Wedstrijdverslag RDM 1 - Oud-Beijerland 1 (22 apr 2017)

RDM 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse G

22 april 2017 14:00

Bodegom, S.B van

Het ‘gehavende’ thuisteam van trainer John van der Toorn telde vanmiddag maar liefst zeven tieners* en een 39-jarige Joris Brasker in de selectie, dat er veel aan gelegen was om de nederlaag (6-0) uit de heenwedstrijd te doen vergeten. Met veel enthousiasme trok het team ten aanval en werd daarvoor al in de 5e minuut beloond. Het was Cervin Hooi, die wegliep bij zijn tegenstander en OSV-doelman Roeland de Vries met een diagonaal schot in de verre hoek wist te passeren: 1-0. Het jonge team bleef de aanval zoeken, maar moest in de 20e min. toezien hoe Rens Burgwal een verre pass van Koen Scheurwater op knappe wijze controleerde en met een volley achter RDM-doelman Girish Joerawan wist te schieten: 1-1. Lang konden de bezoekers hiervan echter niet genieten, want 2 minuten later was de stand al weer gewijzigd. Aanvoerder André van Pelt schoot immers een vrije trap vanaf de 16-meterlijn langs de muur en de doelpaal in het doel: 2-1. De koek was voor de thuisploeg nog niet op, want na een knappe steekbal verscheen Elmar Elmar een minuut later alleen voor de OSV-goalie en zijn diagonale inzet verdween opnieuw in de verre hoek: 3-1. Het was tijd voor de bezoekers om iets aan de achterstand te doen, maar ook hier was er een vrije trap voor nodig om de score te doen wijzigen. Het was ditmaal Rory Goudswaard, die van buiten de “16” de muur wist te omzeilen en de onbeschermde hoek wist te vinden: 3-2. Ondanks het vele balbezit wist OSV in de tweede helft weinig doelrijpe kansen af te dwingen. Met veel elan wierp de thuisploeg zich telkens in de duels en wist met uitvallen via de snelle voorwaartsen het spel telkenmale te verplaatsen dan wel de druk op de eigen verdediging weg te nemen. Toch kreeg OSV in een kort tijdsbestek kansen op de gelijkmaker. Eerst was het invaller John van Tiggelen, die in de 77e min. een voorzet van Rens Burgwal van dichtbij over het doel wist te werken en een minuut later trof invaller Alex Munvaneza, na een steekbal van David Pieters, de doelpaal buiten bereik van de RDM-goalie. Maar aan de andere kant had ook invaller Kaj Verberne in de 88e min. de wedstrijd op slot kunnen gooien, door alleen voor de OSV-goalie de bal naast te schieten. Ook na 4 extra speelminuten van de goed leidende arbiter Sven van Bodegom onderging de stand op het scorebord geen wijziging meer en behaalde het jeugdige RDM vanmiddag op basis van inzet een verdiende overwinning. Komende zaterdag ontvangt OSV op sportcomplex “Olympia” koploper Zinkwegse Boys op bezoek, dat op de vrije speeldag naaste concurrent Stellendam met 1-0 bij ZBVH zag verliezen. Met een voorsprong van 8 punten op de naaste concurrent, met 3 speelronden te gaan, kan het team van Mark Smeding de titel nog nauwelijks ontgaan. RDM, dat inmiddels al 5 wedstrijden ongeslagen is, gaat op bezoek bij FIOS, dat vanmiddag de punten deelde met Herkingen’55. Goudswaardse Boys ontvangt na 3 overwinningen op een rij Flakkee op bezoek, dat thuis met 1-1 gelijk speelde tegen SNS, de komende tegenstander van ZBVH. NTVV, dat komende week vrij is, deelde de punten (0-0) met DVV’09, dat Melissant op bezoek ziet komen.

RDM - OSV Oud-Beijerland 3-2 (3-2): 5. Cervin Hooi 1-0; 20. Rens Burgwal 1-1; 22. André van Pelt 2-1; 23. Elmar Elmar 3-1; 39. Rory Goudswaard 3-2.

RDM: Girish Joerawan* –– Michael Wijnen, Reno van IJzendoorn*, Che Latorre* en Youri Put* –– Roy de Haas, André van Pelt (52. Jemalh Angel*), Joris Brasker (68. Prewien Joerawan*) en Xaverio Kroes –– Elmar Elmar (86. Kaj Verberne) en Cervin Hooi*

OSV Oud-Beijerland: Roeland de Vries –– Jock de Burgo, Bas Koelemeijer, Koen Scheurwater (33. Yaromir van Maaren; 59. Alex Munvaneza) en Patrick den Dulk –– Justin de Lange? en David Pieters –– Patrick Schilperoord, Ilyas Edir en Rens Burgwal –– Rory Goudswaard (70. John van Tiggelen).