Wedstrijdverslag Heerjansdam 1 - Oud-Beijerland 1 (4 mei 2019)

Heerjansdam 1

4 mei 2019 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND MAAKT HET HEERJANSDAM LANG LASTIG

OSV Oud-Beijerland heeft op sportpark “De Molenwei” het vriendschappelijke duel tegen Heerjansdam (1C) verloren. De Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal zag het duel, na een 0-1 ruststand, kantelen in een 4-1 nederlaag.

De bezoekers kwamen verrassend uit de startblokken. Het was Jan Jaspers, die al na twee minuten met een kopbal doel had moeten treffen. Het team legde in de openingsfase veel energie in de strijd, maar was meer gericht op balbezit dan op het maken van doelpunten. Jelmer Nugteren was voor de thuisploeg ook dicht bij een treffer, maar zag Wesley Koedam op de doellijn redding brengen. Toch kwamen de bezoekers in de 40e min. wel op voorsprong. Na een goed opgezette aanval was het Thomas Lagerweij, die de pass gaf waaruit Jan Jaspers op fraaie wijze wist te scoren: 0-1.

De regen had de verkleumde toeschouwers via de tribune de kantine in gedreven, maar de goed leidende arbiter Bert van Rooden hield er de vaart in en begon al voor half vier weer aan de tweede helft. Het thuisteam begon met liefst drie wissels en nam vanaf de aftrap meteen het initiatief. Het leverde al snel resultaat op, want het was Richard Clement, die na een korte corner de bal met het rechterbeen vanaf de linkerkant in de verre bovenhoek wist te schieten: 1-1. Aanvallend kwamen de bezoekers vanaf dat moment nog slechts sporadisch in de buurt van het Heerjansdam-doel en moesten in de 76e min. dan ook toezien hoe invaller Boy Stoops de 2-1 van dichtbij kon binnen werken. De organisatie aan OSV-zijde was even weg en daar profiteerde de thuisploeg direct van, want uit een snel genomen vrije trap van Boy Stoops verscheen Ronald Ouwens ineens alleen voor OSV-doelman Serhan Tenekecioglu en was de 3-1 een feit. In de slotfase bepaalde Ronald Ouwens uit een pass van Boy Stoops, met een solo tot voorbij de OSV-doelman, de eindstand op 4-1.

Zaterdag 11 mei a.s. staat voor OSV op sportcomplex “Olympia” weer de belangrijke thuiswedstrijd tegen runner-up OVV op het programma. Rozenburg gaat dan op bezoek bij Pernis en Rhoon, koploper in de derde periode, treft Rijnmond HS op sportpark “De Omloop”. Op zaterdag 18 mei is Den Bommel de tegenstander op sportcomplex “Olympia” en een week later sluit OSV de competitie af in Pernis.

Heerjansdam - OSV Oud-Beijerland 4-1 (0-1): 40. Jan Jaspers 0-1; 51. Richard Clement 1-1; 76. Boy Stoops 2-1; 78. Ronald Ouwens 3-1; 86. Ronald Ouwens 4-1.

OSV Oud-Beijerland: Serhan Tenekecioglu – Jock de Burgo, Loek Visser, Wesley Koedam (76. Jordi van Marion) en Bas Koelemeijer – Thomas Lagerweij, Stephan Baaij, Ricardo Danning en Nick van Dijk (42. Tim Wiendels) - Jan Jaspers en Shurnel Francois.