Wedstrijdverslag BVCB 3 - Oud-Beijerland 2 (22 feb 2020)

BVCB 3

22 februari 2020 13:00

OSV OUD-BEIJERLAND (2) WINT OEFENDUEL TEGEN BVCB (3)

Onder het toeziend oog van trainer Ramon Hageraats heeft de tweede selectie van OSV vanmiddag in Bergschenhoek het oefenduel tegen BVCB (3) weten te winnen. Op het bijzonder winderige sportpark “Sporthoek” eindigde het duel, na een 1-0 ruststand, in een 1-2 overwinning voor de mannen van trainer Patrick Schilperoord.

De bezoekers kozen er voor om in de eerste helft het sterke windvoordeel aan de thuisploeg te laten. Het was voor de bezoekers mede daardoor al moeilijk genoeg om de bal tegen de harde wind in op de helft van de tegenstander te krijgen. Maar ondanks het vele balbezit van de thuisploeg resulteerde dit niet in doelpunten, al trof de thuisploeg in de 5e min. al de paal, om dit in de 26e min. nog een keer te herhalen. Uit een vrije trap kwam BVCB in de 34e min. echter wel op voorsprong. Het was Jordan Ekhorst, die de bal met het linkerbeen vanaf de hoek van het 16-metergebied hard achter OSV-doelman Maik Loef wist te schieten: 1-0

OSV mocht vervolgens in de tweede helft proberen te ‘profiteren’ van het windvoordeel. Echt uitgespeelde kansen leverde dit vooralsnog niet op. Toch wisten de bezoekers in de 64e min. wel langszij te komen. Een afvallende bal viel in de “16” voor de voeten van Shurnel François, die van dichtbij de BVCB-doelman geen kans gaf: 1-1. Terwijl de thuisploeg met enige wissels nog trachtte het naderende onheil af te wenden, waren de bezoekers na een uur spelen (door blessures) al door hun wissels heen. De beslissing viel uiteindelijk in de 88e min. dan toch in het voordeel van de bezoekers uit. Het was Shurnel François, die uit een inworp van Bas Koelemeijer kans zag om met een steekbal Leon Bruijnzeel voor het BVCB-doel te zetten, die op zijn beurt de doelman in de lange hoek wist te passeren: 1-2. De voorsprong werd hierna tot het laatste fluitsignaal van de prima leidende arbiter niet meer uit handen gegeven.
Aan OSV-zijde was Patrick Korpel vanmiddag met zijn ijver de ‘man van de wedstrijd’.

Voor het weekend van 29 februari is er geen programma vastgesteld, maar op zaterdag 7 maart a.s. treft OSV op sportpark ‘Groot-Nibbeland’ Zuidland (2) voor de competitie.  BVCB (3) ziet als koploper in West2/reserve 1B Neptunus-Schiebroek (2) op bezoek komen, terwijl runner-up Capelle (2) thuis Sportlust’46 (2) zal treffen.

BVCB (3) - Oud-Beijerland (2) 1-2 (1-0): 34. Jordan Ekhorst 1-0; 64. Shurnel François 1-1; 88. Leon Bruijnzeel 1-2.

Opstelling OSV: Maik Loef – Mitchell Dirkx (46. Nick van Dijk), Laurent Brethouwer, Lars Lijten en Bas Koelemeijer – Sebastian Stapper en Tim Wiendels – Rens Burgwal (18. Justin de Lange / 59. Patrick Schilperoord), Patrick Korpel en Leon Bruijnzeel – Shurnel François.