Wedstrijdverslag 's Gravendeel 1 - Oud-Beijerland 1 (27 nov 2021)

's-Gravendeel vv 1

3e klasse D

27 november 2021 14:30

J. van Drunen

Sportcomplex de Trekdam
Schenkeltje 7 c
3295KK
'S-GRAVENDEEL
tel. 078-6731925

OSV OUD-BEIJERLAND EN GRAVENDEEL DELEN DE PUNTEN

OSV Oud-Beijerland en Gravendeel hebben vanmiddag op sportpark “De Trekdam” in een bijzonder aantrekkelijk streekduel de (doel)punten eerlijk verdeeld. De Smeets Ferry-formatie van trainer Barry Schipper zag, na een 3-2 ruststand, uiteindelijk ‘slechts’ een 3-3 eindstand op het scorebord staan.  Een stand overigens waarmee iedereen vrede kon hebben.

De streekderby had vanmiddag alles wat een voetbalmiddag leuk kan maken: veel doelpunten, veel sportieve strijd, twee verschillende speelstijlen en dit alles onder leiding van een scheidsrechter, die de sfeer in het veld prima aanvoelde.
Jammer alleen dat de weersomstandigheden niet meewerkten en er geen publiek bij aanwezig mocht zijn.
Het team van trainer Sander Willemstijn liet in de openingsfase het balbezit aan de bezoekers en zocht het voornamelijk in de snelle omschakeling over de vleugels. De snelheid van Ryan Aarnoudse zorgde telkens voor dreiging, daar waar de aanvallen van de bezoekers in die fase over te veel schijven liepen.
Een afvallende bal uit een hoekschop bood Youri Ton in de 20e min. echter de gelegenheid om de bal achter de vanmiddag sterk spelende OSV-doelman te schieten: 1-0. Nauwelijks bekomen van de tegentreffer was het in de 25e min. opnieuw raak. Dit keer was het Perrie Huisman, die wist te profiteren van aarzeling in de OSV-verdediging: 2-0. Maar een reactie volgde snel. Met een prima steekpass wist Thomas Lagerweij de hardwerkende Jan Jaspers weg te sturen en zijn breedtepass werd door de meegelopen Tim Wiendels beheerst achter doelman Jurre de Ronde geschoten: 2-1. Toch wist de thuisploeg de marge opnieuw te vergroten. Nadat OSV-doelman Jurre Roeling een inzet van Ryan Aarnoudse van dichtbij nog ten koste van een hoekschop uit zijn doel wist te houden, viel de treffer uit de hoekschop in de 41e min. alsnog. Na een redding van de doelman was Youri Ton in de rebound met het hoofd trefzeker: 3-1.  Maar opnieuw volgde een snelle reactie van de bezoekers en was het Dedier Bos, die na een afgeslagen hoekschop de bal vanaf de rand ‘16’ onder de lat wist binnen te schieten: 3-2.

In de tweede helft kwamen de bezoekers sterk uit de startblokken en voerden de druk verder op. Het resulteerde al snel in de gelijkmaker. Uit een hoekschop van Dedier Bos was het Dylan de Vroed die in de 55e min. de bal van dichtbij wist binnen te koppen: 3-3. De thuisploeg moest toezien hoe Dylan de Vroed in de 68e min. uit een vrije trap nog de lat trof en de bezoekers er niet in slaagden de stand in hun voordeel om te buigen. Eerst in de slotfase slaagde de thuisploeg er nog in om enkele plaagstootjes uit de delen, maar geen van beide ploegen verdiende het vanmiddag vanwege hun inzet om het duel met een nederlaag te moeten beëindigen.
De conclusie kan dan ook niet anders zijn: het zou genieten zijn geweest voor de echte voetballiefhebber die er vanmiddag helaas niet bij mocht zijn.

Bij de thuisploeg maakte vanmiddag Ryan Aarnoudse met zijn rushes een prima indruk, terwijl aan de zijde van de bezoekers doelman Jurre Roeling met zijn ‘meevoetballende kwaliteiten buiten zijn doelgebied’ een sterke indruk achterliet.

Voor zaterdag 4 december a.s. staat voor OSV de thuiswedstrijd tegen VVOR op het programma, dat vandaag de thuiswedstrijd tegen koploper Nieuwerkerk zag worden afgelast. Voor Gravendeel staat een bezoek aan IJVV de Zwervers gepland, dat het duel tegen BZC/Zuiderpark niet door zag gaan.
Of er komende zaterdag door de nieuwe coronamaatregelen zal worden gevoetbald is nog maar de vraag. Een mogelijkheid is dat de winterstop twee weken eerder zal beginnen, omdat sporten na 17.00 uur niet meer zal zijn toegestaan. Duimen dus maar.
Verder deelde SSS vandaag de punten (3-3) met FC IJsselmonde en won Groote Lindt met 1-0 van Zwarte Pijl.

Gravendeel - OSV Oud-Beijerland 3-3 (3-2): 20. Youri Ton 1-0; 25. Perry Huisman2-0; 30. Tim Wiendels 2-1; 41. Youri Ton 3-1; 45+1. Dedier Bos 3-2; 55. Dylan de Vroed 3-3.

Gravendeel: Jurre de Ronde –– Leon de Jong, Daan van Son, Nicky Kranendonk, Nathan Verbeek (46. Reinier Toes) en Maurits Kuiper (76. Tristan Ton) –– Youri Ton, Zoey Hoogwerf en Job van der Vorm –– Ryan Aarnoudse en Perrie Huisman (64. Brian Heijman).

OSV Oud-Beijerland: Jurre Roeling –– Youri van Ruiven, Wesley Koedam (81. Kenzo Sanches), Quinton Burk en Nick van Dijk (72. Jurriaan Lindhout) –– Dedier Bos, Tim Wiendels (72. Esra Pieters), Jordy Westein en Thomas Lagerweij (81. Niels Jacobs) –– Jan Jaspers en Dylan de Vroed.

De prima leidende arbiter Jaap van Drunen uit Maasdam hield vanmiddag in het sportieve duel de kaarten op zak.