Wedstrijdverslag FC Vlotbrug 1 - Oud-Beijerland 1 (27 mei 2017)

Vlotbrug 1

Stony van den Berg (intikker)
Danny Browne (intikker)
Danny Browne
Rens Burgwal (penalty)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse/4e klasse 8) nr11 3D - MPK 4E nacompetitie

27 mei 2017 14:30

Verhoef, C.H.

OSV SLUIT SEIZOEN IN STIJL AF TEGEN VLOTBRUG

Voor OSV Oud-Beijerland zit het seizoen er op en mag het nog altijd hopen op een wonder. Op een bijzonder warm sportpark ’De Kooistee’ in Hellevoetsluis kon FC Vlotbrug vanmiddag in de eerste helft de meeste aanspraak maken op de overwinning, maar liet de wedstrijd in de tweede helft - na een domme rode kaart in de 53e min. voor Danny Browne - volledig kantelen in het voordeel van de bezoekers. De kansen op promotie voor de Smeets Ferry-formatie van trainer Ed Kruijthof waren immers vorige week, na de 1-4 thuisnederlaag tegen DRL, al tot een  minimum geslonken.

Met die gedachten gingen de bezoekers ook de openingsfase in. Dit leverde in de 7e min. al een tegentreffer op. Na een pass van Gijs Vermeer was het Stony van den Berg, die OSV-doelman Roeland de Vries de bal wist te ontfutselen en ook wist te passeren: 1-0. De warmte had kennelijk veel invloed op de spelers en dat zorgde er voor dat het tempo er maar moeilijk in kwam. Een pass van Gijs Vermeer door het hart van de ‘slapende’ OSV-verdediging werd door Danny Browne in de 9e min. op simpele wijze afgerond: 2-0. In plaats van door te drukken ging de thuisploeg van trainer Tom Larsen steeds slordiger spelen en liet OSV langzaam in de wedstrijd komen. De bezoekers kwamen wel iets vaker in de buurt van het Vlotbrug-doel, maar echt doelrijpe kansen ontstonden er amper. Al treuzelde Alex Munvaneza wel erg lang bij een goede pass van Job van Ast. In de tweede helft kwam OSV goed uit de startblokken. Zo werd de bal uit een corner door Justin de Lange half met het hoofd geraakt en schoot Job van Ast in de 52e min. naast. Uit de tegenaanval verscheen Danny Browne aan de andere kant echter alleen voor de OSV-doelman, die in eerste instantie nog redding wist te brengen en in de herkansing zag hoe diezelfde Browne de staander trof. Wat hij daarna op de grond deed was niet echt slim, waardoor hij in de 53e min. met een rode kaart van arbiter Verhoef de kleedkamer mocht opzoeken. Met 10 man kende het spel van de thuisploeg echter weer even een opleving. Binnen 2 minuten schiep het zich 2 serieuze kansen, maar Gijs Vermeer vergat na een solo door en langs de OSV-verdediging –volkomen besluiteloos- een schotpoging te wagen en Stony van den Berg schoot alleen voor de OSV-doelman de bal vanaf de rechterkant voorlangs het doel. Na een korte drinkpauze was het weer OSV dat de kansen rook. Job van Ast schoot na een voorzet van Justin de Lange nog naast, maar in de 68e min. kwam dan toch de aansluitingstreffer. Rens Burgwal hield op de 16-meterlijn het overzicht en bood Patrick Schilperoord de kans om de 2-1 op fraaie wijze binnen te schieten. Hoewel deze treffer enigszins in de lucht hing, was de thuisploeg hierdoor toch duidelijk van slag en liet de 2-2 zich al snel aantekenen. Het was Rens Burgwal die vanaf de linkerkant een één-twee opzette met Patrick Schilperoord en de actie in de 70e min. ook doeltreffend wist af te ronden. De thuisploeg droeg vervolgens twee minuten later door een verdedigende blooper ook nog eens bij aan de 2-3 van Rens Burgwal. Zo was de wedstrijd in 5 minuten dus volledig gekanteld. OSV zag plotseling ook weer mogelijkheden om het potje toch nog uit te halen toen Noël Bravenboer de behendige Rens Burgwal haakte binnen de “16”. Arbiter Verhoef twijfelde niet en wees naar de stip. Vanaf 11 meter liet Burgwal doelman Nino Noordijk in de 87e min. kansloos: 2-4. OSV had zelfs haast om er nog een doelpunt aan toe te voegen en dit lukte zowaar nog in blessuretijd. Een inworp van Alex Munvaneza op Patrick Schilperoord deed de bal bij de vrijgelopen Rens Burgwal belanden, die opnieuw trefzeker was: 2-5. Dat arbiter Verhoef in de ogen van de OSV-aanhang de bezoekers ver in blessuretijd nog een scoringskans ontnam door voor de laatste keer te fluiten zorgde nog voor enige opwinding langs de lijn.

De noodzakelijke strafschoppenserie na afloop eindigde uiteindelijk in 5-6 (4-4 na 10 strafschoppen), waarbij voor Vlotbrug Simeon Seghers, Noël Bravenboer, Lars Stuijfzand, Bram Scheringa en Sjors Allersma doeltreffend waren en aan OSV-zijde Gert-Jan de Jong, Ilyas Edir, Patrick Schilperoord, Alex Munvaneza, Yaromir van Maaren en Youri van Ruiven het net wisten te vinden. Het arbitrale trio werd vanmiddag gevormd door C.H. (Kees) Verhoef (Alphen aan den Rijn), A.M. (René) Geerlings (Wijngaarden) en P.P.M. (Pieter) Opdam (Zoetermeer), die in dit sportieve duel ook dankbaar gebruik maakten van de ingelaste drinkpauzes.

Zaterdag 3 juni zal FC Vlotbrug in Rotterdam voor zijn laatste kans strijden tegen DRL, dat aan een gelijk spel genoeg heeft voor promotie naar de derde klasse.

FC Vlotbrug - OSV Oud-Beijerland 2-5 (2-0): 7. Stony van den Berg 1-0; 9. Danny Browne 2-0; 68. Patrick Schilperoord 2-1; 70. Rens Burgwal 2-2; 72. Rens Burgwal 2-3; 87. Rens Burgwal 2-4 pen.; 90+2. Rens Burgwal 2-5.

FC Vlotbrug: Nino Noordijk –– Lars Stuijfzand, Noël Bravenboer en Sander de Reus –– Simeon Seghers, Danny Browne, Nick Buijs, Sjors Allersma (60. Bart Bergwerff) en Gijs Vermeer (69. Bram Scheringa)  –– Clint van de Veerdonk (51. Evan Gomes Soares) en Stony van den Berg.

OSV Oud-Beijerland: Roeland de Vries –– Jock de Burgo, Koen Scheurwater (46. Yaromir van Maaren), Youri van Ruiven en Bas Koelemeijer –– Justin de Lange (65. Tim Wiendels)  en Gert-Jan de Jong –– Job van Ast (78. Ilyas Edir), Patrick Schilperoord en Alex Munvaneza –– Rens Burgwal.

Bijzonderheden: Arbiter C.H. (Kees) Verhoef uit Alphen aan den Rijn toonde de gele kaart aan de OSV-spelers Rens Burgwal en Gert-Jan de Jong; rood toonde hij in de 53e min. aan Danny Browne van FC Vlotbrug wegens natrappen.