Wedstrijdverslag NSVV 6 - Oud-Beijerland 5 (11 sep 2021)

NSVV 6

Mannen beker reserve zaterdag Groep 5 11

11 september 2021 15:15

A.D. Roobol

Gemeentelijk Sportpark
Wilhelminastraat 1
3281BZ
NUMANSDORP

RDJTuinTotaal.JPG

RDJ-Tuin-Totaal-formatie in Numansdorp getrakteerd op pak rammel

NSVV 6 – Oud-Beijerland 5 5-0 (3-0)

Op de 2e zaterdag van de nazomermaand September, mocht de RDJ-Tuin-Totaal-formatie haar opwachting maken tegen de zwart-witten van NSVV 6, dit in het kader van de cup met de kronkelige hangoren. Na vorige week Barendrecht met een 5-3 overwinning huiswaarts gestuurd te hebben stond vandaag dan de belangrijke tweede wedstrijd in de poule, waar Binnenmaas de overige deelnemer is, op de rol. Eerder deze week werd de formatie van coach Engel geconfronteerd met een fikse tegenvaller; enkele uren voor het verstrijken van de Hoeksche transferwindow was het Pors die de lokroep van de buren van de Langeweg niet kon weerstaan. De meer doorgebakken bitterballen en de wat rijpere appelsap zullen hier wel ten grondslag aan gelegen hebben. Treurnis alom, echter de technische commissie wist na deze aderlating snel te schakelen en luttele minuten later werd al de vervanger van de linkerflankbespeler aan de schrijvende pers gepresenteerd. De begeerde Ismail, bij intimi beter bekend als Issie, bewandeld min of meer de omgekeerde, en meer logische, weg en verruilt, voor onbepaalde tijd, het tranentrekkende zwart-witte tenue voor het sprankelende tenue van de RDJ-Tuin-Totaal formatie. Deze transferperikel(en) deed/deden echter niets af aan een prima trainingsweek en coach Engel kon dan ook met een ruime selectie afreizen naar de Oranjewijk te Numansdorp. Lijten (Simpel enkel-voet-scheenpees gezever), de Ruiter (Tweekleppige tapijtschelpjes zoeken op een van de Griekse stranden), E. Koraljic (Filippine puzzels maken in een zweterig oord) en Ismail (Benodigd papierwerk vertraagd door een defecte gedateerde telefax) moesten deze wedstrijd verstek laten gaan. Daartegenover konden een zestiental namen op het wedstrijdformulier worden ingevuld waarbij de volgende elf aan de aftrap mochten verschijnen: Kooijman, Rooijakkers, Veldhoen, Dekkers, van den Oosten, Flisijn, Verhulst, de Jong, Steenhoek, Engel en Helleman. Het voorverwarmde veldhokje werd bevolkt door van Roon, Kooij, de Bruijn en de lichtgeblesseerde Bruno.

Op het moeilijk te bespelen vierde veld aan de Wilhelmiastraat was het Oud-Beijerland die de bal voor de eerste keer deze middag aan het rollen mocht brengen. Waarbij er vooraf in de kleedkamer duidelijke afspraken waren gemaakt was hier vanaf minuut één weinig meer van te zien. Het was slordig, statisch en bij vlagen bedroevend veldspel wat de RDJ-Tuin-Totaal formatie op de mat wist te leggen. Opgehitst door de even enthousiaste als fanatieke Numansdorpse aanhang wist NSVV binnen tien minuten de bal al tweemaal achter goalie Kooijman te prikken. De vleugels werden meermaals overlopen, het was lam en tam; zelfs een mankerende Blauwe Rotslijster zou hoofdschuddend zijn onvrede hebben laten blijken. In de, bij tijd en wijle, harde wedstrijd, die veel weg had van een Argentijnse Thai Chi clash, wist de Beijerlandse formatie in het eerste bedrijf slechts eenmaal een bal op het vijandelijke doel af te “vuren”. Een suf balletje van speler/coach Engel was een makkelijke prooi voor de Numansdorpse doelman. Aan de andere was het Kooijman die nog voor rust eenmaal zijn hengel moest uitgooien waardoor de verplichte pauze werd aangevangen met een 3-0 tussenstand in het voordeel van NSVV.

Met wat wisselingen in de rust, waarbij de bankzitters ook hun speelminuten mochten maken, werd het tweede bedrijf aangevangen. De mouwen werden aan de Beijerlandse kant nog eens goed opgestroopt, echter deze zakten werd net zo hard naar beneden als dat deze omhoog werden geschoven. Binnen enkele minuten lag de bal weer in het net van de RDJ-Tuin-Totaal formatie; 4-0. Dat NSVV hierna wat gas terugnam en zo de blauw-witte formatie wat meer in haar spel liet komen was meer voor de statistieken. Verder dan een wanhoop schot van een meter of 25 van aanvoerder de Jong kwamen de Beijerlanders niet. NSVV wist in het vervolg de score nog op te krikken naar een handvol waarna de leidsman bij een stand van 5-0 met zijn laatste fluitsignaal de droevige wandeltocht richting de kleedkamers inluidde.

We kunnen niet anders concluderen dan dat deze keiharde nederlaag niet meer dan terecht was. Als de passie en bevlogenheid in de eerste twee helften net zo groot zou zijn als in de succesvolle derde helft, dan kan de RDJ-Tuin-Totaal formatie iedere tegenstander op de pijnbank leggen! Om te beginnen volgende week zaterdag wanneer het bekeravontuur haar vervolg zal krijgen als FC Binnenmaas 7 de volgende uitdager in deze gemêleerde poule zal zijn. Plaats van handeling: Sportpark 'Olympia'. Tijdstip: 14.30 uur.

Uw Razende Reporter