond de thuisploeg snel de aansluiting. Een gekraakt schot van John van Tiggelen vanaf de rechterkant verdween in de 75e min. met een stuit over en achter SSS-doelman Stan Moerland in het doel: 3-4. De jacht op de gelijkmaker pakte vervolgens voor de thuisploeg niet goed uit, want het stelde Julian van Dijk in staat om in de 78e min. met een voorzet op maat Max Pelkman bij de tweede paal met een simpele intikker de 3-5 te laten scoren. Jan Jaspers was het, die - na een door de SSS-doelman gekeerde kopbal van Levy Groeneweg – in de rebound de 4-5 eindstand op het scorebord wist te schieten. De wedstrijd stond vanmiddag onder leiding van arbiter Niels van de Wetering, die het in dit sportieve duel niet al te lastig werd gemaakt.

Komende zaterdag staat voor OSV de (lastige) uitwedstrijd tegen Vierpolders op het programma, terwijl SSS de (zware) thuiswedstrijd tegen koploper DCV wacht.

OSV Oud-Beijerland – SSS 4-5 (2-3): 11. Frank van der Linden 0-1; 12. Jan Jaspers 1-1; 15. Gijs van der Zande 1-2; 18. Jan Jaspers 2-2; 26. Max Pelkman 2-3; 73. Max Pelkman 2-4; 75. John van Tiggelen 3-4; 78. Max Pelkman 3-5; 84. Jan Jaspers 4-5.

OSV Oud-Beijerland: Tom Kukler – Jock de Burgo, Loek Visser (72. Wesley Koedam), Jordi van Marion en Alex Ruijtenberg (30. Bas Koelemeijer) – Stephan Baaij, Jan Jaspers en Ilyas Edir (84. Shurnel Francois) – Marco van Daalen (69. Nick van Dijk), Levy Groeneweg en John van Tiggelen.

SSS: Stan Moerland – Jeffrey Heinen, Tim Lader, Stefan Gerritse en Erik Blokland (46. Kjell Hoeve) – Steven Bervoets, Sven Moerland (46. Max van der Sluis) en Frank van der Linden – Ryan Richard (46. Julian van Dijk), Max Pelkman en Gijs van der Zande.

De tweede selectie oefende vanmiddag om 12.00 uur eveneens thuis tegen RVVH 3. In een leuk en sportief duel wist OSV de wedstrijd uiteindelijk met 1-0 te winnen. Het doelpunt viel al in het eerste kwartier. De doelpuntenmaker was Shurnel Francois, die na een soloactie de bal in de bovenhoek wist binnen te schieten. Ondanks het goede spel in de eerste helft bleek toch het benutten van de schaarse kansen niet eenvoudig. Ook in de tweede helft zag het team van trainer Peter Boon geen kans om de magere score verder uit te bouwen. Arbiter Andreas Tollenaar kon terug zien op een prima optreden in dit sportieve duel.

OSV Oud-Beijerland: Serhan Tenekecioglu – Mitchell Dirckx, Gert-Jan de Jong, Lars Lijten (35. Matthijs Boon) en Laurent Brethouwer – Patrick Korpel (60. Rory Goudswaard), Tim Wiendels en Remi Smulders (46. Nick van Dijk) – Mitchel van Doorn, Shurnel Francois en Philip Barel.