Wedstrijdverslag Herkingen '55 1 - Oud-Beijerland 1

Herkingen '55 1

Mannen, 1, 4e klasse H

18 november 2017 14:30

De mannen van trainer Ron van Neck zagen de verwachtingen bij de eigen aanhang toenemen na de 3-0 overwinning vorige week op Goudswaardse Boys. OSV was gewaarschuwd en begon op de zanderige, goed bespeelbare grasmat - met de wind in de rug - goed aan de wedstrijd. In de 2e min. kwamen de bezoekers al op voorsprong. Uit een aanval over de rechterflank kwam de bal uit een voorzet van Rens Burgwal voor de voeten van Alex Munvaneza, die de bal tegendraads in de verre hoek wist binnen te schieten: 0-1. De vroege voorsprong stelde de bezoekers in staat om het spel naar zich toe te trekken. De vele en snelle positiewisselingen van de bezoekers brachten de verdediging van de thuisploeg al snel aan het wankelen. In de 17e min. leidde dit opnieuw tot een treffer. Opnieuw was het de rappe Rens Burgwal, die de bal voor het doel wist te brengen, waar ditmaal Shurnel Francois de afmaker was: 0-2. Slechts bij vlagen was de thuisploeg gevaarlijk via acties van de beweeglijke Maikel van den Ochtend dan wel vrije trappen van Michel Melissant. Toch kwam OSV in de 30e min. al op een riante 0-3 voorsprong. Uit een corner van Shurnel Francois kopte Ricardo Danning de bal bij de eerste paal langs de verraste doelman Nathan Verboven. In de tweede helft tapte de thuisploeg uit een ander vaatje. Het zocht de aanval en kreeg zo ook enkele kansen. In de 55e min. volgde de op dat moment verdiende beloning. Uit een corner van Patrick van den Ochtend was het Michel Melissant, die de bal met een boog onder de lat wist te koppen: 1-3. Nadat een schot van Arjan Zondervan nog net naast het OSV-doel van Tom Kukler was gegaan, was het aan de andere kant OSV dat de marge vergrootte. Een pass van Ricardo Danning kwam in de 78e min. achter de Herkingen-verdediging voor de voeten van Rens Burgwal, die ditmaal de bal binnen de 16-meterlijn langs de uitkomende Herkingen-doelman Nathan Verboven wist te schuiven: 1-4. De wedstrijd was gespeeld en in het verdere verloop begon de vermoeidheid en de ‘kou’ bij de spelers zijn tol te eisen. De prima leidende arbiter Erik-Jan Groeneveld uit Hendrik Ido Ambacht maakte dan ook op tijd een einde aan dit sportieve duel.

Zaterdag 25 november a.s. ontvangt OSV op sportcomplex “Olympia” de nieuwe koploper DVV’09 op bezoek, die vandaag in eigen huis door een 4-1 overwinning op Goudswaardse Boys de eerste periode wist te pakken. Herkingen’55 ontvangt GOZ, dat Stellendam met de punten (1-4) zag vertrekken. WFB, dat door de 1-1 tegen ZBVH naast de eerste periode greep, gaat naar Flakkee en ZBVH ontvangt SNS, dat in Melissant de punten deelde (0-0). Stellendam ontvangt FIOS, dat thuis met 3-1 wist te winnen van hekkensluiter OFB, dat Melissant zal treffen.

Herkingen’55 - OSV Oud-Beijerland 1-4 (0-3): 2. Alex Munvaneza 0-1; 17. Shurnel Francois 0-2; 30. Ricardo Danning 0-3; 55. Michel Melissant 1-3; 78. Rens Burgwal 1-4.

Herkingen’55: Nathan Verboven –– Cor Huizer, Pepijn Qualm, Gerard van Lenten (60. Marco van der Velde) en Arjan van der Laan (79. Joran Kalle) –– Youri Bazen (73. Jari Bestman), Michel Melissant, Eric Kik –– Patrick van den Ochtend, Arjan Zondervan en Maikel van den Ochtend.

OSV Oud-Beijerland: Tom Kukler –– Bas Koelemeijer, Youri van Ruiven, Ricardo Danning en Franklin Verbeek –– David Pieters, Shurnel Francois en Patrick Schilperoord –– Rens Burgwal, Hatim Oucherif en Alex Munvaneza (79. Justin de Lange)

Foto's : Afkomstig van website Herkingen'55