Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - DVV'09 1 (25 nov 2017)

DVV '09 1

Mannen, 1, 4e klasse H

25 november 2017 14:30

Het team van trainer John Kleijn, dat vorige week verrassend winnaar werd van de eerste periode, had de focus vanaf de aftrap duidelijk op de counter. Het liet de bal aan de thuisploeg. In de 13e min. was het de eerste keer dat DVV-doelman Dennis van der Velde van zich deed spreken door de alleen op hem afkomende Rens Burgwal van een treffer af te houden. Aan de andere kant was het Ramon de Man, die twee minuten later de bal uit een corner van Jurre Toes rakelings over het OSV-doel van Tom Kukler wist te koppen. Het vele balbezit leverde de thuisploeg wel enkele kansen op maar geen doelpunten. Zo kopte Youri van Ruiven de bal uit een vrije trap van Shurnel Francois rakelings naast, kreeg John van Tiggelen de bal in de 33e min. tot tweemaal toe niet langs de DVV-doelman en werd een schot onder de lat van Franklin Verbeek in de 45e min. door de sluitpost knap onder de lat weggetikt. De bezoekers stelden daar in de 42e min. slechts een tweede corner tegenover, nadat Ricardo Danning de gretige Ramon de Man van scoren moest afhouden. De 0-0 was echter een magere afspiegeling van de krachtsverhoudingen tot dat moment. In de tweede helft kon de thuisploeg het tempo uit de eerste helft niet meer brengen en zag de greep op de wedstrijd langzaam uit handen glippen. OSV verviel op het middenveld weer in de oude fout door teveel te lopen met de bal. Shurnel Francois zag een inzet naast het DVV-doel eindigen en een vrije trap even buiten de “16” ging over het doel. Uit een snelle tegenaanval was het Rolf van Putten, die in de 57e min. met een voorzet Ramon de Man bij de tweede paal liet scoren. Op het vlagsignaal van de assistent keurde arbiter Patrick Borsboom uit Hellevoetsluis het doelpunt echter af wegens buitenspel. Uit de snel genomen spelhervatting was het aan de andere kant DVV-doelman Dennis van der Velde, die op miraculeuze wijze een inzet van Rens Burgwal uit zijn doel wist te houden. Toch had ook Glenn Melissant in de 63e min. bijna succes, toen zijn stiftbal op het dak van het OSV-doel eindigde. Het spelpeil daalde echter zienderogen en de kansen bleven schaars in de tweede helft, al moest de DVV-doelman in de 76e min. nog gestrekt naar de benedenhoek om een kopbal van Alex Munvaneza uit zijn doel te houden en trof Rens Burgwal in de 85e min. uit een voorzet van Shurnel Francois een DVV-verdediger in plaats van de roos. De laatste kans van de wedstrijd was in blessuretijd evenwel voor de bezoekers. Het was dit keer echter de OSV-doelman die een volley van Ramon de Man, na een voorzet van Rolf van Putten, over het doel wist te tikken. De 0-0 bleef zodoende op het scorebord staan. Zaterdag 2 december a.s. gaat OSV op bezoek bij FIOS in Achthuizen, dat vandaag bij Stellendam met 3-1 verloor. Koploper DVV’09 ontvangt Herkingen’55, dat GOZ met lege handen (5-2) huiswaarts liet keren. Goudswaardse Boys, dat bij runner-up WFB op bezoek gaat, was met 2-1 te sterk voor NTVV, dat Stellendam naar Nieuwe-Tonge ziet komen. SNS verraste dit keer op bezoek bij ZBVH (0-2) en ziet hekkensluiter OFB op bezoek komen, dat thuis nipt met 0-1 verloor van Melissant. GOZ ziet Flakkee naar ‘de Erve’ komen, dat thuis met 2-2 de punten deelde met WFB.

OSV Oud-Beijerland – DVV’09 0-0 (0-0): --

OSV Oud-Beijerland: Tom Kukler –– Jock de Burgo, Youri van Ruiven, Ricardo Danning en Franklin Verbeek –– David Pieters, Shurnel Francois en Ilyas Edir –– Rens Burgwal (89. Patrick Schilperoord), John van Tiggelen en Alex Munvaneza (81. Hatim Oucherif).

DVV’09: Dennis van der Velde –– Jasper Maliepaard, Delano van der Velde, Dirc van den Boogert (46. Mathijs van Heemst) en Joeri Boshoven –– Ries van den Boogert, Jurre Toes en Glenn Melissant (78. Jurgen van Bergen) –– Rolf van Putten, Johan de Waal (81. Matthijs Krijger) en Ramon de Man.

(foto's : Frank Dijkman, @DijkmanF )

/////////////

Foto's op website DVV'09 :    https://myalbum.com/album/4SiwIIiusSGq