Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - IFC 1 (15 apr 2023)

IFC 1

15 april 2023 14:30

A.J.M. Fitters

Sportpark Olympia
Langeweg 22
3262LE
OUD-BEIJERLAND

OSV OUD-BEIJERLAND BUIGT IN SLOTFASE ALSNOG TEGEN KOPLOPER

OSV Oud-Beijerland heeft vanmiddag op sportcomplex ‘Olympia’ tegen koploper en (reeds) kampioen IFC niet voor een verrassing weten te zorgen. De All4Logic-formatie zag een bij rust verkregen 2-0 voorsprong in de slotfase alsnog in een kleine 2-3 nederlaag worden omgebogen.

Voor de aftrap waren er de bloemen voor het team van trainer Ron Timmers, die op 1 april jl. met een doelsaldo van 101-11 de terechte en ongeslagen kampioen is geworden in deze afdeling. OSV hoopte vanmiddag hiervan te kunnen profiteren door met veel energie de duels aan te gaan.
Eenrichtingsverkeer was het niet vanmiddag voor de neutrale toeschouwer. Daar waar mogelijk zocht de thuisploeg de aanval, daarbij wel rekening houdend met de snelle omschakeling bij de tegenstander. In die openingsfase wist doelman Donovan Levestone met een aantal reddingen zijn doel schoon te houden. Toch was het de thuisploeg, die in de 32e min. de leiding nam. Uit een prima dieptepass van Edinho Piqué was het Jan Jaspers die de bal in de loop over de IFC-doelman in de verre bovenhoek wist te schieten: 1-0. De thuisploeg had de smaak te pakken, want in de 38e min. was het opnieuw raak. OSV-verdediger Quinton Burk ging er na een afgeslagen aanval vandoor en wist voor IFC-doelman Jeroen de Veij gekomen de bal breed te leggen op de meegelopen Marco van Daalen, die de 2-0 tegen de touwen schoot. Kort voor de rust wist de OSV-doelman te voorkomen, dat Yoeri Rombouts de marge kon verkleinen.
Het was te verwachten dat de bezoekers in de tweede helft iets terug zouden doen. Er waren zeker geen tevreden gezichten waar te nemen langs de zijlijn.
De druk van de bezoekers werd allengs groter. Toch viel ook ditmaal het doelpunt uit een onoverzichtelijke situatie, waarbij Michael Slingerland in de 70e min. bij een rebound op de juiste plek stond voor de 2-1. De gelijkmaker hing in de lucht en die kwam er ook in de 77e min. toen Michael Slingerland opnieuw op de juiste plek stond om een van richting veranderde voorzet voor open doel binnen te schieten: 2-2. De vermoeidheid bij de thuisploeg was waarneembaar en toen een OSV-verdediger een hoge bal verkeerd inschatte was het de geslepen spits Yoeri Rombouts, die van de ruimte wist te profiteren en de bal langs de uitgelopen OSV-doelman in de hoek wist te schieten: 2-3. IFC behield hiermee de ongeslagen status en OSV weet wat het de komende wedstrijden te doen staat.
De getoonde inzet en strijdlust geven de (OSV)burger moed in de strijd om lijfsbehoud.

Op zaterdag 22 april a.s. gaat OSV voor de streekderby op bezoek bij SSS (de nummer 4), dat vandaag bij DFC met 1-2 wist te winnen. IFC daarentegen is vrij van competitieverplichtingen. Groote Lindt ontvangt als runner-up Hekelingen op bezoek, dat thuis met 0-1 het onderspit delfde tegen Internos (de nummer 3 op de ranglijst). Internos zal Rhoon ontvangen, dat thuis met 2-3 verloor van ZBC’97. Klundert ontvangt na het 1-1 gelijkspel bij Seolto streekgenoot Zwaluwe op bezoek, dat thuis met 6-0 wist te winnen van hekkensluiter De Fendert.
De Fendert is op zaterdag 29 april  de eerstvolgende tegenstander van OSV op sportcomplex ‘Olympia’ aan de Langeweg.

OSV Oud-Beijerland - IFC 2-3 (2-0): 32. Jan Jaspers 1-0; 38. Marco van Daalen 2-0; 70. Michael Slingerland 2-1; 77. Michael Slingerland 2-2; 86. Yoeri Rombouts.

OSV Oud-Beijerland: Donovan Levestone – Youri van Ruiven, Jordy Westein, Quinton Burk en Nick van Dijk – Romano Liefeld, Jan Jaspers (63. Shurnel Francois) en Edinho Piqué  – Raylicho Babel, Kenzo Sanches (78. Loek Visser) en Marco van Daalen (71. Tim Wiendels).

IFC: Jeroen de Veij – Dennis de Koning (65. Jochem Touw), Yannick Jansen, Tim Willemstijn en Noah de Nijs (65. Damyano Smit) – Achraf El Hajouti (65. Rowan Weesie), Tom van Oorschot en Danny Slingerland (65. Younes Er-Rihani) – Michael Slingerland, Yoeri Rombouts en Mitchel Ott (46. Siem Geluk).

Arbiter Antoon Fitters uit Nieuwkuijk toonde in het sportieve duel de gele kaart aan de OSV-spelers Nick van Dijk en Romano Liefeld en aan de IFC-spelers Mitchel Ott, Yoeri Rombouts en Siem Geluk.

logo_All4Logic_groot.JPG  Logo_HostedEnergy_Wit.png