Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - SNS 1 (13 mei 2017)

SNS 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse G

13 mei 2017 14:30

Strijd, J.A.

OSV NIET LANGS HEKKENSLUITER SNS MAAR WELNAAR NACOMPETITIE

OSV Oud-Beijerland heeft zich door een gelijkspel tegen hekkensluiter SNS weten te verzekeren van deelname aan de nacompetitie. Op sportcomplex “Olympia” kwam de Smeets Ferry-formatie van trainer Ed Kruijthof in een zeer pover duel, na een 0-0 ruststand, niet verder dan een schamele 1-1.

Voor het team van trainer Peter Poortvliet stonden er vanmiddag weliswaar geen belangen op het spel, maar het minst productieve team in de afdeling wilde de competitie wel op een positieve wijze afsluiten. Ondanks het gemis van ‘topscorer’ Robbin Arensman (met 4 treffers) beet het in de openingsfase meteen van zich af. Vincent van der Graaf zag in de 10e min. kans om een bal bijna op de doellijn te missen en Brent Melaard lepelde 2 minuten later de bal op het dak van het OSV-doel. Aan de andere kant was het ook David Pieters, die na terugleggen van Rory Goudswaard met een schot vanaf de “16” SNS-doelman Jan van Asperen op zijn weg vond. Terwijl de regen vervolgens met bakken uit de hemel viel, ontstonden er voor beide doelen nauwelijks doelrijpe kansen. John van Tiggelen schoot in de 27e min. hoog over na een vrije trap van Ilyas Edir en Willem Braber schoot voor SNS in de 38e min. rakelings over de kruising. De tweede helft was nauwelijks begonnen of Henrik Braber greep bij een sprint naar zijn hamstring en moest het strijdperk verlaten. Na een uur spelen kreeg OSV de eerste mogelijkheid om de score te openen. Het was Rens Burgwal die echter strandde op de SNS-doelman en in de rebound was het John van Tiggelen die de bal van dichtbij naast het SNS-doel werkte. De thuisploeg verscheen vanaf dat moment wel iets vaker bij het vijandelijke doel. Zo schoot Jock de Burgo in de 68e min. uit een corner de bal over, schoot Rens Burgwal na een doorkopbal in de 78e min. naast en keerde de SNS-doelman een afstandsschot van David Pieters. Maar in de 82e min. viel dan toch de treffer. Een van richting veranderde bal belandde voor de voeten van John van Tiggelen, die van dichtbij het net wist te vinden: 1-0. Toch gaven de bezoekers zich nog niet gewonnen en in de 88e min. werd hun inzet beloond. Het was Vincent van der Graaff, die - vrijstaand bij de 2e paal - de bal uit een vrije trap van Bryan Huizer mocht binnen koppen: 1-1. De rustig leidende arbiter Johan Strijd uit Voorburg maakte na vijf extra speelminuten een einde aan de wedstrijd.

Door dit resultaat mag OSV als de nummer 4 van de ranglijst alsnog deelnemen aan de nacompetitie voor promotie naar de derde klasse. Hierin zal het op zaterdag 20 mei a.s. op sportcomplex “Olympia” DRL (de nummer 3 van 4E) ontvangen en zal het op 27 mei a.s. op bezoek gaan bij FC Vlotbrug (de nummer 11 van 3D). Op 3 juni treft DRL in eigen huis FC Vlotbrug. De winnaar van deze poule promoveert naar dan wel handhaaft zich in de derde klasse.

OSV Oud-Beijerland - SNS 1-1 (0-0): 82. John van Tiggelen 1-0; 88. Vincent van der Graaff 1-1.

OSV Oud-Beijerland: Roeland de Vries –– Jock de Burgo, Bas Koelemeijer, Youri van Ruiven en Patrick den Dulk –– Ilyas Edir en Gert-Jan de Jong –– Rens Burgwal, David Pieters en John van Tiggelen –– Rory Goudswaard (62. Job van Ast).

SNS:
Jan van Asperen –– Ronnie Maliepaard (85. Martin Huizer), Peter Vroegindeweij, Paul Looij en Edwin van de Water –– Bryan Huizer, Robbert Melaard (86. Kiley Schuurman), Willem Braber en Henrik Braber (53. Niels van Hof) –– Vincent van der Graaff en Brent Melaard.