Wedstrijdverslag NTVV 1 - Oud-Beijerland 1 (6 mei 2017)

NTVV 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse G

6 mei 2017 14:30

OSV BOEKT BELANGRIJKE OVERWINNING TEGEN NTVV

OSV Oud-Beijerland heeft op sportpark “De Kopernis” een belangrijke overwinning weten te behalen tegen NTVV. Door de overwinning voorkwam de Smeets Ferry-formatie van trainer Ed Kruijthof dat NTVV de leiding zou kunnen nemen in de tweede periode en een plek in de nacompetitie buiten bereik zou kunnen raken.

De thuisploeg van trainer Marius Hotting begon met een achterstand van slechts 3 punten op de bezoekers, maar als medekoploper in de tweede periode, aan het duel. De goede reeks van de afgelopen periode bood nog volop perspectief voor een verrassend slot van de competitie. Onder prima weersomstandigheden probeerden beide ploegen er een wedstrijd van te maken. De aanvallen wisselden elkaar snel af, doordat beide ploegen voor de lange bal kozen. Maar het was OSV dat in de 20e min. op voorsprong kwam. Na een spelletje ‘hoog koppen’ in het “16” metergebied van NTVV werd Patrick den Dulk pal voor de ogen van de rustig leidende arbiter Peter den Hartog uit Den Haag naar beneden gedrukt door verdediger Patrick Sep, die dan ook naar de stip wees. Vanaf 11 meter schoot Rory Goudswaard de bal via NTVV-doelman Nick van Alphen in het net: 0-1. De kansen waren schaars, maar wel aan beide kanten. Zo belandde een gekraakt schot van Christian Lugtenburg in handen van OSV-doelman Roeland de Vries, schoot Koen Scheurwater namens OSV van dichtbij hoog over na een vrije trap van Gert-Jan de Jong, maar was het uiteindelijk wel Marko Karsbergen die de thuisploeg in de 40e min. op gelijke hoogte bracht. Uit een goed lopende aanval schoot hij de bal uit de draai achter de OSV-doelman: 1-1. In de blessuretijd was het opnieuw Karsbergen, die na een dieptepass alleen op de OSV-doelman af kon gaan, doch zijn schot in de korte hoek door de OSV-doelman gekeerd zag worden. De thuisploeg kwam sterk uit de startblokken, maar moest bij een snelle uitbraak inde 55e min. toch een tegentreffer incasseren. Het was Alex Munvaneza die na een pass van Gert-Jan de Jong de achterlijn haalde en zijn voorzet door Rory Goudswaard voor de voeten van David Pieters gelegd zag worden. Van dichtbij was de NTVV-doelman kansloos op de inzet van Pieters: 1-2. De thuisploeg ging meteen weer op zoek naar de gelijkmaker. De aanvalsgolf daalde neer in het vijandelijke strafschopgebied. Met kunst en vliegwerk werd de gelijkmaker voorkomen. Zo was het Patrick den Dulk die een schot van dichtbij van Christian Lugtenburg wist te blokken, stuitte Marko Karsbergen op de OSV-doelman en schoot diezelfde Karsbergen van dichtbij op de lat. Ook een inzet van Hans Knops werd door de OSV-doelman gekeerd. Maar opnieuw sloegen de bezoekers toe. Een lange bal van achteruit van Youri van Ruiven werd in de 71e min. opgepikt door de eenzame Rens Burgwal die in eerste instantie nog op de NTVV-doelman stuitte. De terugkerende bal werd vervolgens door Alex Munvaneza alsnog binnen geschoten: 1-3. Maar al snel kwam de thuisploeg weer terug in de wedstrijd toen Hans Knops in de 77e min. een afvallende bal vanaf de 16-meterlijn wist binnen te schieten: 2-3. In de slotfase deed de thuisploeg er alles aan om alsnog op gelijke hoogte te komen, maar ondanks de hoekschoppen en vrije trappen slaagde de thuisploeg niet meer in haar opzet. Ook na 5 extra speelminuten van arbiter den Hartog stond de 2-3 nog altijd op het scorebord.

Door een 3-0 overwinning op Melissant werd Zinkwegse Boys vanmiddag in eigen huis kampioen en promoveert naar de 3e klasse. De felicitaties gaan dan ook uit naar ‘onze dorpsgenoten’ van de Zinkweg.

Voor de laatste competitiewedstrijd ontvangt OSV komende zaterdag SNS op bezoek, dat de thuiswedstrijd tegen runner-up Stellendam, de komende tegenstander van NTVV, met 1-6 verloren zag gaan. Stellendam is inmiddels alleen koploper in de tweede periode. DVV’09 ontvangt na de 1-4 winst vandaag bij Herkingen’55 als nummer 3 ZBVH op bezoek. RDM, dat Goudswaardse Boys met 2-1 wist te verrassen, gaat naar Melissant, dat het kampioensfeest van Zinkwegse Boys niet kon verstoren. De kampioen gaat op bezoek bij FIOS, dat bij Flakkee met 3-2 het onderspit delfde. Goudswaardse Boys tenslotte ziet Herkingen’55 op bezoek komen.

NTVV - OSV Oud-Beijerland 2-3 (1-1): 20. Rory Goudswaard 0-1 pen.; 40. Marko Karsbergen 1-1; 55. David Pieters 1-2; 71. Alex Munvaneza 1-3; 77. Hans Knops 2-3.

NTVV: Nick van Alphen –– Patrick Sep (90+2. Leander Kom), Jeroen Roijers, Jordy Hotting en Emiel Buijs –– Hans Knops, Mitchel Tdlohreg, Erik Roijers (76. Robin Noteboom) en Christian Lugtenburg (87. Mark Tuns) –– Marko Karsbergen en Youri Kievit.

OSV Oud-Beijerland: Roeland de Vries –– Patrick Schilperoord (43. Remi Smulders), Koen Scheurwater, Youri van Ruiven en Patrick den Dulk –– Justin de Lange en Gert-Jan de Jong (57. Job van Ast) –– Rens Burgwal, David Pieters en Alex Munvaneza –– Rory Goudswaard (85. Tim Wiendels).