Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - DVV'09 1 (8 apr 2017)

DVV09 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse G

8 april 2017 14:30

Hornes, R.S.

De toch al niet van zelfvertrouwen overlopende Smeets Ferry-formatie kon dus meteen in de achtervolging. De snelle voorsprong verschafte het team van trainer John Kleijn echter de mogelijkheid om zich op de snelle omschakeling in te stellen. De in een laag tempo spelende thuisploeg was weliswaar op de eigen helft veelvuldig aan de bal, maar wist zich nauwelijks tot geen voetballende oplossingen te bedenken om de tegenstander in problemen te brengen anders dan door het veelal hanteren van de lange bal. De bezoekers zagen Ramon de Man en Jeroen Springvloed Dubbeld uit snelle counters rakelings over schieten. Uit een tegenaanval was het in de 25e min. aan de andere kant Rens Burgwal, die na een actie over de achterlijn, zijn voorzet voor het doel langs gemist zag worden door zowel Rory Goudswaard als Job van Ast. Van echt doelgevaar viel verder echter niet te spreken.

Ook in het begin van de tweede helft deden zich aan beide kanten nauwelijks uitgespeelde kansen voor. Wel was het Ilyas Edir, die in de 61e min. met een afstandsschot DVV-doelman Dennis van der Velde op de proef stelde. Toen OSV-speler Koen Scheurwater in de 67e min. echter zijn tweede gele kaart (wegens hands) kreeg voorgehouden van arbiter Hornes – en OSV met 10 man verder moest – werden de ruimtes op het veld groter. De bezoekers leken daar van te gaan profiteren, maar achtereenvolgens Jeroen Springvloed Dubbeld en Glenn Melissant wisten in een tijdsbestek van twee minuten de bal niet tussen de palen te krijgen. Even leek de thuisploeg de regie weer optisch in handen te nemen, want de hoge ballen in het 16-metergebied zorgden toch voor enige verwarring in de DVV-verdediging. De ‘veteranen’ Patrick van der Velde en Johan de Waal wisten zich echter in de rug gesteund door de vanmiddag in zijn doelgebied heersende doelman. Op een paar mogelijkheden voor Alex Munvaneza na waren de beste kansen er uiteindelijk toch voor de bezoekers. Het was vooral de jeugdige invaller Jurgen van Bergen die de thuisploeg in de wedstrijd hield door de geboden mogelijkheden onbenut te laten. Na de 1-0 nederlaag van vorige week tegen FIOS kreeg OSV derhalve opnieuw een nederlaag te slikken. De manier waarop baarde de morrende aanhang vanmiddag beduidend meer zorgen.

In het paasweekend zal OSV vrij zijn van competitieverplichtingen, maar op zaterdag 22 april a.s. gaat OSV ‘op de Heijplaat’ weer op bezoek bij RDM, dat vandaag een punt wist mee te nemen bij NTVV (1-1), de komende tegenstander in Nieuwe-Tonge van DVV’09. Runner-up Stellendam, dat vandaag met 2-5 bij Flakkee wist te winnen, ontvangt op paaszaterdag voor een inhaalduel Goudswaardse Boys op bezoek en reist een week later af naar ZBVH, dat zich in eigen huis liet verrassen door FIOS (0-2). Koploper Zinkwegse Boys nam een overwinning mee bij Herkingen’55 (0-3) en kan zich in het vrije weekend van 22 april voorbereiden op de ‘enig echte dorpsderby’ op sportcomplex “Olympia” tegen OSV op zaterdag 29 april a.s.

OSV Oud-Beijerland – DVV’09 0-1 (0-1): 1. Jurre Toes 0-1.

OSV Oud-Beijerland: Roeland de Vries –– Jock de Burgo, Youri van Ruiven, Koen Scheurwater en Patrick den Dulk –– Justin de Lange (62. Gert-Jan de Jong) en Remi Smulders –– Job van Ast (35. Alex Munvaneza), Ilyas Edir en Rens Burgwal (71. David Pieters) –– Rory Goudswaard.

DVV’09: Dennis van der Velde –– Boudewijn van Nieuwenhuijzen (81.Wouter Lodder), Patrick van der Velde, Dirc van den Boogert en Esli van Eekelen –– Jasper Maliepaard, Johan de Waal, Jurre Toes en Glenn Melissant (90. Bart-Jelle van Dam) –– Jeroen Springvloed Dubbeld (75. Jurgen van Bergen) en Ramon de Man.

Verslag DVV'09 :  https://www.dvv09.nl/458/11579/uitslagen/wedstrijd-details/
Fotoalbum DVV'09 :   https://myalbum.com/album/lZ0sxGqW52d4