Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - Zinkwegse Boys 1 (29 apr 2017)

Zinkw. Boys 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse G

29 april 2017 14:30

Romeijn, T.

DORPSDERBY TUSSEN OSV EN ZINKWEGSE BOYS IN EVENWICHT

Onder grote publieke belangstelling leverde de ‘echte’ dorpsderby op sportcomplex “Olympia” tussen OSV Oud-Beijerland en Zinkwegse Boys (ZWB) dit keer geen winnaar op, daar waar de bezoekers bij een overwinning de vlag in top hadden mogen hijsen. Voor de Smeets Ferry-formatie van trainer Ed Kruijthof stonden er vanmiddag andere belangen op het spel. Zij konden een nieuwe nederlaag niet gebruiken, zolang een zo begeerde plek in de nacompetitie nog altijd niet is veilig gesteld.

Het ‘bezoekende’ team van trainer Mark Smeding nam meteen vanaf de aftrap het initiatief. Met een duidelijk (direct) spelconcept zocht het de weg naar het OSV-doel. Toch was er in de 9e min. een vrije trap van Ronald van Ruiven voor nodig om de score te openen. Het was de mee opgekomen verdediger Sander van Hamburg die met een fraaie boog in de verre hoek de bal wist binnen te knikken: 0-1. Even later was het Mike Fiere die uit een identieke vrije trap vanaf de andere kant met zijn kopbal OSV-doelman Roeland de Vries op zijn weg vond. Zinkwegse Boys vergat echter de score op te voeren en in de 35e min. was het arbiter Romeijn, die de thuisploeg een strafschop toekende wegens ‘vermeend’ hands van ZWB-verdediger Sander van Hamburg binnen de “16”. Vanaf 11 meter schoot Ilyas Edir de bal echter naast het ZWB-doel van Stephan van Ruiven. Maar in de 45e min. was daar toch een kans voor de thuisploeg, toen Patrick Schilperoord een voorzet van Ilyas Edir met het hoofd schampte maar de bal echter naast zag gaan. Uit de tegenaanval was het aan de andere kant nog Ronald van Ruiven, die de bal uit een voorzet van Koen van der Ende rakelings over schoot.

Vroeg in de tweede helft kwam de thuisploeg dan toch op gelijke hoogte. Ditmaal was het OSV-verdediger Bas Koelemeijer, die de bal in de 49e min. uit een hoekschop van David Pieters langs de goede kant van de paal wist binnen te koppen: 1-1. De bezoekers herstelden zich snel van deze tegenvaller en dwongen een aantal corners af, die voor het nodige gevaar zorgden. Eerst was het de OSV-doelman, die een corner van Ronald van Ruiven maar ternauwernood uit zijn doel wist te houden. De indraaiende hoekschop van Kevin Brasser vanaf de andere kant werd door Ilyas Edir met het hoofd op (of achter?) de doellijn gekeerd. Langzaam kreeg de thuisploeg meer grip op het middenveld, maar bleven de kansen toch voor de bezoekers. Zo voorkwam Patrick den Dulk in de 63e min. met een sliding dat een inzet van William Benard doel trof na een pass van Kevin Brasser en was het Youri van Ruiven die in de 69e min. redding moest brengen bij een actie van Koen van der Ende, die de OSV-doelman al achter zich had gelaten. Toch had ook OSV in de 79e min. zomaar kunnen scoren, nadat Mike Fiere op slordige wijze de bal verspeelde en zo David Pieters een niet te missen kans bood. Zijn lob over de doelman verdween echter naast het ZWB-doel. De slotfase kon door het opportunistische spel opeens weer alle kanten uit, maar leverde David Pieters in de 87e min. ook zijn tweede gele kaart op. Na een schot van Patrick Schilperoord over het ZWB-doel blies de 18-jarige arbiter Tom Romeijn uit Vlaardingen in de 95e min. voor de laatste keer. Hij kon terugkijken op een prima optreden vanmiddag.

Komende zaterdag reist OSV af naar Nieuwe Tonge voor een duel tegen de (mede-)koploper in de tweede periode, NTVV. Koploper Zinkwegse Boys zal op “De Beijerse Polder” voor de kampioenswedstrijd Melissant ontvangen, dat vandaag de nummer 3 DVV’09 op 1-1 wist te houden. Runner-up Stellendam is na de 3-2 overwinning tegen Herkingen’55 al verzekerd van deelname aan de nacompetitie en gaat op bezoek bij SNS, dat ZBVH met de punten zag vertrekken (1-2). Goudswaardse Boys, dat thuis tegen Flakkee op 1-1 bleef steken, gaat naar RDM, dat bij FIOS met 2-0 het onderspit delfde.

OSV Oud-Beijerland – Zinkwegse Boys 1-1 (0-1): 9. Sander van Hamburg 0-1; 49. Bas Koelemeijer 1-1.

OSV Oud-Beijerland: Roeland de Vries –– Jock de Burgo, Bas Koelemeijer, Youri van Ruiven en Patrick den Dulk –– Justin de Lange (46. David Pieters) en Gert-Jan de Jong (83. Koen Scheurwater) –– Rens Burgwal (68. John van Tiggelen), Ilyas Edir en Alex Munvaneza –– Patrick Schilperoord.

Zinkwegse Boys: Stephan van Ruiven –– Ferry van den Dool, Sander van Hamburg, Mike Fiere en Jeroen de Kruijk –– Peter van Dam, Kevin Brasser, Mees Lebbink (86. Reinier Koopmanschap) en Ronald van Ruiven –– William Benard (72. Martijn van Zuuren) en Koen van der Ende.

------

Foto's Frank Dijkman (Twitter: @DijkmanF)

Foto's Jasper van Everdingen (Twitter: @JvEverdingen )