Wedstrijdverslag Groote Lindt 2 - Oud-Beijerland 2 (18 jan 2020)

Groote Lindt 2

18 januari 2020 12:00

OSV (2) VERLIEST OEFENDUEL BIJ GROOTE LINDT (2)

De tweede selectie speelde vanmiddag op sportpark Bakestein een oefenwedstrijd tegen Groote Lindt (2), uitkomende in de reserve 1e klasse A/Zuid 1.
Door ziekte en lichte blessures was de spoeling in de selectie dun vandaag. Zo kreeg o.a. Kevin de Vries voor de eerste keer de gelegenheid om het OSV-doel te verdedigen, kon Remi Smulders na 3 maanden weer eens in actie komen en mocht Rens Burgwal na 14 maanden (17 november 2018 tegen Zuidland 2) blessureleed weer zijn eerste speelminuten maken. De spits mocht na amper 7 minuten al na een handsbal vanaf 11 meter aanleggen om de stand op 0-1 te brengen. De thuisploeg draaide de stand na een kwartier spelen in 4 minuten om in een 2-1 voorsprong. Drie minuten later was de stand al weer in evenwicht. Na een overtreding op Sebastian Stapper binnen de 16 was het Koen Scheurwater, die vanaf de stip niet faalde: 2-2. Een prima aanval leidde vervolgens in de 38e min. tot een OSV voorsprong bij de rust. Uit een pass van Koen Scheurwater op Sebastian Stapper, was het de niet fitte Jaden Kraan, die de voorzet vanaf de rechtervleugel van dichtbij wist binnen te schieten: 2-3.
Daar waar de thuisploeg in de tweede helft een vijftal wissels kon inbrengen, moest OSV de krachten sparen. Groote Lindt kwam in de 58e min. met een kopbal uit een corner op 3-3. Een licht vasthouden in de 16 werd in de 66e min. vervolgens door de arbiter bestraft met een strafschop, dat de 4-3 betekende. Een slippertje in de OSV-verdediging bij het uitverdedigen betekende een minuut later al de 5-3, waarna een twijfelachtige buitenspelsituatie in de 71e min. vanaf de middenlijn de 6-3 betekende. OSV speelde toen al met 10 man. In de slotfase liep de score nog verder op naar 9-3.

Komende zaterdag 25 januari hervat OSV (2) om 11.30 uur de competitie met een thuiswedstrijd tegen Rijnmond HS (2), dat dit weekend met 2-1 verloor bij koploper Spijkenisse (2), dat bij Smitshoek (3) op bezoek zal gaan. Runner-up Poortugaal (2) ontvangt Zuidland (2) en Nieuwenhoorn (2) ziet als de nummer 3 FC Binnenmaas (2), de nummer 4, op bezoek komen. Al met al weer een leuk voetbalweekend voor de boeg.

Groote Lindt (2) - Oud-Beijerland (2) 9-3 (2-3): 7. Rens Burgwal 0-1 pen.; 23. Koen Scheurwater 2-2 pen.; 38. Jaden Kraan 2-3.

Opstelling OSV (2): Kevin de Vries –– Mitchell Dirkx, Laurent Brethouwer, Lars Lijten en Matthijs Boon –– Sebastian Stapper (46. Leon Bruijnzeel), Edwin den Hoed, Justin de Lange (35. Jaden Kraan) en Remi Smulders (64. Justin de Lange) –– Leon Bruijnzeel (21. Koen Scheurwater) en Rens Burgwal (68. Sebastian Stapper).