Wedstrijdverslag FC IJsselmonde 1 - Oud-Beijerland 1 (29 mrt 2022)

FC IJsselmonde 1

Esra Pieters (intikker)
Assist: Jan Jaspers
Dedier Bos (schot)
Assist: Esra Pieters
Dedier Bos (penalty)

29 maart 2022 20:00

J. Achterberg

Sportpark Olympia
Olympiaweg 350
3078HT
ROTTERDAM

OSV OUD-BEIJERLAND IN SLOTFASE LANGS FC IJSSELMONDE

OSV Oud-Beijerland heeft vanavond op sportcomplex ‘Olympia’ in Rotterdam eindelijk weer eens een overwinning kunnen bijschrijven. Tegen FC IJsselmonde slaagde de Smeets Ferry-formatie van trainer Barry Schipper er in de slotfase in om alsnog met een 2-3 overwinning van het veld te stappen.

De start van de wedstrijd was veelbelovend voor de bezoekers. Immers in de 4e min. al leidde een prima aanval tot een doelpunt. Een voorzet van Youri van Ruiven werd door Jan Jaspers (ten koste van een flinke schaafwond) bij de tweede paal teruggelegd op Esra Pieters, die van dichtbij wist te scoren: 0-1.  Lange tijd gebeurde er weinig voor de beide doelen en vond ook Jan Jaspers (gelegenheids)doelman Jeroen Janssens op zijn weg. Maar in de 39e min. viel de treffer dan toch. Dedier Bos zette een een-twee op met Esra Pieters en wist vervolgens beheerst af te ronden: 0-2. Amper een minuut later lag de bal al weer in het OSV-doel. Sidney van Gelder reageerde alert en schoot de bal in de loop vanaf de rechterkant in de verre bovenhoek: 1-2.

De tweede helft leverde een nerveus schouwspel op van beide kanten. Men slaagde er niet of nauwelijks in een goede combinatie op de mat te leggen. Toch kwam de thuisploeg in de 80e min. wel langszij. Het was Lorenzo Borsboom die mee ten aanval trok en uit diens voorzet was het uiteindelijk Hamza Lahnich, die van dichtbij de bal achter OSV-doelman Donovan Levestone wist te schieten: 2-2.
Een volkomen onnodige handsbal in de IJsselmonde-verdediging noopte arbiter Jeroen Achterberg in de 89e min. echter naar de stip te wijzen en was het Dedier Bos die zich tot matchwinner mocht kronen: 2-3.

Op zaterdag 2 april a.s. reist OSV af naar Den Bommel en gaat FC IJsselmonde bij VVOR op bezoek, dat vanavond de inhaalwedstrijd tegen Rhoon (3-0) wist te winnen. Door de winst van LMO bij Nieuwerkerk (0-1) vanavond is de achterstand aan de kop teruggebracht tot een punt. SSS, na vanavond de virtuele koploper, zal Groote Lindt ontvangen, waarna zaterdag 9 april geheel in het teken zal staan van het duel tussen OSV en SSS op sportcomplex ‘Olympia’ aan de Langeweg.

FC IJsselmonde - OSV Oud-Beijerland 2-3 (1-2): 4. Esra Pieters 0-1; 39. Dedier Bos 0-2; 40. Sidney van Gelder 1-2; 80. Hamza Lahnich 2-2; 89. Dedier Bos 2-3 pen.

FC IJsselmonde: Jeroen Janssens –– Kevin Herkhoff, Lorenzo Borsboom, Nigel van Egmond en David Belunek –– Tommy Drogt (75. Dylan de Bruyn), Mohammed Bensadik, Hamza Lahnich en Faouzi Kallah (58. Jefferson Alem) –– Sidney van Gelder en Levy Groeneweg.

OSV Oud-Beijerland: Donovan Levestone –– Youri van Ruiven, Loek Visser, Quinton Burk en Nick van Dijk –– Tim Wiendels, Esra Pieters (90. Huub van de Hoogt) en Damon Tol –– Dedier Bos, Dylan de Vroed (90. Kenzo Sanches) en Jan Jaspers (83. Renzo Dolk).

Arbiter Jeroen Achterberg uit Rotterdam hield vanavond de kaarten op zak.